tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Rabu, 7 Oktober 2009

ANWAR NIZAR BANGSA=T:KERANA TAKUT KALAH PAS SENGAJA BUAT BUAT CERITA YANG TAK BENAR

PAS tidak perlu menjadikan alasan seperti yang mereka dakwa wujudnya pertindihan nama pengundi dalam daftar pemilih yang dikeluarkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) semata-mata untuk menangguhkan pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang 11 Oktober ini.

Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata, oleh kerana PAS mendakwa mereka ada bukti maka SPR akan menyiasat sama ada pertindihan yang dimaksudkan itu berlaku di DUN Bagan Pinang.

"Kalau mereka ada bukti kita akan semak petang ini juga sama ada kad pengenalan itu dipunyai oleh orang yang sama.

"Tapi dalam kes ini, yang penting bagi SPR ialah untuk pastikan dalam saat-saat akhir ini ialah adakah yang berganda itu dalam N31 Bagan Pinang?," katanya kepada mStar Online.

Jelas beliau lagi, pada peringkat ini SPR akan pastikan tidak ada mana-mana individu yang berdaftar sebagai pemilih akan mengundi sebanyak dua kali di DUN Bagan Pinang.

"Kalau pun betul wujud nama berganda iaitu satu menggunakan kad pengenalan tentera dan berdaftar di Bagan Pinang serta satu lagi menggunakan kad pengenalan awam dan mendaftar di kampungnya di Kelantan atau Terengganu... apa yang nak kita risaukan sebab di Terengganu tak ada pilihan raya.

"Yang akan mengundi hanya di Bagan Pinang sahaja sebab ini bukan pilihan raya umum di mana di seluruh negara mengundi," katanya.

Oleh itu menurut Wan Ahmad, PAS tidak perlu terburu-buru untuk memohon injunksi bagi menangguhkan pilihan raya kecil DUN Bagan Pinang.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kata dua yang diberikan Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub bahawa parti itu tidak menolak kemungkinan akan memohon injunksi bagi menangguhkan pilihan raya kecil DUN Bagan Pinang.

Kata dua yang diberikan itu berikutan dakwaan mereka bahawa PAS mempunyai bukti yang kukuh bagi mendedahkan mengenai kewujudan pertindihan nama dalam daftar pemilih SPR di DUN berkenaan.

Pertindihan yang dimaksudkan itu ialah terdapat pengundi yang mendaftar dua kali di DUN Bagan Pinang iaitu satu menggunakan kad pengenalan tentera dan satu lagi didaftarkan menggunakan kad pengenalan awam.

Menjelas lanjut mengenai perkara ini, Wan Ahmad berkata, pihaknya akan mengambil tindakan segera dengan menyemak dakwaan tersebut apabila menerima bukti-bukti yang akan dikemukakan itu nanti.

"saya beri jaminan semakan tersebut akan boleh dibuat segera dan kita boleh tahu keputusannya petang ini juga," katanya.

Mengulas lanjut mengenai pertindihan nama pengundi yang berdaftar menggunakan dua kad pengenalan iaitu tentera dan awam, beliau tidak menolak kemungkinan berlakunya perkara tersebut.

"Setiap rakyat di negara ini termasuk tentera ada kad pengenalan awam kerana sebelum dia jadi tentera pastinya dia ada kad pengenalan awam.

"Rekod yang kita terima daripada Kementerian Pertahanan memang ada dua kad pengenalan iaitu satu kad pengenalan tentera dan satu kad pengenalan awam... namun kita akan pastikan mengenai kesahihannya dahulu.

Tegas beliau lagi, jika benar dakwaan berlakunya pertindihan nama yang didaftarkan di dua kawasan menggunakan dua kad pengenalan, pihaknya akan mengambil tindakan susulan dengan membersihkannya daripada senarai daftar pemilih.

"Jangan risau, lepas pilihan raya ini kita akan semak semula kita akan potong terus nama pengundi tersebut.

"Misalnya seseorang anggota tentera itu masih aktif, kita akan potong namanya dalam senarai daftar pemilih awam...itu senang sahaja," katanya.

PAS SEDAR YANG MEREKA TAK MAMPU UNTUK MENANG DI BAGAN PINANG..KERANA ITULAH PAS MENCARI ALASAN YANG BODOH UNTUK MENGELIRUKAN RAKYAT DAN MENYALAHKAN SEMUA INI PADA SPR.

2 ulasan:

  1. PAS hanya menang jika MENIPU...

    BalasPadam
  2. Sebenarnya PAS amat takut jika kalah ini kerana akan mencacatkan reputasi mereka yang selama ini mereka begitu takbur dan angkuh . Lagi satu sebab oleh kerana mereka dapat menghidu akan kekalahan oleh kerena ceramah mereka tidak langsung dapat sambutan .......mampuih mereka kali ini

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH