tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 28 November 2010

SEDAPNYA AZIZAH KATA ANWAR ANUGERAH TUHAN

Memang Anwar telah di ANUGERAHKAN kelebihan untuk menghancur negara dan orang melayu negara ini.Ini lah kelebihan yang ada pada Anwar.Kerana itulah dalam tindakan yang dilihat sebagai cubaan untuk mengembalikan keyakinan ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim, Presiden parti, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail menyifatkan suaminya ‘anugerah Tuhan’ bagi memimpin rakyat negara ini.

Menurut Wan Azizah, suaminya yang merupakan Penasihat PKR ialah seorang insan hebat yang bersifat amanah, tegas serta berani dan kewibawaannya terserlah sejak zaman remaja lagi.Azizah pun mungkin tahu tabiat buruk Anwar yang suka main belakang sejak dari dulu lagi.

Selain itu, katanya, Anwar juga pernah melalui pelbagai cabaran seperti ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan dipenjarakan.

“Apakah rahsia sehingga beliau tetap kental sehingga ke hari ini. Jawapan saya, saudara Anwar Ibrahim adalah seorang insan hebat yang memang dianugerahkan Tuhan untuk kita semua untuk menjadi pemimpin rakyat.

“Jika beliau insan biasa seperti kita, sudah lama mengundur dan tenggelam di celah segala cabaran dan gelora yang berlalu,” katanya ketika menyampaikan ucapan dasar bagi merasmikan Kongres Nasional Tahunan PKR Ketujuh di sini hari ini.

Sementara itu pada sidang akhbar selepas ucapan dasarnya, Wan Azizah menegaskan jawatan Ketua Umum PKR tidak perlu diwujudkan secara rasmi untuk Anwar.

“Buat masa ini perjalanan parti berjalan baik (dengan kedudukan Anwar sebagai ‘de facto’), beliau melaksanakan tugasnya dan kita tidak perlu menukarnya (sistem PKR),” jelasnya.


PETUGAS keselamatan PKR mengawal keadaan pada Kongres Nasional parti itu di MPPJ, Petaling Jaya, semalam.


Bagaimanapun, katanya, beliau menghormati cadangan Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin yang mahukan jawatan itu diwujudkan dan digubal dalam perlembagaan parti.

Semalam, Zuraida ketika menyampaikan ucapan dasar Ketua Wanita PKR mencadangkan agar jawatan ketua umum yang akan ditubuhkan itu tidak boleh dipertandingkan dengan Anwar sahaja yang berhak menjawatnya.

Dalam perkembangan lain, Wan Azizah berikrar untuk tidak meneruskan konsep ‘ketuanan Melayu’ supaya golongan muda kaum itu membesar dengan bermaruah.

Katanya, konsep itu hanya slogan yang digunakan oleh sekumpulan kecil elit Melayu yang berkuasa untuk memperdayakan kaum itu demi kepentingan diri sendiri.

“Justeru, konsep ‘ketuanan Melayu’ tidak perlu diteruskan supaya anak-anak kita membesar dengan visi bangsa bermaruah atau Melayu bermaruah

1 ulasan:

  1. SEMUA INSAN MAKLUK TUHAN..TERMASUK KING LIWAT TU..YG PASTI PKR DA KARAM ...KAPAL DA PECAH , TUKANG REPAIR PUN SEMUA DA KELUAR....SG BULOH TUNGGU KING JUBUR UNTUK DI DIAMI

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH