tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 14 November 2010

RUPANYA PAS BARU TAHU YANG KEKUATAN POLITIK ITU ADA DI TANGAN ORANG MELAYU

Sudah berapa tahun Pas di tubuhkan?Kenapa baru sekarang Pas percaya yang kekuatan untuk menubuhkan kerajaan itu ada di tangan orang melayu.Selama ini Pas lupa yang Dap hanya mahu menggunakan mereka untuk kepentingan bangsa mereka sahaja.Kenapa Pas selama ini tidak pernah mahu tahu yang orang melayu itu adalah kuasa politik di negara ini.Mungkin kerana kekalahan di Galas Pas baru sedar yang kekuatan orang melayu itu.

Kerana itulah Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini berkata PAS perlu berusaha meningkatkan sokongan orang Melayu jika ingin menguasai pemerintahan negara.

Beliau berkata kekuatan politik di negara ini terletak di tangan orang Melayu termasuk anggota Umno.

"Kita tidak boleh menang dengan undi kita sahaja. Kita perlu undi-undi yang bukan ahli juga, yang bukan penyokong kita pun termasuk orang Umno," katanya semasa berucap di majlis perasmian Seminar PAS Ganti Umno di Shah Alam hari ini.

Oleh itu, beliau berkata anggota PAS perlu bersikap terbuka dengan berdakwah dan memujuk mereka yang bukan anggota untuk mereka menerima PAS mengambil alih pemerintahan negara.

Pada masa yang sama, beliau berkata pada pilihan raya akan datang, jumlah calon muda yang diketengahkan juga dijangka meningkat.

"Calon-calon muda diperlukan daripada segi kecergasan mereka manakala yang tua pula diperlukan daripada segi pengalaman," katanya.

Abdul Hadi berkata PAS akan meletakkan calon daripada anggota-anggotanya untuk bertanding di kawasan bukan Melayu pada pilihan raya akan datang.

Beliau berkata PAS yakin mendapat sokongan daripada para pengundi bukan Melayu kerana pada pilihan raya umum lepas, ada peti undi daripada kawasan bukan Melayu dimenangi PAS, seperti di Broga yang terletak di sempadan Selangor dan Negeri Sembilan.

5 ulasan:

  1. Selama ni PAS tak mengaku Melayu , mereka tak sedar yang bangsa Melayu ini wujud. Mereka sangka ISLAM itu tidak berbangsa bangsa. Kedangkalan ini sahaja sudah buat aku meluat untuk sokong PAS, belum lagi kebodohan kebodohan lainnya.

    NI jenis binatang yang makan apa sahaja, bila terdesak.

    PAS boleh wujud tapi hanya sebagai pembangkang sahaja, its like DAP to MCA (faham ya)nak lebih sorrylah .. pas hanya layak diundi bila rakyat bosan dengan perangai pemimpin UMNO, buktinya pilihanraya umum lepas, aku UMNO yang undi PAS. Tapi kalau pemimpin UMNO berwibawa, sorrylah PAS, my vote is not for you.

    So para pemimpin UMNO, jangan sombong berjela jela ya, dengar suara ahli, dengar suara rakyat, ahli dan rakyat dah buktikan dalam PRU12 ,,, kalau tak percaya cuba buat perangai sekali lagi lah ,,,,

    Aku harap Najib baca mesej ni !!!!

    AKU ORANG KERDIL YANG MENJADI BESAR BILA MUSIM PILIHANRAYA

    BalasPadam
  2. PAS kalau setakat bertanding 60 kerusi ..... jadi saudagar mimpilah utk memerintah negara. Selagi ada Anu War dan DAPigs.... PAS hanya pencacai.... taubatlah

    BalasPadam
  3. selepas perasan yang anwar memang dah hilang kelayakan nak jadi PM,maka hj hadi pun terperasan pulak yang dia akan ganti anwar jadi PM...PIIIRRRAHHH...ada hajat rupe nye....tengok fizikal pun dah tak layak ini kan pulak nak jadi decision maker...cakap orang putih pun tak tau.

    BalasPadam
  4. Yang diBroga itu, sebenarnya untuk memperdayakan PAS bahawa mereka-mereka juga memperjuangkan perjuangan hudud pas, anti arak dan anti judi PAS dan seumpamanya.

    BalasPadam
  5. jadilah rakyat yang menjadi raja yang di junjung ketika menentukan pemimpin dan jangan jadi rakyat yang menjadi kaduk naik junjung yang dikudakan mereka yang kemaruk nak jadi pemimpin!

    -pemerhati malam-

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger