tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Rabu, 3 Jun 2009

ZAMBRY NIZAR:NIZAR HARUS CONTOHI SIKAP ADUN ADUN UMNO

Nizar tak sepatutnya memanjangkan kemelut perlantikan MB negeri Perak kerana yang menjadi mangsa adalah rakyat.Rakyat sebenarnya sudah jemu dengan segala lakonan Nizar yang saban hari hanya menyalahkan orang lain tanpa melihat apa kekurangan diri sendiri.Nizar harus bermusahabah diri kenapa Sultan menarik balik MB sedangkan pada awalnya Sultan yang mengesyorkan nama Nizar.Sudah tentu Nizar banyak melakukan perkara perkara yang sudah tentu tidak disenangi oleh rakyat Perak,jadi Nizar harus memikirkan semula apakah segala tindakannya selama ini akan terus menyusahkan dan menghimpit masaalah rakyat.Nizar harus meletakan kepentingan rakyat dari kepentingan diri sendiri.Tiada guna kepentingan diri diutamakan dan inilah yang telah Zambry laksanakan sekarang yang kepentingan rakyat yang didahulukan.

Bagi Nizar apa yang dilakukan selama ini semuanya mengundang persoalan apakah yang dilakukan Nizar diterima oleh sebahagian rakyat sedangkan segala tindakan Nizar bertentangan dengan ciri ciri seorang muslim.Salah satu yang Nizar lakukan yang bertentangan dengan ugama Islam adalah kempen mogok lapar yang tidak wujud dalam Islam dan bertentangan dengan pegangan akidah Ahli Sunnah Wal Jamaah, syariah dan akhlak Islamiah.

Nizar mungkin tahu yang mogok lapar yang dianjurkannya bertentangan dengan al- Quran, sunnah, ijmak ulama, qias dan sumber perundangan Islam yang lain. Sebarang perkara yang boleh membawa kemudaratan kepada nyawa, akal, minda, harta dan keluarga adalah haram di sisi Islam.Andai kata seseorang yang mogok lapar itu meninggal dunia, maka ia seolah-olah membunuh diri sendiri.Nizar sebenarnya lebih mengetahui apa yang dirancangkan semua ini adalah salah disisi agama tapi kerana ingin menegakan benang basah Nizar terus mempertahankan tindakannya yang salah disisi agama Islam.

Orang yang mogok lapar sama seperti golongan yang berputus asa dalam perjuangannya sedangkan Islam melarang umatnya berbuat demikian.Mogok lapar berbeza dengan puasa. Dalam Islam, puasa bertujuan menahan diri hanya untuk mendekatkan diri kepada Allah dan ini termasuk puasa wajib, sunat dan nazar.

Nizar juga lebih mempercayai benda benda yany karut dengan mempercayai tugu demokrasi dari mempercayai segala yang menimpa semua ini adalah qada dan qadar dari ALLAH SWT.Nizar seharusnya redha dengan ketentuan ILLAHI yang telah menentukan semua ini.Tiada guna Nizar terus mempersoalkan segala tindakan Sultan yang telah memperkenankan perlantikan Zambry kerana segala tindakan Nizar hanya menjurus kepada menderhaka kepada Sultan yang bagi rakyat Sultan adalah sebuah Institusi yang tak sepatutnya dihina dan ditentang.

Sebahagian besar rakyat Perak mahukan supaya krisis politik dalam negeri diselesaikan menerusi jalan baik tanpa menjejaskan ketenteraman.Untuk mengurangkan bahang dan suhu poltik negeri, ahli politik mesti bertanggongjawab iaitu melaksanakan peranan mereka dengan tidak mencetuskan suasana huru hara dengan mengadakan ceramah yang tidak bertanggungjawab dengan memainkan sentimen kebencian di kalangan rakyat.Jadi Nizar harus hormati apa yang rakyat telah luahkan dan Nizar juga harus hormati yang rakyat sudah jemu dngan semua kemelut yang sengaja Nizar panjangkan kerana perasaan tidak puas hati kerana dilucutkan jawatan.

Bagi Saya Nizar harus mencontohi sikap Adun Paloh yang telah kemukan notis permohonan maaf pada Husam yang pada perkiraan saya ianya satu jalan penyelesaian yang terbaik dari terus membiarkan ianya terus menghimpit persoalan siapa yang bersalah.Inilah sikap yang terbaik dengan kita sendiri meminta maaf kerana sekiranya ianya terus berpanjangan ianya tidak akan membawa kebaikan kepada semua pihak.(Baca sini)

PADA NIZAR,BUANG YANG KERUH DAN KEMBALI SEMULA PADA AJARAN ISLAM YANG MAHU SETIAP UMATNYA BERBAIK BAIK ANTARA SATU SAMA LAIN DISAMPING TERUS MEMBELA NASIB RAKYAT YANG DAHAGAKAN KEMAJUAN.PADA NIZAR KETEPIKAN KEPENTINGAN PERIBADI DAN UTAMAKAN KEHENDAK RAKYAT YANG SEMAKIN HARI SEMAKIN JEMU DENGAN SEGALA KEMELUT YANG BERLARUTAN.FIKIR FIKIRKAN LA NASIB ANAK ANAK BANGSA YANG JAUH KETINGGALAN DARI BANGSA BANGSA LAIN....

RENUNG RENUNG KAN LA....LU PIKIR LA SENDIRI.....

1 ulasan:

  1. Salam kamal..

    Geliiiiii aku baca komen kau

    "Ketuk dulang paku serpih..
    Mengata org kau yg lebihhh

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH