tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Jumaat, 30 Oktober 2009

ANWAR NIZAR BANGSA=T:TANGAN SULIT PUNCA KRISIS PAS

Kemelut dalaman yang melanda pucuk pimpinan Pas berpunca daripada percaturan politik oleh 'tangan sulit' rakan parti itu dalam pakatan dan bukannya disebabkan UMNO.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal sehubungan itu menegaskan, Pas tidak sepatutnya menyalahkan UMNO kerana ramai sedia maklum siapa yang menjadi punca krisis dalaman membabitkan pucuk pimpinan parti tersebut.

"Bukan UMNO dan idea kerajaan perpaduan yang menjadi faktor utama masalah dalaman Pas. Siapa sebenarnya 'di belakang' semua ini yang menjadi punca. Rakan dalam pakatan mereka juga.

"Jadi tidak timbul sebenarnya alasan, kenapa UMNO yang hendak dipersalahkan ekoran perpecahan yang berlaku di kalangan mereka," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia, di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan Pas yang menyalahkan UMNO dan idea kerajaan perpaduan, ekoran konflik dalaman terbaru selepas Mursyidul Amnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mencadangkan Muktamar Agung Khas (EGM).

Semalam, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin membidas Pas, kerana cuba menjadikan UMNO dan idea tersebut sebagai 'kambing hitam' sedangkan menurut beliau perkembangan semasa menunjukkan berlaku pertembungan kepentingan antara Nik Abdul Aziz dengan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Mohd. Shafie bagaimanapun enggan mendedahkan siapa yang menjadi 'tangan sulit', sebaliknya beliau berkata, masyarakat mampu melihat dengan sendiri siapa individu yang dimaksudkan.

Mengulas lanjut, beliau yang juga Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah memberitahu, UMNO tidak perlu menari mengikut rentak Pas yang kini tertekan dan terdesak akibat kesilapan mereka sendiri.

"Biarlah Pas berdepan dengan kemelutnya. Kita tidak perlu terikut-ikut dengan rentak mereka," jelasnya.

Menurut beliau, apa yang penting ialah, UMNO dan kerajaan Barisan Nasional (BN) meneruskan usaha membangun dan memajukan negara agar semua lapisan rakyat dapat menikmati kesejahteraan hidup.

Katanya, masyarakat kini telah matang dalam menilai siapa yang layak memimpin mereka.

Dalam pada itu, Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Dr. Rais Yatim meminta Pas supaya berhenti melibatkan UMNO dalam pergeseran politik dalam mereka.

Beliau yang juga Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan menegaskan UMNO tiada kena-mengena dengan masalah dalaman Pas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH