tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 20 Ogos 2009

ZAMBRY NIZAR:PEMBANGKANG CABAR KESABARAN ZAMBRY

KELMARIN, tajuk berita tentang Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir yang disiarkan di muka surat tiga akhbar ini adalah 'Usah guna cara samseng halang saya berkhidmat'. Semalam, di muka surat 13 akhbar yang sama, tertulis tajuk berita berkaitan dirinya sebagai 'Saya bukan pengecut.'

Kedua-dua berita tersebut membayangkan rasa marah Zambry terhadap segelintir pemimpin parti pembangkang yang tidak henti-henti mengganggu beliau bekerja.

Mengapa Zambry marah? Ceritanya begini. Isnin lalu, Zambry sepatutnya menghadiri satu majlis serah borang milik tanah kepada 188 penduduk rancangan kampung tersusun iaitu di Aulong, Kaki Bukit Jana, Air Kuning dan Trong.

Mengikut jadual, majlis tersebut akan berlangsung pada pukul 12 tengah hari di Dewan Majlis Perbandaran Taiping, Perak.

Sebelum menuju ke lokasi yang dimaksudkan, Zambry telah singgah sebentar di sebuah rumah keluarga miskin di Kampung Paya Baru, juga terletak di Taiping.

Ketika berada di rumah keluarga miskin tersebut, beliau dimaklumkan Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Ming; Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Aulong, Yew Tian Hoe dan ADUN Pokok Assam, Yee Seu Kai telah pun berada di dewan tersebut.

Ketiga-tiga wakil rakyat DAP itu dikatakan merancang melakukan sesuatu untuk menggagalkan majlis dan memalukan Zambry.

Turut bersama Zambry ketika itu ialah ADUN Kamunting, Mohd. Zahir Abdul Khalid merangkap Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran, Pengajian Tinggi, Sains dan Teknologi negeri Perak.

Pada mulanya Zambry ingin meneruskan juga hasratnya untuk bersama penduduk kawasan terbabit yang tentunya gembira dengan pemberian hak milik tanah daripada kerajaan negeri.

Namun, atas nasihat pihak berkuasa yang menafsir kemungkinan akan berlaku perkara-perkara yang tidak diingini jika diteruskan, Zambry akur.

Mohd. Zahir ditugaskan untuk mewakili Menteri Besar pada majlis tersebut.

Telahan yang dibuat betul, apabila Kor Ming dan sekutunya yang kecewa kerana Zambry tidak hadir, keluar meninggalkan majlis ketika Mohd. Zahir berucap.

Di luar dewan, Kor Ming yang juga ADUN Pantai Remis, bersama kira-kira 20 penyokong mempamerkan kain rentang bertulis ''MB haram, malu! malu! malu!.

Tindakan Kor Ming itu dikatakan kerana tidak puas hati dengan usaha kerajaan negeri menunaikan janji-janji yang dibuat ketika pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang beberapa bulan lalu.

Walaupun tewas di kawasan yang ditandingi, Barisan Nasional (BN) tetap melaksanakan tanggungjawab memastikan rakyat tanpa mengira kaum sekurang-kurangnya memiliki rumah di atas tanah sendiri.

Kepada pemberita, Kor Ming memberi alasan, mereka bertindak keluar meninggalkan majlis kerana Menteri Besar telah mungkir janji untuk hadir.

Satu sebab lagi katanya, 'penduduk' marah kerana terpaksa menunggu lebih tiga jam sedangkan majlis tersebut sepatutnya bermula pada pukul 9.30 pagi.

Logiknya, jika dua sebab itu yang menjadi isu, mengapa wujud kain rentang yang telah tersedia tertulis kata-kata yang ditujukan khusus untuk Zambry?

Terdengar bisikan beberapa penduduk yang tidak senang dengan sikap Kor Ming dan rakan-rakannya itu ''apa yang nak bising-bising lagi, kita dapat tanah, bukan tak dapat, tak kisah lah siapa pun yang nak beri."

2 ulasan:

  1. umno bagi ape pun rakyat dah x percaya kt umno...umno bg sjuta pn rakyat ttp akn undi pakatan rakyat..

    BalasPadam
  2. tak malu zambry ni, dia ingat rakyat perak sokong dia jadi mb? kalau berani biarla kami pilih!
    dahla parti korup, kecuali kuli, takde la pemimpin baik

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger