tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Sabtu, 2 April 2011

ANWAR KATA BN GAGAL ATASI ISU AGAMA..APAKAH WAJAR SEORANG KAKI ...BERCAKAP TENTANG AGAMA..

Apakah kita mahu mendengar kata kata seorang pemimpin yang hidupnya penuh bergelumang dengan sex.Tak mungkin kita yang mempunyai fikiran yang waras dan beriman patut kita contohi kehidupan seorang pemimpin yang sentiasa terpalit dengan scandal sex.Apakah tujuan Anwar untuk mempertahankan penggunaan ALLAH pada orang kristian.

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mengkritik kegagalan BN menyelesaikan masalah hubungan antara agama terutamanya dalam isu kalimah Allah dan Al-Kitab walaupun berpengalaman mentadbir negara lebih 50 tahun.

Anwar berkata BN masuk campur dalam hal ehwal masyarakat Kristian disebabkan sikap sombong dan bongkak mereka.

"Tak perlu gaduh soal ini, itu hak masing-masing, dalam 'Al Kitab' pakai Allah, (itu) hak orang Kristian, Bidayuh , jangan gaduh, yang gaduh ini sebab dia tak faham, yang tak faham ini Barisan Nasional, kalau tak faham tak boleh perintah, kita kena ubah pemerintah bagi yang faham perintah," kata Anwar ketika bertemu dengan masyarakat Bidayah di Kampung Paon Sungai Rimu, Serian semalam.

Beliau juga sempat memberi penjelasan kepada masyarakat Bidayuh yang kebanyakan mereka beragama Kristian mengenai isu penggunaan kalimah Allah.

"Nabi orang Islam Nabi Muhammad, bapa Muhammad namanya Abdullah, nama Abdullah itu sebelum Islam, sebab Nabi belum ada nama sudah ada Abdullah, maknanya hamba Allah, 60-70 tahun sebelum Islam, jadi macam mana kita boleh kata orang Kristian tidak boleh pakai nama Allah, dia (BN) tak pakai otak sebab dia tak faham sejarah," kata Anwar.

Anwar yang juga Ketua Umum PKR turut menjelaskan dasar Pakatan Rakyat adalah saling hormat-menghormati di antara penganut agama lain.

"Saya dapat surat dari Mufti Mesir dan Uskup Agung (Archbishop), Washington untuk saya ada bersama dalam peringkat tertinggi dua dialog dan kerjasama antara Muslim dan Kristian, kalau saya dipanggil untuk mesyuarat kerjasama Muslim-Kristian sedunia, takkan saya tak boleh ajak kerjasama Muslim-KristianSsarawak, ini yang Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) dan BN tak faham sebab dia tak dipanggil. siapa nak panggil dia,

1 ulasan:

  1. Bodoh lah kaki peliwat ni. Perlembagaan tu yang mengawal soal ugama dan lain lain. Polis menguatkuasakan.

    Semua dah ada cukup yang ko buat kecoh apa hal.

    Lain lah perlembagaan tunggang langgang.

    Pergilah meliwat atau langgan pelacur!

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger