tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Selasa, 25 Ogos 2009

TEOH BENG HOCK:TEOH MASIH HIDUP SEKITAR 6 PAGI DIHARI KEMATIANNYA

BERITA TERKINI:
Prosiding inkues menyiasat punca kematian Setiausaha Politik Exco Selangor, Teoh Beng Hock pagi ini menjadi ‘panas’ apabila peguam, Gobind Singh Deo bertanya soalan dengan kasar dan bertalu-talu terhadap saksi ke-16, Mohd. Anuar Ismail.

Tindakan Gobind itu menyebabkan pemerhati dari Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Abdul Razak Musa bangun membantah serta meminta peguam pemerhati bagi keluarga Beng Hock agar tidak menuding ke arah saksi serta mengeluarkan kata-kata yang tidak perlu terhadap pegawai SPRM itu.

Pertikaman lidah antara kedua-dua mereka hanya terhenti apabila koroner, Azmil Mustapha Abas menegur serta meminta Gobind bertanya soalan secara rasional serta apa yang berkaitan dengan inkues sahaja.


Teoh Beng Hock, Setiausaha Politik kepada Ahli Exco Selangor dilihat masih hidup sekitar jam 6 pagi pada hari beliau dijumpai mati iaitu 16 Julai lalu.

Mendiang dilihat sedang tidur di atas sofa di pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) cawangan Selangor di Plaza Masalam pada waktu itu oleh seorang pegawai suruhanjaya itu, Raymond Nion anak John Timban, kata pemangku Penguasa Kanan SPRM cawangan Selangor, Mohd Anuar Ismail, di Mahkamah Koroner di sini hari ini.

Mohd Anuar, 32, berkata pada jam 5 pagi hari yang sama Teoh telah meminta Mohd Ashraf Mohd Yunus, seorang pegawai SPRM, mengambilkan air minuman untuknya.Beliau berkata, semua maklumat itu dimaklumkan kepadanya selepas kematian Teoh pada 16 Julai lalu, bagaimanapun beliau tidak mengetahui sama ada pegawai itu ada bercakap dengan Teoh.

Teoh, 30, Setiausaha Politik kepada Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kampung Baru dan Pengurusan Kilang Haram Selangor, Ean Yong Hian Wah, ditemui mati di tingkat lima Plaza Masalam, selepas memberi keterangan sebagai saksi siasatan dakwaan salahguna wang kerajaan negeri Selangor kepada SPRM Selangor yang berpejabat di plaza itu.

Ketika disoal peguam yang mewakili pihak kerajaan, Tan Hock Chuan, sama ada Mohd Anuar sendiri ada melihat, bercakap dan berjumpa dengan Teoh dari jam 5 pagi hingga 8.30 pagi pada 16 Julai itu, beliau berkata:

"Tidak. Saya ada terjumpa beg Teoh berdekatan sofa.

Ketika itu jam 9 pagi (16 Julai). Saya ambil beg Teoh dan letakkan di dalam bilik saya.

"Kemudiannya saya bertanya pada Hairul Ilham Hamzah (pegawai SPRM) kenapa beg itu berada di situ dan kami kemudiannya bersama-sama berpusing mencari Teoh di bahagian sofa yang terdapat di pejabat. Saya tidak jumpa Teoh pada waktu itu."

Mohd Anuar yang juga saksi ke-16 dalam prosiding kematian Teoh itu berkata, hanya kira-kira jam 2 petang beliau melihat mayat Teoh yang ditemui di tingkat 5 bangunan tersebut.

Mohd Anuar berkata, Teoh adalah saksi utama SPRM dalam penyiasatan penyalahgunaan peruntukan kerajaan negeri oleh Ahli Dewan Undangan Negeri Pakatan Rakyat Selangor

1 ulasan:

  1. Gobind sudah gelabah, taktik surat layang tak menjadi... Gobind talam dua muka yang suka bermuka-muka... Satu muka nak tlg keluarga Teoh, satu muka nak tlg DAP...

    eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH