tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Selasa, 2 Jun 2009

UMNO PENANTI:KEMEROSOTAN UNDI PKR TANDA UMNO MASIH DIHATI RAKYAT.

Walau Pun Pkr telah memenangi Dun Penanti tapi kemenangan tersebut tidak boleh diibaratkan sebagai kemenangan Pkr yang terbaik kerana walaupun Umno tidak bertanding undi pada Pkr telah merosot dan ini satu tanda protes rakyat yang rakyat tidak mahu prk diadakan hanya kerana ingin menguji kekuatan.Keputusan prk Penanti semalam menunjukkan BN masih mempunyai kekuatan setelah undi yang diperoleh PKR merosot teruk.

Peratus keluar mengundi yang rendah dan terburuk dalam sejarah pilihan raya negara juga menandakan rakyat membuat protes dan sudah bosan dengan permainan politik pakatan pembangkang. PKR sepatutnya dengan BN tidak bertanding, parti pembangkang itu mampu mendapat undi yang lebih besar daripada wakil rakyat sebelum ini.Secara tidak langsung sebenarnya BN mempunyai kekuatan, cumanya BN hanya tidak bertanding.

Walaupun calon PKR hanya bertanding dengan tiga calon Bebas yang lain, beliau cuma mampu memperoleh undi sebanyak 6,052 sahaja.Jumlah itu berkurangan sebanyak 1,294 berbanding undi yang diperoleh oleh calon PKR, Fairus pada Pru 12 lalu iaitu 7,346 undi.Sekutu pakatan pembangkang iaitu Pas sebelum ini turut melahirkan rasa tidak senang dengan cara peletakan jawatan Fairus sehingga menyebabkan satu pilihan raya kecil terpaksa diadakan.Rakyat menunjukkan tanda protes mereka kerana perbuatan PKR memaksa diadakan satu lagi pilihan raya kecil adalah perbuatan yang tidak demokratik.Keputusan prk itu menunjukkan bahawa rakyat tidak suka dipermainkan dengan sistem demokrasi yang ditafsirkan sendiri oleh pihak pembangkang.

KEMENANGAN PKR INI AKAN MEMBUAT ANWAR AKAN LEBIH BESAR KEPALANYA DENGAN AKAN ADA SAHAJA PERKARA YANG AKAN MEMPERLEKEHKAN DAN MEMPERKECILKAN KEMAMPUAN PM.TAPI RAKYAT SUDAH TAHU SIAPA ANWAR YANG SENTIASA AKAN MERAPU,IBARAT AYAM JANTAN YANG SENTIASA BERKOKOK TAPI EKOR PENUH DENGAN TAHI

KITA RENUNG RENUNG KAN LA...LU PIKIR LA SENDIRI

2 ulasan:

  1. umno masih di hati rakyat penanti?hentikanlah perbodoh rakyat,penyamun perompak d siang hari elit2 umno ni dgn skandal berbillion ringgit lesap tidak telus menguruskan negara, kewangan negara d bazirkan ada tiris masuk poket bagi makan anak bini duit haram. curi duit rakyat..bagaimana mungkin juak umno ni mampu tadbir negara,mereka akan di ganti dgn golongan beriman yg sememangnya janji Allah dan rasulnya benar..masa depan utk Islam..bumi ini kami wariskan kepada hamba2 yg beriman bertaqwa..tau tak ape..

    BalasPadam
  2. uwekk.,nak termuntah aku..ni ulasan paling bengong aku penah dgr.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger