tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Selasa, 10 Februari 2009

Tiada cadangan guna ISA terhadap Karpal - Abdullah

[KT+322.jpg][KT+390.jpg][KT+218.jpg][KT+290.jpg][KT+203.jpg]
Tiada cadangan untuk menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) terhadap Pengerusi Kebangsaan DAP, Karpal Singh....Itu lah yang dinyatakan oleh perdana menteri walau
pun gelombang kemarahan rakyat semakin
memuncak diseluruh negara agar karpal singh segera dikenakan tindakan menghina sultan perak sultan azlan shah.

Persoalan samaada betul atau sandiwara kenyataan karpal semesti nya keangkuhan karpal dikenakan tindakan hukuman yang setimpal pada seorang yang tidak menghormati institusi beraja di perak.Tindakan biadap karpal juga telah melanggar prisip rukun negara terutama yang kedua iaitu kesetiaan kepada raja dan negara.

Sebagai seorang pemimpin dan juga seorang peguam kanan sepatutnya karpal perlu menghormati hak2 orang melayu dan institusi raja2 melayu dinegara ini.

Sesungguh nya seluruh rakyat yang cintakan kedamaian tidak rela sultan yang telah banyak berjasa dihina dengan sewenang wenang nya,kerana rakyat akan bangkit menentang dan berjuang demi mempertahan kan kedaulatan raja raja melayu yang telah dihina.

Kerana ,apa yang dinyatakan oleh karpal itu boleh membawa kepada perpecahan perpaduan kaum dinegara ini.Sepatut nya karpal tidak mencampur adukan urusan politik dengan urusan intitusi beraja di negara ini.

Raja raja adalah raja rakyat negara ini sekali gus raja juga bertindak sebagai ketua agama ,ketua negeri dan ketua negara sesungguhnya sesiapa sahaja yang bertindak kurang sopan dan menghina kedaulatan raja2 melayu wajar dikenakan tindakan tahanan ISA agar perkara ini dapat dibendung .

tidak cukup dengan tindakan mereka selama ini yang mempromosikan demontrasi jalanan serta membangkitkan isu perkauman dan agama dilihat pembangkang sudah berani pergi loebih jauh dengan melangkaui batas undang2 serta rukun negara apabila bertindak untuk menderhaka pada raja raja melayu.

Sekiranya diteruskan juga tindakan karpal untuk menyaman sultan perak dan tidak mahu mendengar segala yang disuara kan oleh rakyat membuktikan siapa sebenar nya karpal singh.Ini membuktikan sikap beliau yang angkuh dan bongkak hingga sangup melakukan apa saja termasuk melanggar prisip2 rukun negara.

Ingatan pada seluruh parti pakatan rakyat agar jangan membangkitkan kemarahan orang melayu yang sentiasa menghormati pentadbiran kesultanan raja raja melayu,kerana bagi orang2 melayu mereka sanggup menjadi perisai hadapan sekiranya kedaulatan raja2 melayu digangu gugat oleh petualang2 bangsa malaysia yang cintakan keamanan dan kestabilan politik.





LEBIH 5,000 orang berhimpun untuk melaungkan sokongan terhadap Sultan Perak di padang Sultan Abdul Jalil, Ipoh semalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH