tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 17 April 2011

PENGUNDI CINA DI BERI MADU TAPI DI BALAS HEMPEDU

Sepertimana yang di jangka pengundi bumiputera telah membuktikan kesetiaan mereka pada BN dengan menjadi penyumbang terbesar dalam kemenangan majoriti 2/3 BN di PRUS.Tapi adalah sebaliknya apa yang BN dapat dari pengundi cina terutama di kawasan bandar besar seperti di Sibu,Bintulu dan Miri.Pengundi cina ibarat di beri madu tapi di balas hempedu pada BN.Tapi berlainan dengan masyarakat melayu/melanau,Bidayuh,Orang Ulu dan Iban baik di bandar mahupun di pendalaman telah menunjukan sokongan mereka pada BN terus ampuh dan sedikitpun tidak termakan dengan janji janji manis yang di taburkan pembangkang.

Jadi sebaik sahaja selesai PRUS ini amat wajar sekali BN memberi tumpuan utama pada masyarakat bumiputera dengan memenuhi aspirasi dan kehendak mereka terutama dari segi baki keperluan dan kemudahan asas bekalan eletrik,air dan kemudahan jalanraya.Keputusan yang majoritinya adalah cina adalah tepat dimana selama ini sokongan mereka pada parti yang berteraskan pada kaum cina tidak berubah dan apa jua usaha yang cuba di lakukan oleh BN untuk merubahkan sokongan mereka pada BN adalah sia sia sahaja.Jadi tidak ada gunanya lagi kerajaan BN yang akan di bentuk nanti akan memanjakan atau menambahkan lagi kemudahan pada kaum cina ini kerana sudah tentu mereka tidak akan menyokong BN walau apa pun usaha yang di lakukan oleh BN untuk meningkatkan kehidupan mereka.Mungkin kerana parti yang mewakili kaum cina di Sarawak iaitu SUPP telah gagal menyuarakan kehendak kata hati mereka pada pilihanraya yang baru lepas ini.

Kaum cina di Sarawak di lihat lebih crnderung mahukan tadbir urus yang baik dan meskipun manisfesto BN jelas menunjukan perencanaan matlamat itu tapi semua ini sia sia belaka kerana kaum cina tidak mahu menterjemahkannya pada kertas undi.Yang mereka mahu hanya mahu KM dan orang kuat SUPP supaya berundur walaupun berulangkali telah dinyatan oleh Taib Mahmud yang mereka akan bersara sebaik selesai Pilihanraya ini.Sentimen perletakan jawatan ini telah diambil peluang oleh DAP dengan mendesak KM berundur.Inilah yang membuatkan orang cina termakan dengan kata kata DAP ini.

Jasa dan usaha BN selama ini hanya di kenang oleh masyarakat bumiputera justeru sewajarnyalah sokongan mereka pada BN kali ini di terjemahkan dengan memperhebatkan pembangunan ekonomi,peluang pekerjaan dan peluang pendidikan di luar bandar yang masih memerlukan daya juang hebat kerajaan negeri yang di terajui BN nanti.Majoriti yang kebanyakan BN perolehi dari masyarakat bumiputera ini adalah satu bonus dan amat wajar sekali BN berterima kasih kepada masyarakat bumiputera yang sentiasa memberikan sokongan tidak berbelah bagi dalam setiap pilihanraya.

Jadi tunjukan pada mereka yang mereka masyarakat bumiputera sentiasa mendapat perhatian kerajaan BN nanti.Pada kaum cina selepas ini janganlah menyalahkan kerajaan negeri selepas ini jika kerajaan mengurangkan keperhatian kerajaan pada mereka.Tidak ada gunanya kerajaan memberi mereka madu sedangkan di balas dengan hempedu..pikir pikirkan lah......

4 ulasan:

  1. ANAK BUKIT HIJAUAhad, 17 April, 2011

    Hentikan pemberian "madu" kepada mereka yang tak pernah mau menghargai dan berterima kasih.

    Berikan "ayaq akaq pinang" setiap kali mereka meminta madu. Moga-moga baru mereka dapat bezakan dan seterusnya menghargai apa saja yang diberikan.

    BalasPadam
  2. Kah kah kah kah... ingatkan rakyat biasa Malaysia je kene kencing ngan AnWAR OMEGA ni. Rupe2ye wartawan2 seluruh dunia pun dikencingnye hidup2!!!!!

    Anwar berkata, beliau hanya bersedia untuk 'membincangkan' mengenai tuduhan dan dakwaan Raja Petra terhadapnya pada Ahad ini.

    "Lusa boleh bincang tentang kepimpinan Anwar. Jangan benarkan sesiapa alih pandangan.

    "Bukan saya nak elak, kalau nak bincang boleh, tapi 17 haribulan. Lepas itu boleh teruskan serangan terhadap Anwar," katanya sinis.


    Kalau dah kaki kencing tu, dgn sape2 pun tetap dikencing oleh si Dajjal tahap OMEGA ni... yang masih percaya, penyokong yg suke hirup kencingan manusia keparat ni je

    Kah kah kah kah kah kah

    BalasPadam
  3. TAHNIAH KPD YG TERUS BERI SOKONGAN BN DI SARAWAK!!! BALAS SOKONGAN MRK DENGAN SEGALA BANTUAN YG DIPERLUKAN.PEDULIKAN DENGAN OC YG TIDAK LAGI SOKONG BN!!!!

    BalasPadam
  4. ABH....ITU YANG SEPATUTNYA....TIADA LAGI MADU UNTUK MEREKA YANG SENTIASA MENIKAM BN DARI BELAKNG..DAN HARUS DI INGAT...SOKONGAN OLEH KAUM BUMIPUTERA AKAN DI BALAS DENGAN MADU DAN MANISAN.....PADA PUAK YANG MASIH SETIA DEWNGAN ANWAR ....PIKIRKAN LA...KEMANA ANWAR SUDAH PERGI ..SEBELUM KEPUTUSAN SEDANG DI KIRA....ITU TANDANYA ANWAR TIDAK MAHU MERASAI KEPERITAN BERSAMA.....

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger