tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Selasa, 6 Oktober 2009

ANWAR NIZAR PEROSAK BANGSA=T:POLIS PERLU SIASAT SEMULA AKAUN BERKANUN BEKAS PENOLONG GABENOR BANK NEGARA

Pergerakan Pemuda Umno menuntut supaya pihak polis menyiasat kesahihan berhubung akuan berkanun yang pernah dibuat oleh bekas Penolong Gabenor Bank Negara, Datuk Abdul Murad Khalid terhadap Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim kira-kira 10 tahun lalu.

Sehubungan dengan itu ketua pergerakan tersebut, Khairy Jamaluddin berkata, Pemuda Umno akan memfailkan laporan polis untuk dimulakan siasatan terhadap Anwar berhubung isu ini seperti yang telah dibangkitkan semula oleh bekas rakan karibnya, Datuk S. Nallakarupan.

"Jika orang lain yang bangkitkan isu ini mungkin kita tidak berapa peduli, tapi ia dibangkitkan semula oleh Datuk Nallakarupan yang kita tahu mempunyai hubung yang akrab dengan Anwar dahulu.

"Datuk Nallakarupan mendakwa Anwar diketahui mempunyai pelbagai sumber kewangan yang besar seperti yang pernah didedahkan oleh Datuk Abdul Murad," katanya dalam sidang media di Bilik Gerakan Barisan Nasional (BN) bagi peti undi Kampung Bharu Si Rusa di sini hari ini.

Nallakarupan dalam kenyataan akhbarnya baru-baru ini mendakwa bekas Timbalan Perdana Menteri itu mempunyai pelbagai sumber seperti yang pernah didedahkan Abdul Murad.Pada 26 Oktober 1999, Abdul Murad mendedahkan dalam akuan berkanunnya bahawa Anwar mengawal sebanyak 20 akaun induk yang diuruskan oleh kroni-kroninya membabitkan aset, saham dan wang bernilai lebih RM3 bilion.

Dalam akuan berkanun itu, Abdul Murad turut mendakwa Anwar menggunakan wang akaun induk tersebut untuk memajukan cita-cita politiknya.

Tambah Ahli Parlimen Rembau itu, Pemuda Umno memandang berat mengenai perkara tersebut dan berharap agar pihak polis menyegerakan siasatan berhubung kes ini kerana mempunyai kepentingan terhadap negara.

"Kita akan ketengahkan isu ini dan kita berharap ia akan mendapat perhatian dari pihak kerajaan dan agensi-agensi berkenaan terutamanya daripada pihak polis untuk memulakan siasatan.

"Saya merayu supaya buatlah siasatan yang rapi sebab semua butiran dan maklumat sudah ada (dalam kenyataan berkanun Abdul Murad).

"Mereka sudah boleh mulakan siasatan, saya sedih dan tak puas hati apabila Datuk Nallakarupan sudah bangkitkan tapi tak ada apa-apa tindakan susulan... sekurang-kurangnya mesti ada siasatan," katanya.

Menurut beliau, penangguhan berhubung siasatan kes-kes seumpama ini oleh pihak polis menjadi punca kemerosotan rakyat terhadap BN.

"Saya rasa ini antara punca kemerosotan sokongan rakyat terhadap kita... ini beri kesan kepada kita.

"Bila Pemuda bertindak untuk dapatkan kebenaran, sepatutnya mesti ada tindakan, kalau tidak rakyat akan lihat tiada sebarang tindakan susulan," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH