tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Sabtu, 22 Ogos 2009

PERMATANG PASIR:RAKYAT,PENGUNDI MELUAT DENGAN TAKTIK KETERLALUAN PAS

Taktik Pas yang memfokuskan kepada serangan peribadi calon Barisan Nasional (BN), Rohaizat Othman boleh menjadi strategi makan tuan apabila ia dilakukan ke tahap yang terlalu dahsyat sehingga menimbulkan rasa meluat pengundi kepada kempen sebegitu.

Sehubungan itu, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin mencabar Pengarah Jentera Pas bagi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir, Datuk Mahfuz Omar supaya meneruskan taktik itu jika merasakan ia boleh membawa kemenangan kepada calon Pas.

''Lepas satu, satu. Sekarang timbul pula isu keluarga Rohaizat. Orang pun dah kata ini sudah melampau, kalau ya pun dia ada berapa pun, itu urusan dia kalau dia kahwin secara sah.

''Apa sebab nak telanjang sampai ganggu gugat rumah tangga dia. Inilah Pas, sampai nak bunuh karakter sebegitu sehingga keluarga sedih, kucar kacir. Tapi ini Pas," katanya ketika ditemui pemberita semasa lawatan rumah ke rumah di Taman Penanti dekat sini hari ini.

Sementara itu, Khairy berkata, isu calon BN yang dimainkan oleh Pas sebenarnya tidak terlalu mendapat perhatian sebahagian besar pengundi sebaliknya hanyalah timbul di peringkat atasan.

Katanya, sebab itu penjelasan secara bersemuka dengan pengundi adalah perlu kerana peluang masih ada bagi mengelakkan ia daripada terus diputarbelitkan pihak lawan.

''Sebab itu apabila lawan mula buat tuduhan peribadi yang menyentuh soal isterinya, ramai yang semakin meluat sebab dari kerjaya kemudian masuk pula bab personal.

''Benda ini nampaknya tak akan berhenti. Tapi sampai setakat mana mereka nak bogelkan Rohaizat, adakah nak ungkit sampai dia punya zaman sekolah, zaman universiti, zaman bujangnya. Ini dah semakin mengarut," jelasnya.

Katanya, bagi Pemuda BN apa yang penting adalah memfokus kepada isu berkaitan pilihan raya dan paling utama tentang apa yang parti boleh lakukan untuk pengundi.

''Kita kena ingat ini bukan hanya Roihaizat lawan calon lawan, tapi ia adalah soal parti antara BN dan Pas. Apa yang BN boleh buat, BN dah janji menjadikan DUN ini anak emas.

''Tapi Pas boleh buat apa, tak dilantik pun jadi Exco Kerajaan Negeri. Jadi perbezaan antara BN dan Pas terlalu besar. Lim Guan Eng (Ketua Menteri) tak nak pun lantik Pas sebagai exco.

''Isu kedua pengundi hantu, kita bagi bukti jelas. Tuan rumah tak kenal pun pengundi. Tapi Pas bila dia cakap pengundi hantu dia bagi bukti umur 120 tahun, orang yang dia kata matilah tapi sebenarnya masih hidup.

''Bukti Pemuda UMNO sistematik di mana jelas berlaku pemindahan pengundi secara terancang dari kawasan majoriti Cina ke kawasan pengundi Melayu untuk memenangkan Pas," ujarnya.

Ditanya mengenai dakwaan terhadap calon Pas yang berlegar di Internet kini, Khairy berkata, bukan cara UMNO untuk memainkan sesuatu isu hanya untuk bertindak balas kepada tuduhan lawan.

Katanya, sebaliknya setiap isu akan dipastikan kebenarannya sebelum ia disentuh kerana jika tidak, UMNO tiada bezanya dengan Pas.

2 ulasan:

  1. kesian.
    kesian.
    kesian.
    luncai cerita melayu.
    melayu.melayu.melayu.
    terjun.terjun.terjun.

    BalasPadam
  2. Sokong Kamlfasya
    Rasuah halal dalam UMNO. Mari kita sokong Pemimpin Rasuah.

    UMNO akan menang besor jika letak calon bersih....banyak-banyak pemimpin UMNO, mat songlap ni yang terpilih....mat songlap pun dah tahu diri bermasalah jangan tawar kan diri...ni belasah aje janji dapat jadi YB....Kesian Muhyiddin dan Zahid Zabidi, hidup-hidup kena tipu dengan org UMNO sendiri...

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger