tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Rabu, 19 Ogos 2009

SATU LAGI HELAH PAKATAN UNTUK ADAKAN PRK

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kota Seputeh, Datuk Abu Hassan Sarif, yang mungkin digugurkan daripada jawatan kerana gagal menghadiri sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) selama dua kali berturut-turut tanpa kebenaran Speaker, menyerahkan kepada Perhubungan Umno Negeri untuk mengambil tindakan selanjutnya.

Abu Hassan berkata, beliau sudah memberi penjelasan kepada Badan Perhubungan Umno Negeri, Speaker DUN, Datuk Dr Abdul Isa Ismail dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) berhubung kegagagalannya menghadiri sidang berkenaan pada 19 April dan 9 Ogos lalu.

Katanya, pada 9 Ogos lalu beliau sudah bersiap untuk menghadiri sidang DUN berkenaan, tetapi terpaksa membatalkannya apabila tiba-tiba diserang sakit dada. "Saya pergi ke hospital untuk mendapatkan rawatan dan diberikan sijil cuti sakit selama dua hari pada 9 dan 10 Ogos.

"Pada keesokannya saya menghantar sijil cuti sakit dan surat tunjuk sebab kepada pejabat Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMK) melalui faksimili selain cuba menyerahkan sendiri ke rumah Dr Abdul Isa, tetapi gagal kerana beliau berada di Kuala Lumpur," katanya ketika ditemui selepas menyampaikan sumbangan khairat kematian di Wisma Umno Jerlun, di sini, hari ini.

Abu Hassan berkata, beliau juga kecewa apabila Dr Abdul Isa tidak menyertakan salinan sijil cuti sakitnya dalam surat bertarikh 17 Ogos lalu yang hantar kepada SPR untuk memaklumkan kegagalannya itu menghadiri sidang DUN selama dua kali.Sehubungan itu, beliau berkata, pihaknya menyerahkan kepada peguam Umno untuk mengendalikan kes berkenaan.

Berita Harian hari ini melaporkan Abu Hassan mungkin digugurkan dari jawatan kerana gagal menghadiri sidang DUN selama dua kali berturut-turut tanpa kebenaran Speaker.

Laporan itu menyebut Dr Abdul Isa berkata, beliau sudah menghantar surat kepada SPR memaklumkan mengenai kegagalan Abu Hassan hadir sidang DUN pada April dan Ahad lalu.

Umno Kedah juga sudah menyerahkan kes itu kepada peguam parti untuk mengambil tindakan sewajarnya, termasuk membawa kes itu ke mahkamah jika Adun berkenaan digugurkan daripada jawatan.

5 ulasan:

  1. Itulah je lah trick diorg... Kalo ADUN diorg hilang 2 hari, dah bising kata UMNO kidnap...

    eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

    BalasPadam
  2. salam, dah tak ada modal, itu pun jadi buat sebab..paih oh paih.

    BalasPadam
  3. Salam,

    Begitulah tipu helah 'pakatan rompak' yang sentiassa mencari jalan untuk memfitnah UMNO...

    BalasPadam
  4. awat la sikit sikit nak ngundi .rakyat bayar cukai bukan untuk buat piliharaya saja .Cemuih dah dengan piliharaya ni buatla benda lain sama. jangan dok cari pasai saja.

    BalasPadam
  5. salam

    kalau pas buat namanya mengikut sunnah tapi kalau UMNO namanya mengasingkan agama

    jenis mereka ini selalu memburukkan orang lain dan mencari peluang untuk berkuasa tak kira cara itu sah atau tidakj janji dapat

    inilah wajah sebenar pas

    salam

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger