tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 12 Mei 2011

ULAMA SARAN ANWAR BERSUMPAH


Sebelum apa apa terjadi pada Anwar adalah lebih baik Anwar ikut sahaja apa yang ULAMA sarankan dan ini adalah masa yang sesuai untuk Anwar membersihkan dirinya dengan melakukan sumpah untuk menangkis apa yang telah di tuduh oleh Datuk Eskay.Kerana itulah Pengerusi Jawatankuasa Kerja Himpunan Ulama Muda Malaysia, Ustaz Fathul Bari berkata, Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu melakukan sumpah laknat bagi menjawab balik sumpah laknat yang telah dilakukan oleh Datuk Shazryl Eskay Abdullah .

“Sebenarnya, sekiranya sebelah pihak telah bersumpah laknat, maka perlu sebelah pihak lagi membalas dengan melakukan sumpah laknat juga. Kalau dia tidak menafikan dengan menjawab melalui sumpah laknat maka sama seperti ia mengiayakan apa yang telah terjadi.

“Sehinga kini rakyat masih menunggu sekiranya Anwar Ibrahim bersedia untuk bersumpah laknat. Sekiranya Anwar bersedia, maka itu adalah jalan penyelesaian terbaik. Sekiranya masih lagi berada diperingkat tidak sanggup, maka ianya akan terus menjadi tanda tanya kepada seluruh rakyat Malaysia.

“Anwar perlu sedar, sekiranya isu ini berpanjangan ianya boleh menyebabkan perpecahan yang berterusan. Perpaduan tidak akan dapat dicapai sekiranya Anwar enggan melakukan sumpah laknat dan isu ini terus diperbesar-besarkan oleh media.

“Sekiranya Anwar ingin membersihkan namanya sekaligus mengelakkan perpecahan di kalangan umat Islam, dia perlu melakukan sumpah laknat,” katanya ketika ditemui di program forum ’65 tahun UMNO’ di PWTC di sini, hari ini.

Sebelum ini, ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah telah melafazkan sumpah laknat di Masjid Amru al-As, Bandar Baru Sentul.
Sumpah laknat berkenaan adalah untuk membuktikan Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah pelaku dalam video seks yang didedahkannya. Ianya adalah berikutan penafian Anwar Ibrahim bahawa dia bukanlah individu di dalam rakaman video seks tersebut.

Angkat sumpah yang berlangsung kira-kira lima minit itu menyaksikan Eskay mengangkat sumpah dengan memegang senaskhah Al-Quran di hadapan wartawan, jurugambar dan jurukamera.

Kandungan sumpah laknat tersebut seperti berikut;

“A’uzubillahi minal syaitanirrajim. Bismillahirahma nirrahim. (Melafazkan kalimah shahadah sebanyak tiga kali). Pada hari ini, 29 April 2011, dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang, saya Shazryl Eskay Abdullah berikrar dan bersumpah seperti berikut: A’uzubillahi minal syaitanirrajim, aku bersumpah bahawa aku dan Datuk Seri Anwar Ibrahim berada dalam paparan video yang dirakamkan pada 21 Februari 2011. Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah pelaku dalam video tersebut. Sekiranya aku melakukan fitnah, maka Allah akan melaknat akanku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH