tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Rabu, 18 Mei 2011

SEGALA KEBUSUKAN ANWAR AKAN DIJAWAB DI MAHKAMAH


BEKAS orang kanan Datuk Seri Anwar Ibrahim, Senator Ezam Mohamad Nor sangat gembira jika sekiranya beliau dipilih sebagai saksi pihak pembelaan dalam kes liwat kedua Penasihat PKR itu.Menurut Ezam, beliau akan memberikan kerjasama penuh dan bersedia ke mahkamah bila-bila masa sebagai saksi pihak pembelaan.

“Ini peluang yang saya tunggu-tunggu. Saya tidak akan melepaskan kesempatan terbaik ini untuk mendedahkan kebenaran dan menangkis fitnah Anwar terhadap saya selama ini,”katanya ketika dihubungi Agendadaily Isnin malam. Ezam terkenal dengan kelantangannya membela Anwar dalam kes liwat pertama pada 1998/99, termasuk sebagai pengasas bersama PKR dan memimpin sayap pemuda parti tersebut.

Pernah ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan merengkok di penjara Kajang kerana kes Akta Rahsia Rasmi (OSA) pada 2002 hingga 2004.

Beliau bagaimanapun keluar dari PKR pada Jun 2007 selepas hilang kepercayaan kepada perjuangan Anwar dan bergiat aktif dengan NGO.

Ezam menyertai semula UMNO pada Mei 2008.

Sebelum itu, pagi Isnin, Anwar diarahkan membela diri terhadap pertuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan selepas Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Zabidin Mohd Diah membuat keputusan wujud prime facie terhadap kes tersebut.

Berikutan itu, peguam utama Anwar, Karpal Singh memberitahu media, bahawa Ezam antara beberapa individu yang akan dipanggil untuk dirakam keterangan oleh pasukan pembelaan Anwar.

Selain Ezam, turut disenaraikan untuk dirakam keterangan adalah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor.

Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan selain Pengerusi Yayasan Kebajikan Atlit Kebangsaan Datuk Mumtaz Jaafar.

Menurut Ezam, sekiranya dipanggil sebagai saksi pembelaan, beliau akan menggunakan sepenuhnya ruang tersebut untuk membuktikan di mahkamah bagaimana Anwar menutup pekungnya dengan menfitnah orang lain.

“Saya akan beritahu mahkamah, bagaimana munafiknya manusia bernama Anwar Ibrahim ini,” kata beliau.

Ezam sebelum ini pernah memberitahu media bahawa sebagai seorang Muslim beliau tidak boleh lagi menyokong Anwar, ketika ditanya mengapa, kata Ezam beliau hanya akan mendedahkan di mahkamah sahaja.

Sementara itu, menurut Karpal proses mendapat keterangan para saksi tersebut akan diadakan di kompleks mahkamah Kuala Lumpur di Jalan Duta.

Karpal berkata pihak pendakwa telah bersetuju untuk menyediakan sebuah bilik di kompleks mahkamah untuk merakam keterangan saksi.

Terdahulu, Mahkamah mendapati Mohd Saiful adalah seorang saksi yang boleh dipercayai dan keterangannya selaras dengan saksi-saksi pakar bahawa terdapat penetrasi (kemasukan) zakar dan mangsa berada di kondominium berkenaan semasa kejadian itu sebagaimana dinyatakan dalam tuduhan.

Hakim Mohamad Zabidin membuat keputusan itu selepas mendengar keterangan oleh saksi-saksi pendakwaan dan hujah daripada Peguamcara Negara II, Datuk Mohamed Yusof Zainal Abiden yang mengetuai pasukan pendakwaan dan peguam-peguam bela diketuai Karpal Singh di penghujung kes pendakwaan.

Pihak pendakwaan menyimpulkan kes mereka pada 24 Mac, dengan 26 saksi memberi keterangan di perbicaraan yang bermula 3 Februari tahun lalu.

Mohd Saiful, 25, saksi utama pendakwaan yang memberi keterangan pada hari pertama perbicaraan memberitahu mahkamah mengenai kejadian yang didakwa itu

Anwar, dituduh meliwat Saiful di Kondominium Desa Damansara, Bukit Damansara di sini antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun 2008.

Ini kes liwat kedua melibatkan Anwar selepas yang pertama 13 tahun lalu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH