tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 15 Februari 2009

bm version bukit gantang parliamentary seat 090209

Senario politik Bukit Gantang dijangka berbeza

15/02/2009 3:52pm

IPOH 15 Feb. — Senario politik yang berlaku sepanjang tempoh pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang dijangka berbeza dengan situasi bagi dua pilihan raya kecil sebelum ini iaitu di Permatang Pauh dan Kuala Terengganu.

Ketua Umno Bahagian Bukit Gantang Datuk Rosli Husin berkata ini kerana kawasan itu mempunyai banyak perbezaan daripada pelbagai aspek termasuk sikap pengundi yang kini dilihat ’kembali semula ke pangkuan’ Barisan Nasional (BN) ekoran kemelut politik yang berlaku di Perak baru-baru ini.

“Di Perak ini, kita amat berbeza, kalau di Kuala Terengganu faktor calon dikatakan punca kepada kekalahan yang mana dilihat sebelum itu oleh masyarakat setempat sebagai ’sesuatu yang tidak kena’. InsyaAllah, apa yang berlaku di Kuala Terengganu dan Permatang Pauh tidak akan ’berjangkit’ di Bukit Gantang,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata demikian selepas menghadiri mesyuarat tertutup ketua-ketua Bahagian Umno negeri Perak yang dipengerusikan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak di Bangunan Umno Negeri di sini.

Ketika ditanya mengenai isu Kapt (B) Mohd Osman Mohd Jailu yang kini menjadi wakil rakyat bebas yang dijangka dimainkan pembangkang dalam pilihan raya itu, beliau berkata ia bukan isu.

“Mohd Osman dan Jamaluddin Md Radzi (kedua-duanya bekas wakil rakyat Parti Keadilan Rakyat (PKR)) mungkin melihat kepincangan yang berlaku di dalam mesyuarat Exco yang mana setiap keputusan bukan ditentukan oleh menteri besar sebaliknya oleh faktor Ngeh-Nga (Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Ming) yang menyebabkan mereka keluar parti dan menjadi calon bebas dengan menyokong BN,” katanya.

Rosli juga berkata selain itu isu peralihan kuasa daripada Pakatan Rakyat kepada BN semula sebenarnya menguntungkan BN yang patuh kepada titah dan perkenan Sultan Perak Sultan Azlan Shah.

“Saya hairan ketika demonstrasi dan perhimpunan yang dibuat di Kuala Kangsar (semasa majlis angkat sumpah menteri besar Perak yang baru), tidak kelihatan penyokong parti DAP dan parti Keadilan Rakyat (PKR). Ini jelas menunjukkan PAS dimainkan oleh DAP dan PKR,” katanya.

Mengenai keputusan BN Perak hari ini yang mahu anak tempatan daripada Umno dipilih sebagai calon untuk bertanding pada pilihan raya kecil Parlimen itu, beliau berkata ia sejajar dengan kemahuan majoriti masyarakat tempatan.

“Pada pilihan raya umum lepas, faktor calon dikatakan punca terbesar BN kalah termasuk terkena ’tsunami politik’. Hari ini masyarakat tempatan mahu seseorang yang mesra rakyat, yang turun padang, yang tahu setiap masalah rakyat.

Jadi ia perlu menjadi pengajaran kali ini,” katanya.

Beliau berkata pada masa sekarang rakyat di Perak sedar selepas 11 bulan kerajaan Pakatan Rakyat memerintah tidak ada pembangunan di negeri itu yang dibawa melainkan meneruskan pembangunan yang dibuat BN sebelum itu.

— BERNAMA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH