tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 12 Februari 2009

PILIH CALON YANG DEKAT DIHATI RAKYAT

Barisan Nasional perlu lah memastikan kedua dua calon bagi kerusi parlimen Bukit Gantang dan Dun Bukit Selambau adalah calon yang benar benar diterima oleh seluruh rakyat di kedua dua kawasan itu disamping mendapat sokongan padu dari ahli parti yang akan bertanding.

Selain mampu untuk melaksanakan tugas sebagai wakil rakyat ,calon calon tersebut juga perlulah dipastikan tiada sebarang masaalah atau sememangnya tiada apa apa skandal dan bersih dari sebarang tangapan negetif.Ianya penting kerana Barisan Nasional tidak mampu lagi menerima kekalahan sebagaimana dengan prk kuala terengganu yang bolehlah ditafsirkan calon yang dikemukakan tidak mendapat perhatian dari pengundi pengundi tempatan.

Tidak kira lah siapa yang akan dilantik sebagai calon nanti samaada dari umno atau dari parti yang lain,yang penting calon berkenaan perlulah seorang yang tahu akan tangungjawab dan sentiasa menjadi mata dan telinga bagi penduduk setempat.

Sudah menjadi keutamaan kerana setiap kali ada pilihanraya sememang nya kritiria calon mesti lah sama keserasian nya dengan selera pengundi.Pelbagai pihak terutama yang mewakili kedua dua kawasan mahu anak tempatan dipilih sebagai calon bagi memudahkan lagi urusan rakyat nanti.

Diharap pihak yang memilih calon calon nanti tidak akan mengecewakan dan mengagalkan hasrat rakyat .Sekira nya sekali lagi BN tersalah memilih calon yang sesuai maka akan berlaku lagi penolakan rakyat terhadap kepimpinan BN dan akibatnya akan ada lagi penolakan demi penolakan lantaran parti menjadi tidak faham aspirasi rakyat sbaliknya dilihat lebih mmentingkan kumpulan tertentu

Sebenar nya BN perlulah belajar dan terus belajar dan mengambil pengajaran dari apa yang disuarakan rakyat pada dua prk yang lalu, sesunguhnya dari apa pengajaran yang dapat diluahkan rakyat pada prk yang lalu tidak perlulah peringatan seperti ini diketengahkan kerana pihak BN perlulah segera mengambil apa jua langkah yang perlu bagi meredakan api kemarahan rakyat pada pihak kerajaan.

Apabila ada suara suara rakyat yang mempertikai kan pemilihan calon yang tidak menepati dengan selera pengundi tempatan bermakna BN perlulah belajar dari kesilapan yang telah berlaku pada pru12 yang lalu dan prk di permatang dan kuala terenganu dulu.

Semoga kesilapan yang lalu tidak akan berulang pada 2 prk yang akan kita tempuhi nanti.Ingat lah semoga BN tidak akan mengulangi perkara yang sama disebabkan faktor pemilihan calon calon yang tidak diterima oleh rakyat

Pilihanraya dengan pemilihan umno adalah dua perkara yang berbeza dan ingat lah kegagalan 2008 yang lalu amat sulit untuk disingkirkan dari kotak ingatan setiap rakyat yang cintakan keiklasan dan kedamaian.Sesunguhnya rakyat akan bertindak sekiranya BN terus saja memingirkan suara hati rakyat yang telah rakyat buktikan pada pru 12 yang lalu yang dalam masa 50 tahun pemerintahan BN itulah pertama kalinya lima negeri telah dikuasai oleh parti pakatan rakyat.

Sekali BN gagal mendengar rintihan rakyat,rakyat akan memprotes tanpa memikirkan kesannya terhadap masa depan negara dan bangsa kerana bagi rakyat alang alang dikecewakan biarlah terus menerus kecewa.

Percayalah,salah satu punca kegagalan BN adalah pemilihan calon yang tidak menepati kehendak selera penduduk tempatan,dan sebarang kesilapan yang sama tidak patut diulangi.Dan hargailah harapan dan kemahuan rakyat terutama dikedua dua kawasan untuk BN memenuhi kehendak dan selera pengundi tempatan .

Ingat lah suara rakyat adalah suara keramat.Sebelum suara keramat rakyat sekali lagi menghukum sebaiknya pihak kerajaan dan BN perlulah menginsafi diri semoga penolakan suara keramat rakyat tidak akan berterusan pada prk parlimen Bukit Gantang dan Dun Selambau.

Rakyat bukan nya mahu bulan dan bintang,tapi rakyat hanya mahu isi suara hati mereka disambut dengan penuh hati yang terbuka dan sentiasa ada iltizam dan keiklasan dalam menyelesaikan segala kemusykilan rakyat.

Inilah suara hati rakyat yang sekian lama nya bernaung dibawah panji panji BN,yang tidak semudah itu untuk menghukum kerajaan BN tanpa ada sebarang rasa tidak puas hati rakyat.

Apa yang penting ketika ini dengarlah rintihan suara rakyat yang sesunguhnya didengari akan ada perubahan pada dua pilihan raya nanti. Harapan serta kemahuan rakyat terutama pengundi dikedua dua kawasan itu mesti lah dipenuhi semoga nanti kerajaan BN tidak lagi akan kecewa dan akan terus menerus menjadi pejuang rakyat.(Dengar lah suara hati rakyat)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH