tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Sabtu, 22 Ogos 2009

TEOH BENG HOCK:SELANGOR DAH JADI SEGALA LUBUK DAN WAJAR MB LETAK JAWATAN

MB Selangor Khalid memang tak layak untuk pegang tampuk kerusi MB kerana tidak ketegasan beliau dalam banyak perkara telah menjadikan Selangor sebagai lubuk untuk melakukan rasuah,lubuk untuk gengster dan rumah rumah istirehat yang tumbuh macam cendawan selepas hujan.

Kerana kegagalan sebagai seorang MB untuk membuat keputusan yang terbaik buat rakyat terutama melindungi Ugama Islam wajar sekali Khalid sebagai seorang berugama Islam digesa melepaskan jawatan selepas didakwa gagal mempertahankan hak penduduk Islam di Seksyen 23 Shah Alam dekat sini.Rakyat terutama penduduk Islam Seksyen 23 berang tindakan Khalid yang mahu meneruskan projek pembinaan kuil di Seksyen 23 Shah Alam itu.Sebagai Menteri Besar yang beragama Islam dan mendapat mandat dari rakyat yang majoriti Islam, Khalid tidak berhak menyandang jawatan itu jika tidak dapat menghormati kaum majoriti di negara ini termasuk Yang di-Pertuan Agong sebagai ketua agama Islam dinegara ini.

Adalah disarankan agar Khalid tinggalkan jawatan dan negara ini bagi mewujudkan suasana saling menghormati selain patuh kepada Perlembagaan.Bagi Rakyat Selangor,MB sebenarnya hanya mengikut telunjuk pemimpin pemimpin Dap dan Pkr kerana Khalid hanya menjadi boneka pada mereka kerana Khalid hanya inginkan kuasa.Rakyat membantah keputusan kerajaan negeri Selangor yang meluluskan pembinaan kuil di tapak seluas 0.2 hektar sehingga menimbulkan kemarahan penduduk Islam kerana Seksyen 23 hanya dihuni 75 peratus masyarakat Islam.

Seharusnya MB kena mendengar rintihan penduduk Islam di kawasan berkenaan yang perlu ditimbang oleh Khalid memandangkan pembinaan kuil berkenaan mungkin hanya mewujudkan suasana tegang antara kaum di situ kelak.Sistem demokrasi dan hak kesamarataan yang kononnya menjadi pegangan kerajaan pakatan pembangkang di Selangor akan menjadi kelam kabut jika bantahan majoriti penduduk di pandang mudah oleh Menteri Besar.Penduduk Islam dan Hindu di Seksyen 23 Shah Alam, selepas ini mungkin saling bertekak kerana pembinaan kuil di situ dibantah sejak awal lagiMalah keharmonian antara kaum di situ juga akan hilang dan nikmat sebagai negara berbilang kaum juga sukar dicapai.

Bagi setiausaha Agung Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM), Mohamad Raimi Ab. Rahi pula memberitahu, Khalid sepatutnya meminta pandangan Sultan Selangor bagi menyelesaikan masalah ini.Jelasnya, apabila pembinaan kuil dibantah penduduk, Khalid sepatutnya mendapatkan pandangan ketua agama di Selangor iaitu Sultan Sharafuddin Idris Shah.ABIM berharap dia (Khalid) akan mempertimbangkan semula bantahan penduduk dan membawa perkara ini untuk dibincangkan dengan Sultan Selangor.Jika Khalid tidak meninggalkan jawatan MB sekarang, dia mungkin kehilangan kuasa pada pilihan raya nanti selepas gagal menyelesaikan hal melibatkan maruah Islam di Selangor sebelum ini.

MB harus meneliti sebarang projek pembinaan rumah ibadat kerana kerajaan perlu mengambil kira kesesuaian lokasi dengan menitikberatkan komposisi penduduk setempat bagi mengelak perkara yang tidak diingini berlaku dikemudian hari.Sebenarnya tindakan Khalid dan kerajaan negeri meneruskan cadangan pembinaan kuil itu mencerminkan mereka tidak profesional dan ini merupaka bibit-bibit kegagalan kerajaan pimpinan pakatan pembangkang dinegeri Selangor.

BAGI KHALID..YANG PENTING KUASA DAPAT DIPERTAHANKAN DARI MEMPERTAHAKAN UGAMA ISLAM....ITU YANG PENTING BAGI KHALID.....BEGITU JUGA DENGAN PAS YANG HANYA MENDIAMKAN DIRI BILA TIMBUL PERSOALAN INI...DIMANA MARUAH PAS DALAM MEMPERTAHANKAN MARUAH ISLAM...APAKAH PAS JUGA TAKUT KEHILANGAN KUASA....PERKARA SEBEGINI TIDAK PERNAH BERLAKU DIMASA PEMERENTAHAN UMNO DAN BN.

KITA RENUNG RENUNG KAN LA...LU PIKIR LA SENDIRI.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH