tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Sabtu, 13 November 2010

PKR HARUS NYATAKAN PENDIRIAN BERKENAAN AHLINYA MURTAD

Kepimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR) perlu segera menyatakan pendirian berhubung isu seorang ahli parti itu yang secara terbuka mengaku telah murtad daripada Islam.

Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin berkata, kepimpinan parti berkenaan tidak harus berdiam diri kerana isu itu adalah terlalu serius dan mesti ditangani dengan segera.

“Di kalangan kita sudah ada yang murtad dan kita kelihatan terlalu lemah untuk mengambil tindakan yang jelas. Padanlah perpecahan umat Islam semakin serius di negara ini.

“Saya juga ingin tahu apakah pendirian kepimpinan dan ahli Pas yang turut bersama-sama PKR dalam pakatan pembangkang berhubung isu ini. Apakah mereka meredainya?” kata beliau.

Beliau berkata demikian dalam entri terbaru bertajuk Ahli PKR Murtad! dalam blog http://zul4kulim.blogspot.com di sini hari ini.

Zulkifli mengulas kenyataan bapa kepada murid berusia 10 tahun, yang mendakwa dirotan pihak sekolah kerana membawa nasi goreng dengan sosej babi ke Sekolah Rendah St. Thomas, Kuching, Sarawak baru-baru ini, bahawa dia bukan lagi beragama Islam.

Nor Azman Abdullah yang membuat pengakuan secara terbuka semalam berkata, dia telah murtad dan menukar nama kepada Beginda Minda sejak 1999.

Beliau pernah bertanding sebagai calon PKR pada Pilihan Raya Umum 1999 di kawasan Parlimen Kapit dan calon parti sama bagi kerusi Dewan Undangan Negeri Engkelili pada Pilihan Raya Negeri Sarawak 2001 dengan menggunakan nama Nor Azman Abdullah dalam borang pencalonan.

Dalam perkembangan berkaitan, Zulkifli turut mendesak kerajaan supaya menyiasat bagaimana Nor Azman boleh diberikan MyKad baru pada 2004 dengan nama Beginda Minda bersama catatan tidak beragama.

“Satu siasatan juga perlu dilakukan bagi mengesahkan kesahihan pengakuan Nor Azman ini dan adakah langkahnya untuk murtad mendapat kelulusan daripada mana-mana Mahkamah Syariah,” tegasnya.

“Kita turut ingin tahu apakah langkah kaunseling dan perbincangan yang pernah dibuat ke atas Nor Azman sebelum dan selepas dia murtad

1 ulasan:

  1. Nak nyatakan Pendirian apa. Seperti kata LGE, dia nak kafirkan UMNO, sedangkan dia pun kafir. Dia mengaku. Sama dengan PAS pun, nak kata setpol Matloh beginda murtad buat apa sebab dia orang dah lama pun kafir sama sebab menjulang kafir harbi. Dulu kata kat orang UMNO sebab berkawan dengan MCA dan MIC dengan menggunakan fatwa ayat Al-Quran sekerat aje. La ni kena batang hidung sendiri... Mana ayat tu.. kenapa tak guna dah..

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger