tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 14 November 2010

HADI AKUI KEKUATAN MELAYU TAPI NIK AZIZ TIDAK BANGGA JADI ORANG MELAYU

Presiden Pas telah percaya yang kuasa politik sebenarnya ada pada orang melayu dan kerana itulah Presiden Pas mahu orang melayu menyokong Pas bagi membolehkan Pas mentadbir negara ini.Tapi yang peliknya Pok Nik Aziz tidak berbangga dengan statusnya sebagai orang melayu.Yang Nik Aziz bangga adalah dengan Dap.

SAYA petik kata-kata Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat seperti yang dilaporkan:

"Bagi saya, kalau saya dijemput ceramah, saya bukan dengan nama Melayu, dengan nama Islam. Cuma kebetulan saya ini nama Melayu. Saya tidak berbangga bangsa Melayu. Bangsa itu datang secara automatik."

Kalaulah kata-kata itu keluar daripada mulut orang lain selain Nik Aziz, daripada mulut Tun Dr. Mahathir Mohamad umpamanya atau keluar daripada mulut Datuk Seri Najib Tun Razak umpamanya ataupun dari tokoh-tokoh UMNO lain, agaknya apakah reaksi masyarakat umum? Yang pasti sama ada Tun Mahathir atau Najib mereka pasti akan diseranah dan dicerca dengan pelbagai bahasa yang memang tidak enak didengar.

Sudah pasti tokoh-tokoh ini dicaci dan diberi gelaran yang bermacam-macam selama beberapa bulan atau bertahun-tahun.Dalam akhbar mereka dan juga media mereka yang lain sentiasa penuh dengan sumpah-seranah. Gelaran 'nyanyuk' sudah pasti dilabel kepada Tun Mahathir.Tapi kata-kata itu keluar daripada mulut Nik Aziz. Hitam katanya, hitamlah jadinya, putih katanya, putihlah jadinya.

Kita usah terkejut jika selepas ini akan muncul tokoh-tokoh Melayu Pas atau PKR yang lain turut membuat kenyataan yang sama ataupun 'mengiakan' apa yang telah diucapkan Mursyidul Am mereka itu.Begitulah Nik Aziz yang dilihat semakin galak menimbulkan isu akhir-akhir ini.Kita harapkan di penghujung usia ini akan digunakan segala ilmu dan pengetahuannya untuk kebaikan menyatukan ummah tetapi sebaliknya pula jadinya.

NAMPAK SANGAT PAS SEBENARNYA HANYA MEMUTAR BELITKAN ORANG MELAYU...NAK KUASA PAS MAHUKAN SOKONGAN ORANG MELAYU TAPI SEBALIKNYA ORANG KUAT PAS SENDIRI TIDAK MENGAKU ORANG MELAYU DAN TIDAK SENANG DENGAN KETURUNAN MELAYU...JADI NIK AZIZ NI NAK JADI KAUM APA?nIK AZIZ HANYA BERBANGGA DENGAN KAUM YANG ADA DALAM DAP...... Kini Nik Aziz cukup senang dan gembira bersama-sama DAP yang amat lantang menentang Islam dan Melayu.

Jadi tidak hairanlah jika beliau mengatakan beliau tidak berbangga dengan kejadian dirinya sendiri, bangsa Melayu.

LU ORANG PIKIR LA SENDIRI.........


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH