Gambar diatas ini bukanlah untuk mengungkit kisah lama.Cuma rasanya menarik juga gambar zaman silam ini waktu Datuk Seri Anwar Ibrahim dipuncak kuasa dalam UMNO dulu dijadikan backdrop pentas ceramahnya sekitar Hulu Selangor. Ini kerana gambar ini kena dengan tajuk.Antara topik kegemarannya dalam ceramah kempennya untuk bikin pengundi di Hulu Selangor geram habis ialah mencanang kerajaan BN bagi bukit kepada tauke besar mendiang Lim Goh Tong di Genting Highland dan Vincent Tan di Bukit Tinggi,Pahang. Beliau membangkitkan bagaimana kerajaan Perak dulu waktu pentabiran kerajaan Datuk Seri Nizar Jamaluddin selama setahun bagi tanah 999 tahun kepada pekebun sayur miskin orang Cina di negeri itu dipersoalkan oleh BN.

Mungkin juga ketika berkuasa dalam kerajaan dulu beliau terlupa tentang wujudnya Genting Highland yang dakwanya dibagi sewenang-wenangnya pada tauke besar - ketika tersenyum riang berdansa dengan anak tauke Genting seperti dalam gambar ini.Siapa tau pada waktu waktu seperti itu terasa seolah dunia ana yang empunya. Kebetulan kerdipan lampu di puncak Genting dapat dilihat dengan jelas dari Hulu Selangor. Anwar mungkin dengan nada biasanya akan jawab apa salahnya menari…itu zaman muda…orang UMNO pun menari.

Ketua pembangkang itu juga membelasah kerajaan kerana mendakwa kebelakangan ini banyak lesen judi dikeluarkan sampai DAP pun ikut komplen.Betulkah begitu? Mana orang di serata ceruk Hulu Selangor sempat check fakta sebenar. Beliau tidak kurang lantang mendakwa kerajaan terus memperkayakan kroni saja sedangkan orang dibawah terus dihimpit kemiskinan.



Menarik juga jika sesiapa yang terasa diri mereka korni Anwar yang dapat banyak projek termasuk pink form saham semasa beliau Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri dulu boleh bangun angkat tangan. Ikut cakap-cakap politik Allahyarham Tun Ghafar Baba tidak mungkin ‘ bungkus’ jawatan Timbalan Presiden UMNO kalau Anwar tak ‘ jaga baik’ Ketua-ketua UMNO Bahagian waktu itu. Jaga macam mana…itu kenalah tanya mereka dapat durian runtuh waktu itu. Ada juga yang senyum sinis mendengar dendangan lirik lagu ini dan bertanya apa yang dibuatnya untuk meningkatkan tahap ekonomi orang Melayu bawahan semasa begitu lama jadi Menteri Menteri Kewangan dulu. Beliau juga mendakwa Selangor dua tahun dibawah Pakatan Rakyat jauh lebih maju ke depan jika dibandingkan tempoh 50 tahun dibawah BN dulu.

Hairan juga mendengar cakap rakan karibnya dan doktor peribadinya, Datuk Dr Halili Rahmat yang umum keluar PKR dan masuk UMNO Isnin kata beliau sebagai anak tempatan Hulu Yam di Hulu Selangor tidak nampak apa-apa perubahan langsung di tempatnya sejak itu. Kata orang cakap…siapa pun boleh cakap. Macam juga katanya semua negeri dikuasai pakatan rakyat ditabir dengan cukup baik sekali. Mungkin sebab itu kot hingga misalnya ramai orang Kelantan kena keluar cari pekerjaan di negeri lain sesekalipun Datuk Nik Aziz Nik Mat sudah mentabir selama 20 tahun.

Ada yang kata pasaraya besar Tesco yang ada di Kota Bharu itu adalah lambang pembangunan Kelantan.Entahlah.
Anwar mungkin terlepas pandang misalnya pada negeri Melaka,kecil dan tidak banyak sumber asli tapi mengelegak membangun. Apapun kena tabik kerana Anwar memang bijak main sentimen. Cara beliau olah dengan nada lawak membela diri dalam kes liwatnya dan juga isu Apco di Parlimen di pentas ceramahnya di Hulu Selangor memang boleh buat hadirin merasa tidak ada cacat cela dan segalanya indah tentang dirinya.

PADA SELURUH PENGUNDI HULU SELANGOR...FIKIR FIKIRKANLAH UNTUNG BAIKNYA MEMILIH PKR....UNTUK MENUJU KEHANCURAN PILIHLAH PKR DAN UNTUK MENUJU KEBAHAGIAN PILIH LAH BN