tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Sabtu, 7 Mei 2011

DAP MAKIN BESAR KEPALA KERANA ADA BARUA YANG BELANYA



Parti DAP bebas memainkan politik perkauman kerana menyedari tindakan tidak bertanggungjawabnya itu akan dibela oleh rakan-rakannya dalam pakatan pembangkang, kata anggota Majlis Tertinggi Umno Dr Mohd Puad Zarkashi.

Beliau yang juga Timbalan Menteri Pelajaran berkata, Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) sentiasa mempertahankan DAP walaupun parti terbabit secara terang-terangan bersikap perkauman di dalam setiap isu yang diperjuangkannya.

"DAP mempergunakan rakan-rakannya, Pas dan PKR untuk menyembunyikan perjuangan partinya yang bersikap perkauman. Setiap kali dia (DAP) bersikapperkauman, Pas dan PKR sentiasa akan mempertahankan mereka," katanya kepada pemberita selepas merasmikan persidangan perwakilan Pemuda Umno Bahagian Batu Pahat di sini, Sabtu.

DAP, katanya, boleh diibaratkan sebagai mempunyai 'imuniti' untuk bersikap perkauman dalam isu politik serta agama kerana ia dibenarkan untuk berbuat demikian oleh Pas dan PKR.

Beliau berkata, DAP tidak pernah memperjuangkan isu sekolah kebangsaan di Parlimen tetapi hanya berminat mengutarakan isu-isu berkenaan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina.

Pas dan PKR pula, katanya, dipergunakan oleh DAP untuk menunjukkan kepada rakyat bahawa ia merupakan sebuah parti berbilang kaum, walaupun secara dasar ia adalah tidak benar.

Beliau berkata, DAP telah berjaya mempergunakan rakan-rakannya di dalam PR untuk keuntungan politiknya sendiri dan ini telah pun terbukti di dalam pilihan raya negeri Sarawak.

Dalam pilihan raya negeri Sarawak bulan lepas, DAP memperoleh 12 kerusi, paling banyak antara parti pembangkang, diikuti oleh PKR dengan tiga kerusi, manakala Pas gagal memenangi sebarang kerusi.

"Adalah amat jelas, pihak yang paling untung di dalam pakatan pembangkang adalah DAP," katanya sambil menambah, DAP mempergunakan Pas dan PKR untuk menyembunyikan imej perkaumannya.

Mengenai pertikaian yang berlaku di dalam pakatan itu berhubung pembahagian portfoli kabinet bayangan Sarawak, Mohd Puad berkata, ia membuktikan kepada rakyat bahawa parti-parti dalam pakatan itu adalah "lapar kuasa."

"Walaupun hanya berebutkan bayang-bayang, tetapi DAP, Pas dan PKR tetap bertikai dan ini hanya menunjukkan sikap sebenar mereka yang lapar kuasa. Mereka bergaduh kerana berebutkan bayangan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH