tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Isnin, 20 Julai 2009

KELUARGA TEOH PERCAYA ADA UNSUR JENAYAH DALAM KEMATIAN NYA.

Keluarga Setiausaha Politik Exco Selangor, Teoh Beng Hock meminta kerajaan menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat punca kematian anak lelaki mereka kerana yakin ia ada kaitan unsur jenayah.

Bapa Teoh, Teoh Leng Hui, 60, dan isterinya, Cheong Siew Hua, 56, menyampaikan hasrat mereka itu kepada Setiausaha Politik Perdana Menteri, Dr Oh Ei Sun, yang mewakili Datuk Seri Najib Razak untuk menyampaikan ucapan takziah kepada keluarga mendiang di kediamannya di Taman Sri Kelemak, Kelemak, dekat sini, semalam.

Leng Hui berkata, mereka tidak percaya kematian anak mereka di koridor Tingkat 5, Plaza Masalam, Shah Alam, kira-kira 1.30 tengah hari Khamis lalu, akibat bunuh diri seperti didakwa.

"Kami percaya Teoh mati bukan kerana bunuh diri, sebaliknya dianiayai pihak lain. Sebab itu, kami mahu Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor memberi penjelasan dan kerajaan juga patut menubuhkan Suruhanjaya Diraja menyiasat kejadian itu," katanya.

Teoh, 30, ditemui mati di tempat terbabit selepas kira-kira lapan jam memberi keterangan sebagai saksi kepada SPRM berhubung siasatan salah guna peruntukan wang kerajaan Selangor.

Mayat graduan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) yang pernah menjadi wartawan akhbar Sin Chew Daily cawangan Kajang selama tiga tahun dan anak keempat dari lima beradik itu dijadual dikebumikan di Taman Memorial Nirvana Semenyih, Selangor, jam 1.30 tengah hari ini.

Sementara itu, Dr Oh berkata, beliau diarahkan menziarahi keluarga Teoh sebagai mewakili Perdana Menteri yang ketika ini berada di Arab Saudi atas tugas rasmi kerajaan.

"Saya sudah sampaikan semua salam takziah Perdana Menteri kepada keluarga Teoh dan saya akan sampai hasrat Leng Hui mengenai penubuhan Suruhanjaya Diraja kepada Datuk Seri Najib. Saya percaya kerajaan akan membincangkan perkara itu dalam mesyuarat Kabinet, Rabu ini,'' katanya

Dalam pada itu, seorang ahli keluarga Teoh yang enggan dikenali memberitahu, pihaknya rela membenarkan peguam pihak pembangkang mengemukakan writ saman ke atas kerajaan sekiranya Suruhanjaya Diraja tidak ditubuhkan menyiasat kes berkenaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH