tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 18 Oktober 2009

ZAMBRY NIZAR:PERAK PRAKTIKAN GAGASAN 1MALAYSIA

Perak dibawah pentadbiran kerajaan BN terus berusaha menjadikan negeri Perak maju dengan mempraktikkan gagasan 1Malaysia dengan mengagih-agihkan sumber kekayaan negeri kepada semua kaum di negeri ini, terutama menerusi pendidikan asas.Berlainan dengan pentadbiran dibawah Pakatan rakyat yang menyaksikan MB nya di kongkong oleh DAP yang sudah diketahui lebih berkuasa dari Nizar sebagai MB Perak.Mujur juga hayat Nizar sebagai MB tidak lama dan terselamatlah tanah tanah dari di beri kepada orang orang Dap oleh siNizar PENGKIANAT ini.

Zambry sebagai MB yang diberi amanah untuk mentadbir Perak tidak menggunakan kedudukan beliau untuk memberikan khazanah negeri hanya pada satu satu kelompok sebagaimana yang dilakukan oleh si Nizar.Kerajaan negeri telah menyediakan dana khas menerusi Yayasan Perak untuk membantu meningkatkan kualiti pendidikan kanak-kanak berketurunan India di negeri itu yang dirasakan perlu dibantu bagi meningkatkan kualiti pendidikan terutama kaum India.

Peruntukan yang telah disediakan itu adalah bagi membangunkan tanah seluas 500 hektar untuk faedah murid Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SJKT) di Perak.Tanah berkenaan akan dibangunkan dengan projek pertanian dan hasilnya akan digunakan untuk manfaat SJKT di negeri berkenaan. Ini konsep 1Malaysia dimana RAKYAT DIDAHULUKAN DAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN .

Berlainan sekali deangan kerajaan Pakatan yang diterajui Nizar dimana kerajaan Pakatan Rakyat sebelum ini berjanji menganugerahkan tanah seluas 1,000 hektar tanah untuk diuruskan sendiri sembilan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina.Kerajaan BN menurut MB telah meluluskan tanah seluas 2,000 hektar bagi projek pertanian Sekolah Agama Rakyat di seluruh Perak.Ini barulah dinamakan adil dimana semua nya dapat tanpa ada sebarang pilih kasih sebagaimana yang telah dilakukan oleh si Nizar semasa pentadbirannya.

Mujurlah hayat Nizar tidak lama dalam mentadbir negeri perak dan semua ini ada hikmahnya dimana segala kepincangan yang dilakukan oleh Nizar dahulu telah dibaiki oleh kerajaan BN dibawah kepimpinan Zambry yang semakin hari semakin diterima oleh rakyat dan rakyat senang berada dibawah kepimpinan kerajaan BN.

Penerimaan rakyat terhadap kerajaan BN dapat dilihat bila hampir kira-kira 10,000 warga Perak mengunjungi gerai jualan dan pameran sekitar Stadium Indera Mulia sempena program 1Malaysia Bersama Rakyat Negeri Perak di sini, semalam. Program 1Malaysia Bersama Rakyat Negeri Perak dipenuhi dengan pelbagai aktiviti dan acara mesra rakyat itu adalah yang julung kali diadakan dan dijangka akan dilancarkan di setiap negeri.

Program itu bermula dengan acara menanam pokok oleh Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir di Sekolah Kebangsaan Haji Mahmud di Chemor dekat sini.Dr Zambry turut meluangkan masa menyertai gotong-royong Perdana 1Malaysia di pekan dan Pasar Chemor pada jam 8 pagi semalam serta bergotong-royong mengecat masjid pekan Chemor.

JADI SEBAGAI SEBUAH KERAJAAN NEGERI YANG SUDAH DITERIMA RAKYAT TIDAK PERLU KERAJAAN BN MELAYAN KERENAH NIZAR YANG MAHU KERAJAAN NEGERI KEPIMPINAN BN DIBUBARKAN BAGI MEMILIH KERAJAAN YANG BARU.BUAT PENGETAHUAN NIZAR DAN DAP ,KERAJAAN BN SUDAH DITERIMA OLEH RAKYAT DAN RAKYAT MAHU TIDAK ADA SEBARANG PILIHANRAYA YANG BARU KERANA KERAJAAN BN SUDAH DILIHAT SEBAGAI KERAJAAN YANG SANGAT MENGAMBIL BERAT AKAN KEBAJIKAN RAKYAT TERUTAMA DINEGERI PERAK.INILAH YANG RAKYAT MAHUKAN..YAKNI KERAJAAN YANG TAHU MESAALAH RAKYAT......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH