tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Rabu, 15 Julai 2009

MANEK URAI:KEPUTUSAN MANEK URAI MENAKUTKAN PAKATAN RAKYAT

Keputusan Dun Manek Urai yang menyaksikan Pas hanya menang dengan 65 undi telah merunsingkan pemimpin pemimpin Pakatan Rakyat yang merasakan Umno semakin diterima rakyat.walaupun Umno kalah tapi ini menunjukkan angin perubahan daripada rakyat bertiup kuat.Kejayaan Umno mengurangkan majoriti Pas pada pilihan raya umum lepas yang melebihi 1,200 undi merupakan satu isyarat jelas bahawa rakyat mahukan pembaharuan dan menolak politik yang menghancurkan perpaduan.

Jelas di Manek Urai perpaduan dikalangan pemimpin Umno begitu menambat hati pengundi yang mahu Umno terus berada dalam perjuangan orang melayu untuk mengangkat nasib orang orang melayu.Dari keputusan ini juga menunjukan petanda rakyat sudah mula memahami dan boleh menilai kepimpinan berwibawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk membawa pembaharuan kepada negara.

Justeru pemimpin dan penyokong BN tidak harus berasa terlalu kecewa malah perlu menjadikannya sebagai pendorong untuk bekerja lebih keras agar angin perubahan itu terus berlaku sehingga pru 13 nanti.

Walaupun keputusan pilihanraya kecil DUN Manek Urai dianggapkan mencerminkan keyakinan rakyat terhadap BN sudah pulih tetapi "kita tidak boleh merasa kita telah lepasi ujian", kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

"(Keputusan) ini bererti keyakinan rakyat terhadap BN sudah dapat kita pulihkan dan sekiranya kita meneruskan usaha-usaha yang telah dimulakan, saya percaya kedudukan BN akan menjadi lebih mantap lagi Insya-Allah," katanya.


Sudah tentu Pas dan juga rakan mereka dalam pakatan rakyat mula merasa tergugat kerana sejak DSN mengambil alih pentadbiran dari Tun Abdullah rakyat semakin menerima keikhlasan DSN dalam membawa negara kearah negara yang berjaya.

Kejayaan Umno diManek Urai juga banyak dibantu oleh golongan pemuda yang merasakan hanya kerajaan BN yang mampu membawa mereka kearah pemuda yang lebih gemilang dengan berbagai program untuk pemuda.Bagi mereka selama hampir 20 tahun Pas memerentah tidak banyak program pemuda yang dibawa oleh Pas.Dengan gagal menyediakan infrastruktur yang baik dan juga gagal dalam menyediakan peluang pekerjaan Pemuda diManek Urai telah menunjukan pada Pas bahawa untung nasib mereka perlu diberikan perhatian.

Bagi TGNA,cara kempen TG harus dinilai semula kerana rakyat sebenarnya sudah memahami siapa sebenarnya TG bila TG lebih pentingkan DAP dari Umno yang sama sama berjuang dalam memertabatkan ugama Islam.Kerana TG menolak cadangan kerajaan perpaduan lah rakyat diManek Urai mahu mengajar TG agar tidak menolak bulat bulat perpaduan dikalangan orang orang Islam dan orang orang melayu.

Jelas Orang orang melayu tidak pernah menolak perjuang Umno yang sentiasa komited dalam memperjuangkan nasib orang orang melayu.Disinilah sebenarnya Pas ditolak oleh orang melayu kerana bagi mereka Pas langsung tidak mempertahankan untung nasib orang melayu bila Pas sanggup bersama sama dengan Pkr dan Dap yang kita ketahui dimana Dap memperjuangkan konsep Malasian Malaysiannya dan Pkr dengan hak kesemarataannya.

Bagi TGNA sendiri TG perlu bermusahabah diri kerana banyak kata kata yang TG hamburkan di prk Manek Urai sebenarnya sangat sangat melukai sanubari orang orang melayu.Kemenangan tipis Pas itu akan menjadi perangsang kepada seluruh ahli ahli Umno untuk bekerja lebih keras terutama untuk menarik sokongan golongan muda kepada BN.Tapi Pada masa yang sama pengundi tua tidak akan sesekali dilupakan dalam agenda perjuangan Umno kerana bagi Umno tiada yang tua manakan ada yang muda.

Bagi Pas jalan terbaik untuk menambat hati orang orang melayu yang sudah menjauhi pas adalah perlu Pas keluar dari Pakatan Rakyat dan menerima Umno sebagai rakan yang sama sama berjuang dalam memertabatkan Islam dan orang melayu.TGNA harus menerima kenyataan yang orang melayu tidak lagi terpengaruh dengan status TG sebagai seorang ulama.Seorang ulama seharusnya membawa kearah perpaduan yang abadi dan bukannya menghancurkan perpaduan sesama orang orang Islam.

Bagi Umno,setelah selesai prk Dun Manek Urai,Umno tidak lagi fobia malah mampu akan mencipta kemenangan seandainya ada lagi prk pada waktu terdekat ini.Rasanya pakatan Rakyat yang merasa cemas dengan keputusan Dun Manek Urai yang akan menghancurka Pakatan rakyat di pru ke 13 nanti.

BN AKAN TERUS BERUSAHA MEMBANTU RAKYAT,KERANA ITULAH BN DAPAT BERTAHAN SELAMA LEBIH 50 TAHUN.PAKATAN RAKYAT TERBENTUK BUKAN UNTUK MEMBELA RAKYAT TAPI HANYA UNTUK MEMUASKAN NAFSU BUSUK MEREKA UNTUK MENGHANCURKAN UMNO YANG TERBUKTI SELAMA INI DALAM MEMBAWA NEGARA KEMERCU KEJAYAAN.TENGOK SAHAJA PADA TGNA YANG SANGAT SANGAT MENDENDAMI UMNO DAN SANGGUP MENYAMAKAN UMNO DENGAN KOMUNIS.APAKAH TANDANYA INI KALAU BUKAN KERANA HASAD DENGKI DENGAN KEJAYAAN UMNO DALAM MEMBINA NEGARA YANG MERDEKA DAN BERTAMADDUN

KITA RENUNG RENUNGKAN LA.........LU ORANG PIKIR LA SENDIRI.............

APAKAH WAJAR TGNA LETAK JAWATAN....LU ORANG PIKIR LA ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH