tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Jumaat, 5 Jun 2009

UMNO PAS:ISLAM WAJIBKAN UMATNYA PATUH KEPADA PEMIMPIN.NIZAR BAGAIMANA?

Umat Islam hari ini diingatkan menerusi satu khutbah Jumaat bahawa mereka wajib mematuhi dan mentaati pemimpin bagi menjamin keamanan dan kesejahteraan negara.

Dalam khutbah khas, sempena Hari Keputeraan Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin esok, Islam diingatkan bahawa kesan buruk akan timbul dalam sesebuah negara sekiranya rakyat tidak mentaati pemimpin manakala negara akan berdepan dengan masalah seperti rampasan kuasa rusuhan, perang saudara, bermusuhan sesama sendiri dan bunuh-membunuh.

Dalam khutbah yang bertajuk "Yang di-Pertuan Agong Penegak Hak Asasi Rakyat Jelata" yang disediakan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dinyatakan bahawa Islam sudah meletakkan kedudukan pemimpin di tempat yang amat tinggi, sesuai dengan amanah dan tanggungjawab yang dipikul.

Di Masjid Negara, khutbah disampaikan oleh Imam Besar, Tan Sri Sheikh Ismail Muhammad.

Tuanku Mizan berangkat menunaikan solat Jumaat di situ dengan diiringi Ketua Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan, Datuk Che Mat Che Ali. Turut hadir bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Khutbah itu memetik sebuah hadis yang bermaksud "mendengar dan mentaati (patuh) adalah kewajipan setiap umat islam terhadap pemerintahnya, sama ada perkara yang disukai atau perkara yang tidak disukainya, selagi mana tidak diperintah melakukan perkara-perkara maksiat, (tetapi) bila mana diperintahkan melakukan maksiat, maka janganlah mendengar dan mematuhinya".

Dalam khutbah itu juga, rakyat diminta memartabatkan institusi Raja sebagai ketua agama, payung negara dan pelindung hak rakyat.

"Bagi memastikan kedamaian dan kemajuan negara terpelihara, marilah kita pupuk semangat kecintaan dan kepatuhan kepada Seri Paduka Yang Dipertuan Agong dan Raja-Raja kita, supaya ketuanan raja-raja rakyat negara ini tidak diganggu gugat," kata khutbah itu

TAPI YANG MENJADI MASAALAHNYA NIZAR SANGGUP MENDERHAKA PADA SULTAN DAN MENGHERET SULTAN HINGGA KEMAHKAMAH...APAKAH NIZAR JUGA BOLEH KITA KETEGORIKAN SEBAGAI SEORANG YANG TIDAK PATUH PADA PEMIMPIN...PADA SAYA NIZAR MEMANG SEORANG YANG TIDAK PATUH PADA PEMIMPIN.JADI APA PERLU KITA BUAT PADA NIZAR YANG TERBUKTI MEMANG SEORANG YANG TIDAK PATUH KEPADA PEMIMPIN......TOLONG JAWAB....RENUNG RENUNG KAN LA....LU PIKIR LA SENDIRI.......

6 ulasan:

  1. x abes2 ngan nizar penderhaka,
    sultan perak sendiri x pernah kate nizar derhaka,
    xpernah baginda keluarkan sepatah pun perkataan y nizar derhaka,,
    xtau malu sungguh hang,
    hang y patut malu,y derhaka, cakap bende y sultan x pernah ckp,
    xmalu,huahauha
    klu betul nizar derhaka,kluarkan ayat y baginda sultan perak titahkan kat nizar y ade perkataan derhaka,,

    mintak maaf cakap, sekiranya kita ade isteri y yidak bertudung dan menutup aurat, kita x derhaka pada tuhan ker kerana gagal medidik isteri mengikut perintahNya y jelas terdapat dlm Al-Quran?

    lu pk la sendiri

    BalasPadam
  2. Salam kamal..

    Aku tengok kau ni kamal tak habis2 nak fitnah orang. Aku pun tak nampak nizar tu derhaka, kau plak yg nampak. Aku rasa kau ni nak jd Tuhan kot..... agar manusia lain sembah kau.

    Aku harap kau blaja ler sampai khatam Al_Quran dan Hadis.. kalau dah khatam, baru ler kau cerita bab agama.

    BalasPadam
  3. Memang lah Sultan tak pernah cakap dia derhaka, sultan mahu rakyatnya fikir sendiri tindakkan Nizar tuh. Sebelum Nizar tersungkur, Raja Muda dah banyak kali 'sound', tapi dibuat endah.

    Nizar derhaka kerana melanggar sumpah taat setia pada Sultan semasa nak jadi Adun Perak.

    BalasPadam
  4. hahaha..kamal u nie memang bahlul dan jahil. u tak sedar ke, taat pemimpin memang kene and wajib, tapi pemimpin tu pun perlu ada ciri2 nya. Bukan main taat hentam sajalah labu..aiyoo..malu org islam ade org mcm u nie tau!..

    BalasPadam
  5. Ramai penyokong nizar tristar komen dalam blog ini.Nizar bukan saja penderhaka tapi dia juga pelacur lelaki.Nak tahu kpd sape dia lacur? Tanya lah nizar sendiri.Ulamak boneka DAP.

    BalasPadam
  6. sedih la blog ni penulis pikir tahap cipan la aku tak undi pembangkang atau kerajaan tapi tulisan ni berat sebelah la kenapa lu burukkan lu punya parti lu ingat yg kaki cyber ni goblok sangat ke.......

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger