tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Rabu, 26 Ogos 2009

ANWAR NIZAR BANGSA====T:PAS MENANG TAK BERTAMBAH,UMNO KALAH TAK BERKURANG

Kemenangan Pas sebenarnya tidak banyak membawa apa apa pengertian kerana kemenangan Pas sebenarnya adalah kemenangan yang hanya menutup lubang yang telah Pas gali sendiri.Jadi dengan kekalahan Umno tidak membawa apa apa maksud pada Umno kerana Umno hanya ingin mengubah nasib rakyat Permatang Pasir yang bagi saya tidak mahu pada perubahan yang hendak dibawa oleh BN dan Umno.

Bagi Umno keputusan Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir tidak akan mematahkan semangat untuk terus bekerja keras melakukan yang terbaik bagi meraih sokongan rakyat. BN dan Umno menerima keputusan pengundi di kawasan itu dengan hati yang terbuka atas semangat amalan demokrasi.Kita anggap ini sebagai satu takdir dan berlapang dada menerima keputusan dengan hati yang terbuka.Bagaimanapun BN dan Umno akan terus bekerja dan lakukan yang terbaik selepas ini pada rakyat agar suatu masa nanti rakyat akan sedar bahawa hanya BN yang bersungguh sungguh dalam membela nasib rakyat yang jauh ketinggalan.

Walaupun Pas menang dengan selesa tapi merosot beberapa ratus undi daripada keputusan yang dicapai parti itu pada pilihan raya umum tahun lepas.

BN dan Umno mengakui terdapat faktor tertentu menyumbang kepada kekalahan BN pada Prk DUN Permatang Pasir.BN akan mengkaji kesemua faktor itu dan ianya perlu dikaji dan diperbaiki bagi memastikan usaha menghadapi sebarang pilihan raya pada masa depan akan lebih berjaya.Walau pun kita mengalami kekalahan tapi BN berjaya mengurangkan majoriti Pas pada prk itu.

Insyallah dengan semangat ingin membantu rakyat kejayaan BN akan hadir bila tiba waktunya nanti.Jadi kekalahan ini tidak akan melemahkan semangat perjuangan Umno dalam terus menabur bakti dalam membantu rakyat menhadapi keadaan hidup yang lebih selesa.

baca pandangan rakan rakan disini

http://taipingmali.blogspot.com/2009/08/tunggul-kayu-pun-menang-di-permatang.html

http://abangtuah.blogspot.com/2009/08/perjuangan-perlu-diteruskan.html

14 ulasan:

  1. Tak ambil kira ke peratus yang keluar mengundi berbanding dengan PR12?

    BalasPadam
  2. salah kita juga , pilih calon yg bolih diketengahkan masalah peribadi , macam dah tak ada calon lain . org bodo pun tahu bilamana masalah peribadi calon ni digendangkan dgn terlalu kuat - musnah harapan penyokong utk melihat UMNO kembali mendapat tempat . pemimpin2 tertinggi sepatutnya lebih bertanggungjawab bila memilih calon ,ia melibatkan parti bukan setakat individu tersebut dan pemimpin tertinggi shj . Selidik latarbelakang bakal calon .lantik panel pemilih dan tapis dan tapis dan tapis ,

    BalasPadam
  3. ye la betul la tuh,ameno tetap berjaya mengulangi kemenangan moral manek urai.

    Najib pun cakap,kalu calon lain ameno boleh menang maruah,tapi letak calon tak de maruah,maka menang moral je la.

    Kalau tengok keputusan tak de la lebih mana kalah,cuma lebih dari 65 undi je.

    BalasPadam
  4. Kalah bukan menjatuhkan maruah kita, kita berlawan di lubok mereka. Ini pun dah kira ok, dapat mengurangkan undi PAS. SELAMAT BERJUANG.

    BalasPadam
  5. pihak yang kalah semua bercakap dengan nada ini. Sudah 8 kali kalah PRK, tipu la kalau semangat tak luntur.

    BalasPadam
  6. Salam sejahtera,
    Umno atau BN telah melakukan usaha besar-besaran setiap kali musim pilihanraya kecil diadakan. Semua kaedah dicuba dan dilaksanakan dengan harapan memberi hasil yang positif. Seluruh jentera kerajaan, Media, TV atau apa saja yang boleh dieksploit akan dipergunakan semaksima mungkin.
    Akan tetapi kita lihat hasilnya tidak pernah memuaskan. BN tidak pernah menang di semenanjung Malaysia sebanyak 7 kali pilihanraya kecil diadakan. MENGAPA?
    Kalau mengikut logik akal kekalahan BN disebabkan oleh ribuan manusia diMalaysia semakin jauh dari menyokong kerajaan. Rakyat tidak langsung terpengaruh dengan propaganda yang tidak menarik melalui TV, suratkhabar atau sebagainya. Rakyat juga sudah begitu berani menolak apa saja pilihan kerajaan secara terang-terangan.
    Fenomena ini disebabkan oleh cara pembawakan atau cara hidup dan stail pemikiran seluruh pemimpim kerajaan yang menjadi pemerhatian rakyat jelata. Rakyat sudah meluat apabila kerajaan selalu beranggapan rakyat jelata masih dunggu. Masih boleh ditipu, diayat dengan kata-kata indah tapi semua hampeh belaka. Ada terlalu banyak contoh didepan mata kita seharian yang boleh memberi nilaian kerajaan sekarang.
    Ada yang runtuh, ada yang melesapkan duit berbillion, ada yang kena bunuh malah ada bemacam-macam contoh yang boleh kita jumpa setiap hari.
    JADI JANGAN SALAHKAN RAKYAT KALAU KERAJAAN SEKARANG SEMAKIN TIDAK DIPERCAYAI.
    -Lu pikirlah sendiri.

    BalasPadam
  7. ha..ha..ha..

    UMNO kalah lagi untuk sekian kalinya.
    jgn malu2..terus coba dn coba

    kalah 7-O bukan banyak mana ...hehehe

    BalasPadam
  8. KAMI MENANTI DAN TERUS BERDOA AGAR SELURUH RAKYAT NEGARA TERCINTA AKAN MELAKUKAN PERKARA YANG SAMA. MARI BANGSAKU SEDARLAH AKAN APA YANG TELAH TERJADI SELAMAINI. SAMPAI BILA ANDA HENDAK DIPERBODOHKAN DENGAN JANJI PEMBANGUNAN DARI MEREKA UNTUK MEREKA. PEMIMPIN DAN BAKAL PEMIMPIN MEREKA ADALAH MEREKA YANG HANYA DARI GOLONGAN LANUN, PEROMPAK DAN AKAN 'MEMAKAN PADI' SEKIRANYA DIBERI AMANAH MENJAGANYA. MARILAH MELAKUKAN PERUBAHAN DEMI ANAK CUCU KITA. KITA TIDAK MAHU LEBUH-RAYA, FELDA, RISDA DAN LAIN-LAIN AGENSI MILIK RAKYAT DI'BERNAS' KAN, DIROMPAK OLEH MEREKA PEDAJAL BANGSA. HUKUMAN YANG AGAK ISLAMIK DIPERLECEHKAN DAN PADA KETIKA YANG SAMA BERKOKOK ATAS NAMA AGAMA DEMI MERAMPAS KETENANGAN WARGA SELANGOR. DIMANA KEADILANNYA BILAMANA SALAH ATAU TIDAKNYA BOLEH BERUBAH MENGIKUT SELERA MEREKA. INSAFLAH SAUDARAKU KITA SEDANG "DIRIMBAKAN" SEMULA....

    --BERANI BERUBAH--

    BalasPadam
  9. MARILAH KITA SAMA2 SEDEKAHKAN AL-FATIHAH UNTUK ARWAH UMNO/BANGKAI UMNO(BAGI AKU UMNO LAH YANG MENHANCURKAN BANGSA MELAYU SELAMA 50 TAHUN. TAPI NAK WAT CM NE, ORANG MELAYU YANG SOKONG UMNO LEBIH BODO DARI LEMBU DAN LEBIH HINA DARI BABI)

    BalasPadam
  10. org kalah memang nadanye begini
    kalau BN menang sekalipun aku tak heran
    Allah da janji Islam akan menang jugak
    kerja dan terus kerja
    Bila Allah nak bagi tu yang kite tak tau tu

    BalasPadam
  11. udah ler....kepada penulis x payah ulas lagi dgn ulasan bodek anda.Dah terbukti ramai yang menolak umno/bn bawak2 berubah.Diharap anda juga berubah dgn berita yang lebih berfaedah dan berinfomasi,jgn pula berita yang terlebih perasa untuk menyedapkan cerita.

    BalasPadam
  12. bapak kau lah yang melakukan perubahan. anjing!!!! kau ingat DAP tu bagus sangat, DAP tu nak bela bangsa melayu, kalau tak disebabkan kebijaksanaan orang melayu umno kau ingat kau boleh dapat apa yang kau ada sekarang. kau akan jadi macam melayu singapura lah yang merempat kat negara sendiri, nak masuk universiti pun tak boleh. kau tahu tak berapa ramai orang melayu hidup senang hari ni sebab felda, risda, dan banyak lagi. kau memang melayu bodoh yang tak tahu bersyukur!!!!! kau ingat bapak kau banyak sangat duit nak hantar kau belajar masuk universiti, dan kau ingat kau pandai sangat boleh masuk universiti, kau masuk universiti pun atas kouta melayu lah bodoh kalau ikut merit kau bukan aje tak layak, anak cucu kau pun tak layak lah. kau hidup senang hari sebab usaha kau ker??? kau hidup senang kat malaysia sebab ada keistimewaan melayu kat malaysia ni kalau tak kau sama aje macam melayu kat singapura merempat.. tak perlu salahkan umno. yang salah adalah rakyat melayu permatang pasir yang bodoh lagi tuli. sanggup pilih pas yang mewakili pakatan rakyat yang memperjuangkan ketuanan rakyat. di mana ketuanan rakyat adalah untuk menghapuskan ketuanan melayu yang selama ni diperjuangkan dan dipetahankan oleh umno. ketuanan rakyat adalah untuk hapuskan 4 perkara yang menjadi kekuatan orang melayu iaitu islam agama rasmi, bahasa melayu bahasa rasmi, raja melayu dan keistimewaan orang melayu. kau sanggup ker nak hapuskan 4 perkara ni. kalau hapus 4 perkara kita kana jadi malaysia malaysian iaitu perjuangan dan matlamat DAP selama ni. itulah sebab orang cina sokong gila-gila DAP sekarang ni, yang bodoh melayu yang sokong DAP atau pakatan rakyat.

    BalasPadam
  13. kesimpulannya rakyat bukan tolak pembangunan tetapi rakyat TAK NAK BN.makcik,pakcik,dan budak2 kt kampung dh kenal dh apa itu BN ni tetapi malangnya ada lg manusia kt bandar yg di hujani dgn pelbagai maklumat masih buta atau sengaja membutakan hati mereka.x pyh ckp soal pembangunan klu saper jadi goverment pun mesti buat benda tu.skrg ni goverment plk yg menyekat hak kerajaan negeri.

    BalasPadam
  14. Astafirullah....

    Elok la bawak mengucap banyak-banyak,boleh rosak aqidah main ngan puak-puak nih,sampai lupa ALLAH,lupa qada'dan qadar,sampai lupa diri masyaallah....nak mampus dengan ameno tuh ko gi la mampus tapi jangan nak hina orang lain supaya terima perjuangan sesat ameno.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger