tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Isnin, 8 Jun 2009

UMNO PAS:NIK AZIZ SEBAGAI ULAMA ,MURSYIDUL AM PAS,MB KELANTAN TAPI HATI NYA HITAM UNTUK MENERIMA PERPADUAN

Pada muktamar Pas yang baru berlalu terserlah hati keras TGNA untuk menerima kebaikan antara umat Islam yang telah diilhamkan oleh HH.Mungkin bagi TGNA beliau merasa tergugat dengan ketokohannya sekiranya ahli Pas menerima cadangan HH.Kenapa TGNA tidak dapat menerima cadangan HH sedangkan apa yang dicadangkan oleh HH adalah untuk kebaikan rakyat dan ugama Islam.Mungkin ada kebenarannya apa yang disuarakan oleh Nik Abduh yang telah menyifatkan ada kerja kerja bodoh dikalagan pembantu pembantu TGNA yang telah menyampaikan maklumat yang salah pada TGNA.Terbukti semua yang dimaksudkan Nik Abduh semuanya telah kecundang dalam pemilihan yang lalu.

Ini menunjukan ahli Pas menolak pandangan TGNA dimana boleh dikatakan kesemua calon yang menyokongnya tewas dalam pemilihan yang lalu.Dengan kemenagan Nasharuddin telah membuktikan apa yang disuarakan oleh HH dan Nasha telah dapat diterima oleh sebahagian perwakilan Pas.Bagi saya TGNA harus meletakan jawatan kerana segala pandangannya sudah tidak relevan dengan keadaan Pas sekarang.Rakyat dan ahli ahli Pas sudah dapat menerima cadangan HH kerana yang paling utama adakah perpaduan yang akan menguntungkan negara.Ini semua tidak dapat TGNA bayangkan kerana bagi diri TGNA sendiri sudah dikuasai oleh DAP yang hanya menunggu masa untuk mempermainkan Pas bila sudah dapat apa yang dihajatinya.HH sudah dapat membayangkan yang dalam pakatan sendiri tidak ada percaya mempercayai antara satu sama lain dan inilah yang tidak disedari oleh TGNA.
.........................................................................................................................................................................
CUBA HAYATI APA TGNA KATA.BAGI SAYA TGNA SUDAH JAUH MENYIMPANG DALAM PERJUANGANNYA UNTUK ISLAM.....

Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat sekali lagi menentang cadangan penubuhan kerajaan perpaduan dengan Umno yang diilhamkan oleh Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang.Menteri besar Kelantan itu menyifatkan penubuhan kerajaan perpaduan dengan Umno sebagai "mengarut".Kita sudah buat keputusan menyokong Pakatan Rakyat dalam muktamar PAS yang lalu. Kalau nak berunding dengan Umno,baik tak usah.

Kerajaan perpaduan ni tak usahlah, mengarut.Bagi saya TGNA yang sudah tersasul dan mengarut.Nik Aziz berkata, individu dan kerajaan lain tidak kenal Umno sama seperti kerajaan Kelantan. (Bagi) otak Umno, di Perak, kerajaan Pakatan Rakyat yang menang dia ambil menjadi kerajaan dia.(Jadi) kita perlu matikan Umno habis-habisan," katanya lagi.

Telur-telur penjajah Umno adalah telur-telur yang ditinggalkan oleh penjajah Inggeris, tambah Nik Aziz. Beliau juga mendakwa ada menteri persekutuan yang mengarahkan kakitangan kementeriannya di Kelantan supaya tidak memberi kerjasama kepada kerajaan negeri.Inilah (slogan) satu Malaysia kerajaan (Datuk Seri Najib Razak) sekarang ini," katanya.

Nik Aziz juga berkata, perwakilan muktamar PAS tidak bercakap mengenai ucapan dasar presiden tetapi bercakap perkara lain.Katanya, beliau sempat mendengar dua atau tiga perwakilan yang membahaskan ucapan dasar presiden semalam.Ini restoran, kalau kita masuk restoran kita minta makanan, kita minta minuman.Tetapi kita minta minyak silinder, kita hendak betulkan tayar motokar. Ini pelik," katanya.Orang ketawakan kita apabila kita bercakap benda lain di dalam muktamar (PAS)."

DAN APA PULA KATA HH:

PAS tetap menegaskan kesediaannya membuka pintu rundingan dengan pihak lain termasuk parti politik selaras dengan ajaran Islam walaupun idea tersebut dipertikaikan di muktamar yang berakhir hari ini.

pas muktamar 070609 hadi awang"Jangan tutup langsung rundingan dengan semua pihak kerana ia bercanggah dengan tuntutan Allah," kata Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang ketika menggulung perbahasan di muktamar PAS ke-55 di Shah Alam hari ini.

Bekas menteri besar Terengganu itu berkata, bahtera PAS kuat walaupun dicabar dan dilambung ombak dan yakin PAS kuat serta tidak perlu menumpang BN atau parti lain.

Dalam ucapannya, Abdul Hadi juga mengingatkan ahli PAS supaya tidak leka dengan musuh-musuh parti itu.

"Kita minta ahli kita supaya dapat membezakan musuh sebenar dan musuh rekaan.

"Tetapi jangan leka dengan musuh rekaan sehingga lupa musuh sebenar," katanya, tanpa mengulas lanjut pihak yang dinyatakan "musuh sebenar" dan "musuh rekaan" tersebut.

Timbalan Presiden PAS Nasharuddin Mat Isa pula berkata, jawatankuasa pusat PAS akan menentukan sama ada pencabar terdekatnya Datuk Husam Musa akan dilantik memegang sebarang jawatan dalam parti itu.

"Jawatankuasa kerja boleh melantik empat ahli tambahan untuk menduduki jawatan parti.

"Saya tidak boleh membuat cadangan mengenai perkara tersebut kerana ia dipilih oleh jawatankuasa pusat PAS," katanya di sidang media selepas muktamar tersebut.

pas muktamar nasharuddin win post 060609 husam hug nashBeliau diminta mengulas kemungkinan Husam yang kalah di tangannya akan dilantik dalam barisan kepemimpinan parti itu.

Ahli parlimen Bachok juga menjelaskan hubungannya dengan Husam "masih baik dan tidak ada sebarang masalah" dengan exco kerajaan Kelantan itu.

Ditanya mengenai isu kerajaan perpaduan seperti saranan Abdul Hadi, Nasharuddin berkata, isu berkenaan sehingga sekarang belum ada keputusan konkrit.

"Ia umum sahaja dan ia mungkin akan dibawa dalam mesyuarat majlis presiden Pakatan Rakyat," katanya.

Nasharuddin berkata, kerajaan perpaduan itu berkaitan dengan kepentingan negara dan rakyat, bukannya perkongsian kuasa dengan Umno.

1 ulasan:

  1. salam..

    setelah meneliti situasi sekarang ini maka saya sangat mengharapkan perpaduan Melayu Muslim akan diusahakan oleh semua pihak. ini kerana kekuatan Melayu akan membawa keamanan dan kestabilan untuk semua kaum di Malaysia.

    Meskipun tidak disenangi oleh puak yang pernah diusir keluar oleh umno seperti Anwar dan juga Nik Aziz namun Islam perlu bersatu juga tanpa menghiraukan pandangan dua orang manusia yang busuk hati ini..

    Masakan tidak busuk hati jika mereka masih menolak perpaduan dan kerjasama antara kerajaan dan pembangkang namun rela bekerjasama dengan parti samseng yang jelas dapat dilihat dalam video tersebut..

    usaha saya ini demi perpaduan Melayu dan rakyat Malaysia amnya...

    saya cabar penyokong Anwar dan Nik Aziz untuk melihat sendiri video DUN Perak kali ke 12 pada 7 Mei 2009 yang lalu di blog saya di link bawah ini.

    Lihatlahh YB DAP PKR begitu samseng sekali termasuk seorang YB 'tersesat' dari PAS bernama Nizar yang begitu kemaruk ingin kembali menjadi MB hingga tidak kisah apa jua cara sekalipun hendak dicapai asal kuasa dapat dikembalikan kepadanya..

    Mujurkah YB Pas yang lain di Perak tidak terikut-ikut dengan provokasi murahan geng samseng PR itu.

    Jika masih ada di kalangan YB atau rakyat yang tetap menyokong PR selepas melihat kejadian tersebut maka saya kira ia tanda hati mereka sudah terkunci mati dari melihat kebenaran...

    apa boleh buat.. Sila lihat di link bawah :

    http://penembak-tepat.blogspot.com/2009/06/edisi-pagi-video-adun-pr-samseng-dan-24.html

    Moga Allah menyatukan hati hati kita semua.....

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH