tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Rabu, 4 Mei 2011

TIADA SIAPA NAK NAFI YANG ITU TOTOI ANWAR



Tiada pemimpin PKR yang ingin menidakan yang tergantung itu adalah bukan Anwar punya.Sebelum ini ramai pemimpin PKR telah menafikan pelakon itu adalah Anwar dengan membandingkan Anwar dengan gambar dalam video itu.Ada dikalangan orang PKR sendiri sebelum ini begitu laneang membandingkan susuk badan dan rambut tak sama dengan Anwar.Begitu juga Wan Azizah yang tidak percaya bahawa pelakon itu adalah Anwar.Wan Azizah menegaskan beliau lebih tahu siapa Anwar kerana dia begitu kenal siapa diri Anwar.Tapi bila gambar Anwar yang kotenya tergantung itu tiada siapa dikalangan pemimpin PKR yang menafikan.

Kita tunggu apa komen pemimpin PKR tentang totoi yang tergantung itu.Apakah ada di kalangan pemimpin PKR yang akan memberi sebarang komen tentang TOTOI Anwar itu.

2 ulasan:

  1. 4 May 2011
    Klip Video Seks - Mencari Kebenaran Atau Sengaja Menempah Dosa ???
    Tulisan di bawah adalah tulisan yang dinukil daripada blog "future lady lawyer". Sesekali kita wajar mendengar dari mereka yang berkecuali.

    From my humble opinion sebagai seorang yang berkecuali..tidak memilih dan menyebelahi mana2 pihak..cume sebagai seorang yang ade sedikit otak untuk berfikir..

    ekoran sumpah laknat yang dilakukan oleh Datuk Eskay dan dulu saiful berhubung ngn video sex and liwat..pelbagai spekulasi timbul..sehingga menyebabkan perpecahan dan kecelaruan dalam masyarakat..

    i love to put the word "biggest stupidity" here..

    stupidity for what?

    perlukah kita bersumpah laknat diatas kemaksiatan orang lain?sedangkan kita tidak membawa 4 orang saksi yang beriman untuk membuktikan dakwaan..dalam islam..orang yang mendakwa hendaklah membawa bersamanya bukti dan pihak yang harus bersumpah adalah orang yang dituduh..dan sekiranya orang yang dituduh tidak mahu bersumpah..tiada apa yg perlu dilakukan oleh mana2 pihak termasuk mendesak untuk bersumpah..sebab tidak ada kewajipan untuk berbuat demikian..

    bagi saya..

    tidak perlu bersumpah laknat..for what kita mahu bersumpah diatas kemaksiatan orang lain?ianya seperti membuka pekung didada orang lain..pada fahaman saya..kita tidak boleh bersumpah untuk membuktikan berlakunya maksiat terhadap orang lain..sebab fungsi sumpah adalah untuk menyatakan kebenaran diri..yang dia tidak bercakap bohong bahawa dirinya bersalah atau tidak bersalah..

    sumpah laknat keatas maksiat diri.
    bukan maksiat diri orang lain.

    sumpah tidak membuktikan apa-apa.kita tidak boleh mempercayai sumpah yang dilakukan itu adalah benar...apatah lagi dizaman sekarang terlalu ramai orang yang bersumpah dusta..

    bagi saya sumpah yang dilakukan itu lebih membawa kepda keburukan..spekulasi dan fitnah yang berpanjangan..merosakkan lebih ramai umat islam terutamanya yang jenis tahu menghemtam secara membabi buta..

    bukan kah itu membuktikan satu kebodohan telah terjadi??

    kalau diikut dalam islam..orang yang mendakwa tanpa mengemukakan bukti adalah tertakluk kepada hukuman juga..yang menuduh yang patut dihukum bukannya yang dituduh sekiranya dia menuduh tanpa membawa bukti 4 orang saksi....sekiranya yang dituduh tidak mengaku dan enggan berbuat apa2..maka berhentilah mendesak dan membuat spekulasi..

    apa yang korang risaukan?
    nun di ATAS memerhatikan..
    Nun di ATAS telah tersedia hukuman yang adil seadilnya terhadap setiap sesutu yang dilakukan..

    logically speaking..

    tuduhan zina dan liwat adalah sesuatu yang amat besar.
    mengaibkan.

    BalasPadam
  2. kalau anda melakukan perkara itu sekalipun..dan disuruh bersumpah sedemikian rupa dan seluruh dunia mengetauhinya?

    adakah anda mahu bersumpah?
    Allah lagikan mahu menutup keaibaban kita..apa hak kita sebagai manusia untuk membuka keaibaban diri kita?

    apa gunanya bersumpah didepan manusia..ianya hanya mengaibkan dan membawa kepada sesuatu yg lebih teruk?apa gunanya bersumpah didepan manusia yang rata ratanya nya jahil dan cetek otaknya apabila kita tahu Allah itu maha besar dan agung..?baik kite bertaubat dan memohom keampunan Allah tanpa memperdulikan orang2 yang jahil otak dan pemikirannya..

    so bagi saya..bersumpah ke..tidak ke..dalam dunia hari ini..sesen pon tidak boleh diguna pakai untuk menentukan kebenaran..
    yang hanya ada adalah..
    menambahkan kekeliruan, kekotoran, kejijikan dan perpecahan..

    sumpah laknat yang dilakukan seolah2 sangat terdesak..terdesak untuk menjatuhkan hukuman salah kepada DSAI..sekiranya dia bukan berada dipihak yang terdesak..perlu ke bersumpah laknat untuk membuktikan DSAI berada dlm video tersebut?

    Ya saya faham DSAI adalah satu nama besar dan kita harus tahu siapa dia sebenarnya..namun dengan bersumpah sedemikian rupa..adakah kebenaran akan terserlah?apa yang saya nampak..rakyat semaki haru dan bergolak gara-gara sumpah yang dilakukan..

    DSAI mungkin benar benar melakukannya dan beliau mungkin difitnah..yang mana betul dan salah..im not in position to answer it..
    Hanya Allah yang mengetauhinya..

    apa yang saya nampak..DSAI memang tidak mahu bersumpah..beliau mungkin takut, atau beliau mungkin tidak mahu melayan sesuatu yang bodoh pada pandangannnya..so saya nampak DSAI ada satu prinsip yang bukan senang untuk diubah-ubah..so let him be..tidak perlu paksa atau mendesak DSAI untuk melakukan sumpah balas sebab bagi saya..xde guna pon..ianya tidak akan dapat menyelesaikan perkara tersebut..

    kesimpulannya..
    saya ambil sikap berkecuali..
    tak mahulah terjerat dalam kebodohan dan dosa yang berpanjangan..
    dosa menfitnah,,
    dosa mengejek
    mencaci..
    sedangkan dosa sendiri tak tertanggung..
    im sorry..i dont wanna be stupid..

    bagi saya..masyarakat harus faham bahawa isu maruah dan tuduhan sebegini WAJIB hanya dibicarakan di dalam Mahkamah Islam dan bukan di khalayak.

    so ikhlas dari hati saya..sebagai org islam..jauhilah dari meletakkan hukuman atas sesuatu yang anda tidak pasti dalam isu2 berat sebegini kerana anda tidak punyai basis yang diharuskan Islam untuk berbuat demikian..
    p/s: if u dunno how to use your brain on the way it should be used..dont force others to do the same.. Moral of the story: Don’t be stupid and think.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH