tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Jumaat, 28 Ogos 2009

ZAMBRY NIZAR:ZAMBRY MB YANG PEKA MASAALAH RAKYAT

Kerajaan negeri Perak hari ini mengumumkan pemberian bonus khas sebanyak RM500 kepada siak dan bilal di negeri ini sempena sambutan Aidilfitri bulan depan.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir berkata, pemberian berkenaan melibatkan seramai 1,975 orang siak dan bilal bagi membolehkan mereka melakukan persiapan lebaran dengan lebih sempurna.

''Keputusan ini berdasarkan pengorbanan mereka dalam menjaga masjid dan surau kerana selama ini golongan tersebut hanya mendapat elaun sebanyak RM300 setahun.

''Mereka selama ini sebenarnya ibarat tidak mendapat bayaran apa-apa, jadi saya telah lihat perkara ini dan semua Exco setuju menyediakan peruntukan khas menghargai jasa mereka menguruskan masjid," katanya.

Beliau menyatakan demikian selepas mempengerusikan mesyuarat Exco kerajaan negeri di sini hari ini.

Zambry berkata, bayaran akan dibuat sebelum Hari Raya Aidilfitri.

Jelas beliau, pembayaran tersebut tidak melibatkan imam masjid dan surau kerana mereka diberi elaun setiap bulan.

''Ada juga yang bertanya kenapa imam tidak diberi bonus khas ini tetapi bagi saya perkara itu tidak serius memandangkan mereka sudah mendapat elaun sebanyak RM450 sebulan.

''Jumlah itu cukup menampung perbelanjaan menjelang hari raya berbanding bilal dan siak," katanya.

Zambry menambah, kerajaan negeri berharap pengumuman itu menjadi khabar gembira buat semua siak dan bilal yang selama ini melakukan pengorbanan besar bagi menjalankan urus tadbir masjid serta surau.

2 ulasan:

  1. selama ni MB2 yg ada tak prihatin ker?
    baru sedar RM300 tu tak cukup ker..
    lawak ler ini pun kira prihatin ker.

    Dah lah tue..gimik politik malaysia

    BalasPadam
  2. PEKA KEPALA OTAK HANG DAN JANGAN BODEK !!! Masaalah air kotor berpasir yang disalurkan oleh pihak Lembaga Air kepada beberapa kawasan di Ipoh sampai hari ini pun Zambry tidak dapat selesaikan, apa yang hendak dibanggakan dengan pemberian bonus khas sebanyak RM500 kepada siak dan bilal di negeri ini. Duit bonus itu adalah duit dari RAKYAT PERAK dan bukan duit Zambry sendiri. Memang patut duit itu dibagi balik kepada rakyat dan tidak perlu dihebuh hebuhkan melainkan Zambry hendak main wayang lagi dengan memberi gula2 kepada rakyat diwaktu bulan puasa ini. Sudah banyak kali aduan dibuat tapi Zambry masih tidak bertindak menyelesaikan masaalah ini. Ini menunjukkan yang Zambry tidak pernah peka kepada rakyat dan masih lagi tidur dikerusi empuk MBnya itu. JANGAN LUPA YANG AIR KOTOR BERPASIR INI TIDAK PERNAH BERLAKU SEBELUM ZAMBRY DIJADIKAN MB. Macam mana hendak jadi MB yang peka kepada masaalah rakyat satu negeri Perak kalau masaalah dikawasan Ipoh pun tidak dapat diselesaikan setelah begitu lama. BUAT MALU SAJA !!!

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger