tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 7 Jun 2009

UMNO PAS:UMNO SEDIA BEKERJASAMA DENGAN PAS DALAM PEMBETUKAN KERAJAAN PERPADUAN

Pada dasarnya Umno memang bersetuju dengan cadangan Pas agar Umno dan Pas bekerjasama ke arah mewujudkan kerajaan perpaduan seperti yang dicadangkan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang jika ia terbukti baik untuk rakyat dan negara ini.Pada pandangan saya dengan kemenangan HH dan Nasharuddin adalah penunjuk aras yang ahli Pas mahukan Pas dan Umno memulakan semula muzarkarah mahu pun muqaballah dan yang terpenting semua pihak baik dari Umno mahu pun dari pihak Pas dan semua parti politik yang ada di Malaysia harus ada satu permuafakatan yang tulus iklas bagi mewujudkan kerajaan perpaduan yang pada dasarnya disambut baik oleh seluruh perwakilan Pas dan rakyat amnya.

Hanya keikhlasan yang akan menjadi kunci kejayaan kepada wujudnya kerajaan perpaduan.Kerana mahukan perpaduan antara rakyat lah perwakilan Pas telah menolak Husam yang terang terang dengan angkuhnya menolak cadangan HH.Perwakilan Pas telah melakukan satu langkah yang terbaik untuk dilaksanakan cadangan tersebut dan bagi saya Husam tidak perlu untuk mengajar sesiapa kerana yang terpenting adalah keikhlasan dan bukannya untuk mencari populiriti murahan dan kelemahan antara Umno dan pas.

Sekiranya semua ikhlas mahu lihat kehadapan,semua pihak perlu terima hakikat bahawa sekarang adalah masa yang penting untuk mentadbir negara sehingga Pilihan Raya Umum Ke-13, sedar cabaran global, insaf, kestabilan dan perpaduan perlukan usahasama yang betul-betul bermakna tanpa pertimbangan politik masing-masing.Saya percaya syor dan cadangan untuk bersatu demi perpaduan semua kaum boleh menghasilkan pulangan yang baik kepada negara, rakyat dan agama.Sebenarnya inilah cita cita seluruh rakyat Malaysia yang cintakan kedamaian dan saling hormat menghormati antara satu sama lain.

Namun bagi rakyat gagasan ini perlu melalui proses perbincangan secara terperinci oleh pelbagai pihak dan tidak perlu dilaksanakan secara tergopoh gapah kerana ia sesuatu yang baru di kalangan rakyat.Kegagalan akan hanya menyebabkan keadaan menjadi lebih keroh dan bagi saya itu satu risiko yang terlalu besar untuk dipikul oleh semua pihak yang terlibat dalam penubuhan kerajaan perpaduan ini.Perkara ini harus ada penelitian dari semua parti politik dinegara ini agar segala perancangan yang membawa kebaikan pada rakyat tidak salah untuk diteruskan agar ianya akan menjadi satu realiti pada rakyat Malaysia.

BAGI SAYA ORANG YANG MENOLAK PERPADUAN HARUS DISINGKIRKAN DAN TIDAK HARUS DIBERI TEMPAT DALAM KEPIMPINAN PAS MAHU PUN UMNO.BAGI HUSAM BELAJARLAH ERTI PERPADUAN.....KITA RENUNG RENUNG KAN LA....LU PIKIR LA SENDIRI....HUSAMMMMMM.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH