tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Sabtu, 21 Februari 2009

LEMBU NAIK KERETA LEXUS


Kiri : Khalid Ibrahim pada sidang akhbar semalam. Kanan : KERETA Lexus milik Khalid yang mencetuskan kontroversi.

Kalau dah depan mata ada semuanya pasti akan dikaut untuk kepentingan sendiri.Inilah rumusannya rentetan dari ketidakupayaan Khalid untuk mentadbir sebuah negeri yang maju.

Sudahla segala manisfesto pakatan pada pilihanraya umum lalu banyak yang tak dilaksanakan.

Bagaimana nak agihkan pada rakyat kalau segala nya habis disapu untuk diri sendiri dan kroni kroni.

Kita percaya yang penahanan Khalid sememangnya sudah terbukti yang beliau telah menyalahkan kuasa sebagai MB atas kepentingan diri sendiri.

Antara dakwaan yang akan dikenakan kepada Khalid ialah berkenaan kes pembelian lembu lembu korban yang menggunakan peruntukan kerajaan negeri selangor dan penggunaan kereta sendiri sebagai kereta rasmi.

Kenapa Khalid tak mahu menggunakan kereta rasmi kerajaan iaitu kereta camry?Kerana segala penyelenggaraan kereta lexus itu menggunakan dana dari kerajaan negeri.Pandai nya la Khalid nak perbodohkan rakyat selangor.Padahal beliau la yang sangat bahlol.

Berkenaan lembu yang di sedekahkan oleh Khalid untuk dibuat korban di seluruh masjid dan surau di Parlimen Bandar Tun Razak sebenarnya beliau nakan nama jer.Kalau betul Khalid nak sedekah dan buat korban,keluar la duit sendiri,macam rakyat kebanyakkan buat.

Ada lembu berkenaan telah disumbang oleh satu syarikat yang bukan islam.Boleh ke dagingnya dimakan oleh orang islam.ada juga kaum kafir laknat ni nak buat korban.

Inilah sebenarnya perwatakan kerajaan pakatan yang akan mngambil apa sahaja kesempatan yang ada untuk kepentingan diri tanpa ingin membela rakyat yang menghadapi segala polimik kesusahan akibat dari kemusnahan ekonomi global.

Sebagai ketua kerajaan negeri sepatutnya Khalid berusaha mendampingi rakyat yang sentiasa mengharapkan sebuah kerajaan negeri yang sentiasa dekat bersama rakyat.

Ini tidak semua nya ingin mencari kepentingan sendiri sahaja.Sebagai rakyat negeri selangor perlu Khalid melepaskan jawatan MB buat sementara agar tidak akan menganggu segala siasatan terhadap nya.

Khalid perlu akur dengan kehendak rakyat agar beliau berundur jika benar beliau terbabit dalam penyalahgunaan kuasa itu dan isu ini tidak akan selesai selagi Khalid masih memegang jawatan MB selangor dan jalan yang terbaik adalah perlu beliau meletakan jawatan sehingga mahkamah memutuskan kelak.

Sebenar nya Khalid tidak mempunyai sebarang kuasa untuk membuat keputusan kerana beliau hanyalah boneka pada parti DAP.Itu lah sebab Khalid tidak mampu untuk mentadbir kerajaan negeri dengan berkesan.Belum lagi dengan keruntuhan moral segelintir pemimipin pemimipin parti pakatan yang kesemuanya hanya mencari kepentingan peribadi sahaja.

Apakah nanti akan ada tohmahan pada BN yang ini merupakan satu lagi konspirasi BN untuk menumbangkan kerajaan negeri selangor selepas negeri perak.Mungkin inilah yang sedang difikirkan oleh pemimipin pemimipin pakatan yang akan hanya menuduh kerajaan BN lah mengatur segalanya untuk menutup segala kepincangan dan kelemahan pemimipin pemimpin mereka.

1 ulasan:

  1. "Qauluhu Taala:Wa laqod karromna bani adam..."

    Mafhumnya:Dan telah kami muliakan anak keturunan bani Adam....

    Intabih ya akhi....

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger