tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Rabu, 15 Julai 2009

MANEK URAI:APAKAH WAJAR NIK AZIZ LETAK JAWATAN.

Pada awal nya Pas berkeyakinan yang mereka akan menang mudah dengan menganggarkan akan menang dengan lebih dari 2 ribu undi.Tapi sebaliknya yang berlaku dengan Umno berjaya mengurangkan jumlah majoriti yang dimenangi Pas pada pru 12 lalu .dari 1 ribu lebih Pas hanya menang kerusi Dun manek Urai dengan 65 undi sahaja dan ini menunjukan rakyat diManek Urai sudah hilang keyakinan dengan TGNA yang sudah lari dari matlamat perjuangan Pas yang selama ini memperjuangkan perjuangan Islam.TGNA boleh bekerjasama dengan musuh musuh Islam dan yang sudah jelas menentang Islam sebagai agama rasmi negara ini.Tapi TGNA sanggup menolak kerjasama dengan sebangsa dan seagama hanya kerana ianya dinamakan Umno.

Wajar atau tidak bagi TGNA meletakan jawatan itu adalah hak TGNA yang selama ini rakyat sanjung sebagai seorang ulama yang hanya mementingkan perjuangan agama,tapi sejak pilihanraya umum yang ke 12 yang lalu TGNA sudah terpengaruh dengan DAP yang dianggap TGNA lebih mulia dari Umno.Apakah dengan hanya kemenangan 65b undi TGNA tidak merasa bersalah dengan Pas yang selama ini begitu kuat dan kebal di Kelantan.Belum lagi keputusan keluar pemimpin mereka sudah mengatakan yang kemenangan Pas akan melebihi 2 ribu undi.Apakah ini bukan sifat takbur yang mendahului ketentuan ILLAHI.

TGNA juga harus bertanggungjawab dengan kerenah setiap penyokong Pas yang sentiasa melakukan provokasi terhadap Umno dimana sekiranya penyokong Umno tidak dapat mengawal perasaan sudah tentu akan berlaku pertengkaran yang mungkin akan membawa ke pergaduhan antara sebangsa dan seagama.Kerana penyokong Umno sentiasa mendengar nasihat pemimpin yang mahu agar perbuatan yang mendatangkan pergaduhan baiklah dielakan.Inilah yang disematkan pada setiap ahli ahli Umno,dimana kita hanya berserah pada ALLAH yang maha esa.

Bagi saya walaupun Pas telah memenangi prk ini tapi Pas sebenarnya sudah ditolak oleh rakyat yang mahu perubahan dan inginkan perubahan yang membawa kebaikan pada mereka.TGNA sudah ditolak oleh sebahagian rakyat Manek Urai dan wajar sekali TGNA melepaskan jawatan yang sudah terlalu lama TGNA sandang.

Pada TGNA baiklah TGNA bermusahabah diri ,kenapa rakyat sudah berubah dan tidak lagi menerima perjuangan Pas yang selama ini begitu angkuh dengan mendakwa Umno akan berkubur di Manek Urai.Umno sebenarnya tidak dikuburkan tapi di angkat sebagai pejuang orang orang melayu yang selama ini dahagakan kejayaan dan kemajuan.

Sekiranya kemenangan Pas ini membawa kekalahan pada TGNA wajar sekali TGNA letak jawatan agar TGNA sentiasa di hormati rakyat Kelantan,jangan sampai rakyat sendiri yang akan menyingkirkan TG dari kerusi MB..

TGNA renung renung kan la...........pikir pikir la dengan tenang....bawa bertenang dan buat solat istigharah agar mendapat petunjuk dari ALLAH SWT.


AKHIR SEKALI ...APAKAH WAJAR TGNA MELETAKAN JAWATAN SEKARANG ATAU TUNGGU SEHINGGA PRU 13 NANTI....KITA RENUNG RENUNG KAN LA.......LU ORANG PIKIR LA SENDIRI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH