tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 26 Julai 2009

MANEK URAI:1,000 ANGGOTA PKR SILAM SERTAI UMNO

Kira-kira 1,000 anggota Parti Keadilan Rakyat (PKR) Bahagian Silam, termasuk Exco Wanita Pusat PKR Siti Sarina Che Ismail, keluar beramairamai meninggalkan parti berkenaan dan menyertai Umno.

Penyertaan beramairamai bekas anggota PKR ke dalam Umno dibuat di sini malam ini diketuai oleh bekas anggota jawatankuasa perhubungan PKR negeri Sabah yang juga bekas ketua PKR Bahagian Silam, Hassan Malempeng.

Mereka bersamasama 23 orang bekas ketua cawangan PKR menyerahkan borang penyertaan masingmasing kepada Pembantu Menteri kepada Ketua Menteri yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Lahad Datu Datuk Datu Nasrun Datu Mansur.

Hassan ketika ditemui berkata beliau dan rakanrakannya meninggalkan PKR secara sukarela selepas hilang keyakinan terhadap perjuangan PKR yang tidak jelas, sebaliknya mereka yakin terhadap perubahan kepimpinan baru Umno.

"Saya yakin dengan kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang membawa gagasan '1Malaysia. Rakyat Didahulukan. Pencapaian Diutamakan.' Sebenarnya inilah yang dimahukan rakyat. "Jadi sebagai rakyat, saya bertanggungjawab untuk memberi peluang kepada Najib melaksanakan apa juga yang diilhamkannya.

Sebenarnya sejak dahulu saya menyokong perjuangan Umno. Saya meninggalkan Umno dahulu kerana kepimpinannya yang tidak mendengar pandangan akarakar umbi," katanya.

Beliau berkata setelah melihat perubahan kepimpinan Umno sama ada di peringkat bahagian ataupun di peringkat tertinggi, keyakinan beliau muncul semula untuk berjuang bersama rakanrakan dalam Umno.

Hassan berkata beliau sukar untuk menjelaskan perjuangan sebenar PKR dalam pakatan pembangkang yang tidak jelas, terutamanya berhubung siapakah sebenarnya tunggak utama dalam pakatan berkenaan.

Sementara itu, Siti Sarina, 48, pula berkata perjuangan PKR sekarang tidak lagi jelas dan seolaholah bukan lagi parti yang memperjuangkan bangsa Melayu dan bumiputera.

"Saya benar-benar yakin dengan pembaharuan yang dibawa oleh Perdana Menteri berbanding pakatan pembangkang yang masih kucarkacir dan saling bertelagah antara satu dengan yang lain,

3 ulasan:

  1. mohon utk copy artikel ini, tq...

    BalasPadam
  2. Semua masuk....ah sudah habis lah PKR sume masuk UMNO.

    Betul ke?
    sapa bagi tau
    Orang UMNO
    Tak boleh caya
    PENIPUUUUU
    Tipu memang perangai UMNO macam TIPU adalah biasa bagi Cina dalam berniaga

    Cari makan beb...tipu sikit je...bukan menjejaskan ekonomi

    Begitulah UMNO, kini, dulu dan selamanya.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH