tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Jumaat, 19 Jun 2009

UMNO PAS:TIADA ARAHAN LARANG PENYOKONG KERAJAAN PERPADUAN DICERAMAH POLITIK PAS

Pas Kelantan belum membincangkan cadangan melarang mana-mana pemimpinnya yang menyokong idea pembentukan kerajaan perpaduan menyampaikan ceramah dalam kempen pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai.

Timbalan Pesuruhjaya Pas II Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah, berkata cadangan itu adalah berbentuk peribadi dan bukan mewakili semua penyokong parti.

"Oleh itu, cadangan supaya mana-mana pemimpin Pas yang menyokong cadangan idea pembentukan kerajaan perpaduan seperti yang disarankan Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, dilarang daripada menyampaikan ceramah dalam kempen pilihan raya kecil DUN itu tidak berbangkit," katanya.

Mohd Amar berkata demikian ketika diminta mengulas cadangan Timbalan Presiden Kelab Penyokong Pas Kelantan, Yap Kok Seng, baru-baru ini supaya pemimpin parti itu yang menyokong idea pembentukan kerajaan pakatan dilarang menyampaikan ceramah politik dalam kempen pilihan raya DUN Manek Urai, 14 Julai depan.

Menurut Yap, kelab itu menyokong penuh dan berdiri teguh di belakang kepimpinan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, yang tidak bersetuju dengan cadangan pembentukan kerajaan perpaduan seperti yang disarankan Abdul Hadi itu.

Mohd Amar berkata, Pas tidak mudah mendengar dan menerima pandangan daripada segelintir ahli yang tidak berpuas hati atas sesuatu perkara demi kepentingan ahli keseluruhan.

"Sebaliknya kita (Pas) mendengar sesuatu saranan dan suara anggota terbanyak melalui perbincangan secara berjemaah.

“Jadi, persoalan itu setakat ini tidak berbangkit lagi kerana tidak dibincangkan secara rasmi," katanya yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Panchor.

Menurutnnya, Pas boleh menggunakan pendekatan lain walaupun tidak melarang mereka berceramah iaitu dengan menasihatinya supaya tidak menyentuh isu berkenaan dalam ceramah mereka.

Ditanya mengenai usaha menyelesaikan kemelut Pas di kalangan pucuk pimpinan parti itu berhubung idea pembentukan kerajaan perpaduan, Mohd Amar berkata, pertemuan antara Nik Abdul Aziz, Abdul Hadi dan Timbalan Presiden, Nasharuddin Mat Isa akan diadakan dalam masa terdekat ini kerana ketika ini Hadi masih berada di luar negara.

Sementara itu, Nik Aziz yang juga juga Pesuruhjaya Pas Kelantan, ketika ditemui selepas menyampaikan kuliah agama di Dataran Ilmu di sini, pagi ini, enggan mengulas mengenai isu itu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH