tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Isnin, 5 Oktober 2009

ANWAR NIZAR BANGSA=T:AYAT ALQURAN DIJAJA ATAS PENTAS PAS

Pentas ceramah Pas sekali lagi dipergunakan oleh pemimpin bukan Islam pakatan pembangkang untuk menggunakan ayat suci al-Quran demi kepentingan politik sempit mereka.

Dalam ceramah di markas Pas pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang, di sini malam tadi, Ahli Parlimen Bagan Serai, N. Gobalakrishnan tanpa segan silu dan tanpa rasa bersalah membaca ayat dari surah Al-Imran ayat 54 bagi menarik perhatian kira-kira 300 penyokong parti itu.

Gobalakrishnan membacakan ayat dari surah itu ketika berhujah mengenai usaha untuk mengumpulkan penyokong pakatan rakyat pada satu perhimpunan yang akan diadakan Disember ini.

Dipercayai Ahli Parlimen Bagan Serai itu berbuat demikian dengan tujuan menarik perhatian para penyokong Pas pada majlis ceramah itu.

Selain Gobalakrishnan turut berceramah di markas Pas itu malam tadi ialah Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang; bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaludin dan calon Pas, Zulkefly Mohamad Omar.

Sejurus selepas beliau menghabiskan ayat al-Quran itu, ia disambut gelak ketawa oleh penyokong Pas.

Sebelum ini pada ceramah di Pilihan Raya Kecil Parlimen Bukit Gantang pada 4 April lalu, Ahli Parlimen Taiping yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Pantai Remis dari DAP, Nga Kor Ming turut menggunakan ayat suci al-Quran dalam ceramahnya ketika berkempen.

Dalam pada itu, pada ceramah malam tadi, Gobalakrishnan berkata, BN seolah-olah tidak mempunyai calon yang bersih dan mempunyai kredibiliti untuk dijadikan sebagai pemimpin untuk membela rakyat.

"Keadaan BN seolah-olah telah bankrap untuk mengemukakan calon yang terbaik dalam untuk bertanding dalam pilihan raya kecil kali ini.

"Sepatutnya mereka (BN) menjaga dasar yang sedia ada, tetapi sekarang ini mereka tidak ada lagi golongan intelek dan strategi. Segala apa yang mereka lakukan hancur belaka," katanya.

Dalam pada itu, Gobalakrishnan juga secara terbuka menuduh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sebagai salah satu agensi paling rasuah yang diperalatkan oleh UMNO dan BN dalam isu kematian Teoh Beng Hock.

3 ulasan:

  1. Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
    Betul ayat Al Quran masa kini di jadikan jajaan .Saya masuk warung kedai makan di Bagan Pinang semasa Penamaan Calon tempuh hari . Di kedai tersebut pun menjaja ayat Al Quran seperti ini "DI MULAI DENGAN BISMILAH DAN DI AKHIRI DENGAN ALHAMDULILAH ." Malah nama ALLAH , nama MUHAMMAD PUN di jualnya malah ayat KURSI dan ayat SERIBU DINAR pun di niagakan juga .Semasa budak lelaki yang mengambil pesan pun menjaja ayat2 Al Quran dengan jaja Assalamuailaikum kat kami yang nak makan . Sampai hati towkey kedai makan tersebut menjaja ayat2 Al Quran . So KamalFarsa apa kata kita pergi je kedai makan Cina dan kedai India ( yg agama Hindu ) yang pasti tiada mereka menjaja ayat2 suci Al Quran . So samalah macam UMNOBN semasa buat ceramah tiada mereka menjaja ayat2 suci Al Quran . So Kamalfarsya u pergi kedai makan kat mana . Oh lupa ya u barau UMNOBN mestilah makan kat HOTEL di PD yang tak ada jajaan Ayat Al Quran . So Kamalfarsya den lupa pulak . Hj Jamaludin

    BalasPadam
  2. biasalah bila ada prk mulalah sikafir lahanat mempermainkan ayat alquran.tapi yg gua pelitnya ularmak dan ustad kueh tad paspus ni macam tak bersalah biarkan sikafir lahanat membersendakan alquran....
    ooohyaahhh fatwa nike najis membolehkan hampir terlupa gua....kakakawaaaaaha.

    BalasPadam
  3. Salam kamal.

    Setahu aku le kamal, membaca dan mengajar, belajar, mendengar isi-isi AlQuran ni boleh dimana2. Bahkan menjadi kewajipan umat Islam kecuali masa kita berak dan kencing. Kalau org UMNO nak baca Al-Quran pun ketika berkempen, apa ler salahnya... Bagus... tp ntah ler kau ni kamal, mana guru yg kau blaja, tak bole baca Al-Quran dlm segala bab. Lebih baik kau bertaubat kamal, jgn terpengaruh sgt dengan perangai2 pemimpin2 UMNO yg bebal tu.. Yg Halal diorang haramkan, yg Haram dihalalkan...
    Lu pikir ler sendiri..., kau kan dah lama dlm umno, tak kan tu pun kau tak tau...
    Aku hingga skrg masih kawan dgn peminpin2 UMNO ni tp xde aku nak ikut rentak yg tak betul

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH