tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Selasa, 7 Julai 2009

MANEK URAI:LAPORAN SPRM BERHUBUNG BANGLO KHIR TOYO

KEDIAMAN 'istana' bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr. Mohd. Khir Toyo yang didakwa oleh pembangkang mencecah RM24 juta, yang dibina di kawasan Seksyen Tujuh, Shah Alam.


Gerakan Rakyat Anti Korupsi (GERAK) hari ini membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor

berhubung isu banglo milik bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo.

Pengerusinya, Mohd Nazree Mohd Yunos berkata GERAK membuat laporan berhubung isu pembelian dua lot tanah serta sebuah banglo di Seksyen 7, Shah Alam oleh Dr Mohd Khir Toyo yang didakwa berharga RM24 juta oleh ADUN Sekinchan, Ng Suee Lim.

"Laporan dibuat setelah kita rujuk sebuah lamanweb yang menyiarkan mengenai kontroversi banglo Dr Mohamad Khir serta akhbar hari ini yang melaporkan dakwaan ADUN Sekinchan mengenai isu yang sama.

"Kita minta pemerhatian dari SPRM untuk mengambil tindakan sewajarnya sekiranya dakwaan itu terbukti benar atau sebaliknya," katanya, lapor Bernama.

Media hari ini melaporkan dakwaan Ng bahawa kos pembinaan banglo termasuk pengambilan dua bidang tanah masing-masing berkeluasan 0.2 hektar dan 0.1 hektar itu, mencecah RM24 juta dan jumlah itu tidak mungkin mampu dibiayai Dr Mohd Khir melalui pendapatannya selama lapan tahun menjadi menteri besar.

khir toyo 181207Bekas menteri besar Selangor itu ketika diminta mengulas mengenainya, mengakui membeli dua lot tanah berserta sebuah banglo terbabit tetapi dengan harga RM3.5 juta dan bukan RM24 juta seperti yang didakwa oleh Ng.

Sementara itu, kata Mohd Nazree, GERAK turut membuat laporan berhubung dakwaan penyalahgunaan kuasa dalam pelantikan pengerusi Lembaga Pelabuhan Klang (LPK).

Katanya, beliau mengemukakan laporan dan dokumen berkaitan kepada pegawai SPRM Selangor di pejabat suruhanjaya itu di Shah Alam pada jam 10.40 pagi.

Mohd Nazree berkata, GERAK mengemukakan laporan kepada SPRM berhubung dakwaan kemungkinan berlaku penyalahgunaan kuasa dalam proses pelantikan pengerusi LPK, Datuk Lee Hwa Beng.

"Laporan ini adalah inisiatif GERAK sendiri berdasarkan pemerhatian dan penyelidikan kita terhadap isu Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ). Kita lihat ada keanehan dalam hal ini (pelantikan pengerusi LPK) dari sudut beberapa prosedur," katanya.

Ditanya sama ada laporan itu dibuat terhadap Menteri Pengangkutan Datuk Seri Ong Tee Keat, Mohd Nazree berkata: "Itu kena tanya menteri yang bertanggungjawab. Saya tidak boleh sebutkan siapa yang terlibat kerana SPRM telah nasihatkan kita supaya tidak dedahkan bagi memudahkan siasatan."

PKFZ, sebuah hab pindah muatan kapal seluas 405 hektar yang menempatkan gudang, blok pejabat dan hotel bertaraf empat bintang, diselubungi kontroversi selepas didedahkan bahawa kos pembangunannya melambung dari RM2.5 bilion kepada RM4.6 bilion.

APA PANDANGAN ANDA BERKENAAN RUMAH KHIR TOYO NI....APA KAH WAJAR IANYA DI LAPORKAN PADA SPRM.....KITA RENUNG RENUNG KAN LA....LU PIKIR LA SENDIRI

6 ulasan:

  1. Salam kamal

    Inilah slogan PM YAB Najib
    SATU MALAYSIA!
    RAKYAT DIDAHULUKAN,
    PENCAPAIAN DIUTAMAKAN.

    Kau pun kalau jd MB Selangor pun, lebih kurang ajalahhh

    BalasPadam
  2. Pasai org mcm khir la umno parah ni,kalau melayu asli pun takpe ini jawa pula dari indon pak.

    BalasPadam
  3. SALAM KELANA....APA LAYAK KE AKU JADI MB....

    BalasPadam
  4. Syabas One Malaysia....! Pemimpin mcm ni la yang dikehendaki...lagi senang dikuburkan..kah kah kah...

    BalasPadam
  5. biarkan SPRM yang menenentukannya kita jangan nak bergaduh. kita ada penguatkuasa dan kita ada undang-undang...kita tunggu dan lihat siapa benar dan siapa salah. Matlamat utama kita semua adalah bersatu membangunkan Malaysia.

    BalasPadam
  6. Salam kamal

    Alaa kamal, tak kan kau tak tau, balaci2 UMNO ni kalau dah habis buat kerja, nnt dia tanya, xde apa2 ke?? Hulur lahhhh... atau pun "YB, dah hujung tahun, xde lawatan ke indonesia ke"??

    Kalau projek xde, nak hulurkan dgn apa?? Takkan nak ucap terima kasih aja atau ckp hanya Allah aja yg akan balas jasa baik tuan2?? Nnt dia org jwb "tebang buluh pakai kapak, masa skrg dah pakai nampak"..

    tu sbb aku mmg sokong apa yg YAB Najib punya slogan RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN..

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH