tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 30 Ogos 2009

ANWAR NIZAR BANGSA=T:ISLAM PAS HANYA KULIT ,DIDALAM LU PIKIR LA SENDIRI...

Kemenangan Pas di Permatang Pasir bukan lah satu kemenangan yang menegakan perjuangan Islam.Pas sebenarnya telah menghancurkan Islam dimana apa sahaja yang dilarang oleh agama Islam itulah yang dilakukan Pas.Tidak keterlaluan diperkatakan yang Islam Pas hanya di muka depan sahaja tapi didalamnya penuh dengan tipu muslihat untuk menghancurkan keharmonian umat Islam yang sudah terbina selama ini hasil dari perjuangan Umno.

Tengok isu arak diselangor,Pas ibarat Tin Kosong yang hanya bising diluar tapi ianya tiada membawa apa apa makna bagi masyarakat Islam yang terus dipermainkan oleh kebodohan MB Selangor dan Dap.Pas turut diperbodohkan oleh MB dan Pkr yang bersungguh sungguh menjaga hati orang Dap tapi menidakan kemerahan umat Islam.Pas pula ibarat sudah disumbat mulut agar tidak lagi memperjuangkan kepentingan seluruh umat Islam dan sebagaimana yang kita ketahui Pas menjadi takut dengan kehilangan kuasa sekiranya tidak mengikut telunjuk Dap dan Pkr yang mahu arak dijadikan sebagai minuman bagi seluruh rakyat dan ianya boleh didapati dengan semudah tanpa ada rasa bersalah pada Pas yang tidak takut anak anak Islam akan terlibat dalam kehancuran arak.

Lihat juga pada isu kuil di Shah Alam dimana Ahli Parlimennya dan pemimpin Pas yang lain terutama Hassan Ali yang membisu dan tidak langsung bersama umat Islam dalam membantah pembinaan Kuil di seksyen 23 itu.Apakah nanti Pas mahu Masjid dan Kuil dibina bersebelahan bagi mensamaratakan segala galanya.

Kerana itulah sebagai orang Islam yang mahu kesucian agama Islam dilindungi menyebabkan 200 orang penduduk Seksyen 23, di sini bertindak mengadakan perhimpunan bagi membantah cadangan kerajaan negeri sejurus selepas solat Jumaat dengan berarak ke bangunan SUK.

Tindakan itu dibuat sebagai tanda bantahan mereka terhadap keputusan kerajaan negeri yang mahu mengalihkan kuil dari Seksyen 19 ke kawasan mereka di Seksyen 23 yang majoriti penduduknya beragama Islam.

Sebaliknya, mereka mahu supaya tapak kuil dialihkan ke kawasan tapak cadangan asal iaitu di Seksyen 22.Malah, menurut penduduk, perhimpunan itu sebenarnya adalah jalan paling akhir terpaksa dilakukan berikutan keengganan kerajaan negeri mengadakan sebarang pertemuan serta penerangan mengenai cadangan itu kepada mereka sebelum ini.Mungkin kerana kegagalan Pas dalam memperjuangkan nasib umat Islam di Shah Alam terutama bagi umat Islam di seksyen 23 Shah Alam telah menyebabkan ada segelintir pemimpin mereka sendiri telah bersama sama dengan NGO NGO melayu dan Islam yang lain untuk sama sama dalam memperjuangkan nasib perjuanagan orang Islam terus terbeladan dilindungi.

Mungkin kerana Pemimpin Pas sendiri yang terpaksa menjaga kepentingan bangsa lain yang mengakibatkan ugama Islam itu sendiri menjadi korban dek kerana kelemahan pemimpin Pas yang hanya menjaga nasib sendiri dari mempertahankan nasib ugama Islam itu sendiriDimanakah perjuangan Pas selama ini yang sering menuduh Umno sebagai tidak Islam.

Tindakan penduduk seksyen 23 yang membawa kepala lembu dalam perhimpunan itu bukan untuk menghina agama kaum tertentu terutama pada agama Hindu tapisebenarnya adalah jalan paling akhir terpaksa dilakukan berikutan keengganan kerajaan negeri mengadakan sebarang pertemuan serta penerangan mengenai cadangan itu kepada mereka sebelum ini.

Sebaliknya ia adalah simbol bahawa pemimpin kerajaan negeri adalah 'bodoh' seperti haiwan tersebut dan mudah dicucuk hidung apabila mahu menjayakan sesuatu projek tanpa mengambil kira pandangan rakyat di kawasan yang hendak dibangunkan.Penduduk turut mempersoalkan tindakan kerajaan negeri yang baru sekarang mahu mengadakan perbincangan dengan penduduk mengenai pembinaan rumah ibadat itu.Sebenarnya penduduk di kawasan itu tidak pernah diberi ruang dalam perbincangan pembinaan rumah ibadat itu sehinggalah pihak penduduk terpaksa bertindak membantah serta mengadakan perhimpunan.

Penduduk turut melahirkan rasa kesal dengan kenyataan kerajaan negeri termasuklah Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad kepada media hari ini yang memutarbelitkan keadaan dengan mengaitkan tindakan penduduk semalam adalah samseng, berunsurkan politik serta dipengaruhi oleh UMNO.Malah penduduk kesal kerana bantahan yang lakukan ini diputar-belit (pemimpin negeri). Kita lakukan perhimpunan ini atas dasar menyatakan pendirian yang tetap menolak pembinaan kuil di kawasan itu.

PADA PEMIMPIN PAS TERUTAMA DISELANGOR,PERJUANGKAN LAH NASIB UMAT ISLAM TERLEBIH DAHULU DARI MEMPERJUANGKAN NASIB GOLONGAN MINORITI YANG KITA ANGGAP TIDAK LAYAK MEMBINA SEBUAH KUIL YANG DALAMNYA MAJORITI ADALAH UMAT ISLAM.JANGANLAH KERANA INGIN MENJAGA PERASAAN KITA SANGGUP GADAIKAN UGAMA KITA .INGATLAH SUATU HARI NANTI BAHAWA PERJUANGAN KITA AKAN DISOAL OLEH ANAK CUCU KITA KERANA MEMBIARKAN UGAMA ISLAM ITU DICEMARI OLEH SIFAT PEMIMPIN PAKATAN YANG MAHU HAK KESAMARATAAN DIPERJUANGKAN.

PADA PEMIMPIN PAS JANGANLAH KORBANKAN ISLAM HANYA KERANA PANGKAT DAN DARJAT.FIKIRKAN LAH NASIB UGAMA SENDIRI.

KITA RENUNG RENUNG KAN LA APA AKAN JADI DIMASA AKAN DATANG PADA UGAMA ISLAM SEKIRANYA PAS TERUS DIBERI TEMPAT DIDALAM POLITIK NEGERI SELANGOR INI....KITA FIKIR FIKIR KAN LAH.....LU PIKIR LA SENDIRI....

4 ulasan:

  1. Apsal blog lu suka mengarut.Nak mengarut gi minx keje kt Harian Metro atau Media Arus Perdana.Blog
    lu langsung x meningkatkan minda gua langsung.Xpaham langsung dgn hujah lu..klu ye pun nk bodek UMNO untuk projek bg la hujah yg menarik skit.Ini asik terbatas dgn pemikiran perkauman sangat.Hidup Onn Jaafar..pemimpin melayu yg sebenar!!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  2. anda adalah seorang buta mata,minda dan hati, x pandai untuk menilai seseorang atau sesiapa saja dari pakatan rakyat sentiasa memandang negatif kepada perjuangan mereka. jadi x guna nak komen apa2 yang anda luahkan. pada anda apa yang di lakukan oleh UMNO semua nya cantik dan indah belaka walaupun menjahanamkan ugama dan bangsa sendiri...bermula dari pemerintahan mahathir sehinggalah pemerintah sekarang rakyat telah membuka mata, minda dan hati mereka, mereka tidak bulat2 menerima apa2 berita dan cerita fitnah dan rekaan yang di ciptakan oleh media2 cetak dan elektronik, hanya orang2 yang bodoh seperti anda yang masih percaya. terpulang kepada individu masing2 untuk memikirkan masa depan anda dan generasi kita di masa depan

    BalasPadam
  3. Blog puki mak lu...tabur fitnah dan berita palsu...harap kamu terbakar dalam neraka jahanam

    BalasPadam
  4. Tak perlulah saya cakap ape2.. Sahabat kat atas ni dah ckp pun ape yg sepatutnya.. Harap semua komen yg dihantar ade mklum bls.. Bukan senyap menyepi.. Jika tiada hujah untuk counter balik apa yang kami nyatakan, kami beranggapan bhw memang benar lah apa yang kami katakan...

    p/s : Bukan entri ni je.. Entri lain2 pun..

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger