tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Selasa, 14 Julai 2009

TERKINI DARI MANEK URAI:PENYOKONG PAS WAJAR DI PANGGIL PENYANGGAK:PUKUL 2 PETANG SUDAH 80% KELUAR MENGUNDI

Anggota polis mengawal orang ramai yang datang ke pusat mengundi di Kampung Sungai Peria, Kuala Krai sempena pilihan raya kecil DUN Manek Urai, hari ini.


Dua ahli Puteri UMNO Kelantan terpaksa dikejarkan ke Hospital Kuala Krai selepas dibaling dengan batu ketika bertugas di Pusat Pembuangan Undi Sekolah Kebangsaan (SK) Peria, dekat sini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 12.30 tengah hari, masing-masing cedera di belakang dan pengsan di tempat kejadian akibat terkena balingan batu oleh perayu undi parti yang bertanding.

Difahamkan ada kalangan mereka yang cedera sehingga patah gigi kerana masing-masing membaling botol air dan batu ketika meraih undi.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata, kejadian berlaku berikutan provokasi yang dilakukan oleh perayu-perayu undi parti yang bertanding.

Abdul Rahim menasihatkan semua perayu undi supaya banyak bersabar untuk mengelak sebarang insiden yang tidak diingini.

"Kita juga meminta orang ramai supaya lebih banyak bersabar dan tidak cepat marah ketika berada di luar pusat mengundi," katanya

BERITA TERKINI:

Penyokong Pas lempar kata-kata kesat terhadap Muhyiddin


KUALA KRAI: Beberapa penyokong Pas melemparkan kata-kata kesat terhadap Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, ketika beliau melawat sebuah pusat mengundi dalam pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai, hari ini.

Kejadian itu berlaku ketika Muhyiddin meninjau perjalanan pengundian di pusat mengundi di Chuchoh Puteri manakala dalam lawatannya ke lima pusat mengundi lain, beliau dilemparkan dengan kata-kata bersifat provokasi.

Muhyiddin, yang juga Timbalan Presiden Umno, berkata beliau hairan kata-kata dan perbuatan menghina pemimpin boleh terkeluar daripada kumpulan penyokong parti itu yang mendakwa memperjuangkan Islam.

"Saya pun hairan dia kata dia parti Islam tetapi kata-kata kesat keluar daripada mulut mereka.

"Ia tidak sepatutnya berlaku, kalau nak menyebut kalimah Allah itu lainlah. Tetapi mengata pemimpin.

"Mengata sesama manusia dan keluarkan kata-kata kesat serta nista bagi saya cukup memeranjatkan kerana keluar dari ahli yang kononnya memperjuangkan Islam," katanya selepas melawat kawasan peti undi di Chuchuh Puteri, di sini, hari ini.

Timbalan Perdana Menteri berkata, sikap penyokong pembangkang itu mungkin didorong oleh sentimen politik dan keinginan untuk menang dalam pilihan raya kecil itu, walaupun perbuatan itu bertentangan dengan syariat Islam.

Mengulas mengenai kata-kata kesat yang dilemparkan kepadanya, Muhyiddin berkata: "itu tidak apalah, mungkin saya dapat pahala lebih... Itu tok guru ajar saya."

Justeru beliau berharap semua jentera dan penyokong kedua-dua parti supaya mengawal perasaan untuk memastikan pilihan raya berjalan dengan tenteram.

Beliau berbangga dengan semangat yang ditunjukkan oleh petugas BN walaupun diacah dengan kata-kata kesat oleh sebahagian penyokong Pas, di beberapa pusat mengund

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH