tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 11 April 2010

TUDUHAN ANWAR HANYA GIMIK POLITIK DAN KERANA PILIHANRAYA HULU SELANGOR



Kerana sudah tiada isu untuk di ketengahkan pada PRK Hulu Selangor Anwar sengaja membuat tuduhan bahawa negara ini dalam keadaan bahaya bila Anwar cuba untuk memperbodohkan rakyat kononnya keselamatan negara dalam keadaan bahaya bila ada perisik perisik Israel menyusup dalam pasukan polis negara.

Kerana itulah Kementerian Dalam Negeri (KDN) mengambil empat langkah, termasuk membuat laporan polis berhubung kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mendakwa perisik Israel menyusup masuk ke Bukit Aman, bagi mengelakkan isu itu diputar belit untuk kepentingan politik beliau. Menterinya, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, berkata pihaknya juga akan membawa perkara itu ke Majlis Keselamatan Negara (MKN) selain membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) serta mengesyorkan Anwar dirujuk kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Ahli Parlimen.

Tuduhan Anwar terhadap pihak polis ini cukup serius dan yang menjadi persoalan kenapa baru sekarang dibangkitkan sedangkan kontrak syarikat yang menjadi kontroversi ini sudah ditamatkan pada 2008. Tambahan pula, pekerja syarikat berkenaan yang memasuki kawasan Bukit Aman atas urusan kerja sejak mula lagi hingga akhir semuanya rakyat Malaysia, hanya seorang warga India yang menjadi perunding aplikasi komputer. Saya percaya semua tuduhan ini dilakukan semata-mata untuk kepentingan politik dan kebetulan pula menjelang pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor," katanya pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat pasca Kabinet, di sini semalam.

Selasa lalu di Dewan Rakyat, Anwar, yang juga Ketua Pembangkang, mendakwa ada perisik Israel di Bukit Aman dan beliau mendakwa mempunyai dokumen membuktikan perisik Israel mempunyai akses kepada maklumat strategik negara melalui Asiasoft (M) Sdn Bhd (Asiasoft).
Asiasoft, sebuah syarikat yang didaftarkan di Singapura dan berpangkalan di Tel Aviv, Israel itu adalah subkontraktor bagi projek menaik taraf sistem komunikasi dan teknologi komputer yang dibenarkan memasuki ibu pejabat polis Bukit Aman bagi kerja menaik taraf sistem komputer.

Dalam perbahasannya di Dewan Rakyat, Anwar turut mendakwa panel penasihat SPRM, Tan Sri Robert Phang, ada membuat laporan kepada Badan Pencegah Rasuah (BPR) berhubung isu sama pada 2008 tetapi dinafikan Phang pada sidang akhbar kelmarin. Sehubungan itu, Hishammuddin mencabar Anwar mengulangi dakwaannya di luar Parlimen supaya Robert dapat mengambil tindakan mahkamah bagi membersihkan namanya. Beliau berkata, penamatan kontrak Asiasoft tidak ada kaitan dengan ejen Israel, sebaliknya beberapa agensi dan jabatan dalam pasukan polis menyuarakan kebimbangan berhubung isu keselamatan membabitkan syarikat itu, yang menjadi punca penamatan kontraknya pada 2008.

Itulah sebabnya saya arahkan Pegawai Khas Parlimen saya, Datuk Markiman Kobiran, membuat laporan polis selain meminta tiga lagi pihak bebas melakukan siasatan supaya pembohongan ini tidak diteruskan, malah mungkin dijadikan modal ceramah kempen pilihan raya kecil jika tidak ditangani segera. Mungkin pembangkang berasakan mereka sudah hilang sokongan di kalangan orang Melayu dan isu ini mungkin dimanipulasi ketika pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor. Saya yakin hasil siasatan empat badan bebas dapat menutup perkara yang mereka putar belit.

SUDAH DIJANGKA KAN YANG ANWAR SENGAJA MENCIPTA BERBAGAI CERITA UNTUK MEMBURUKAN KERAJAAN SEDANGKAN RAKYAT SEBENARNYA SUDAH TAHU SIAPA SEBENARNYA MENJADI EJEN ISRAEL DINEGARA KITA INI KALAU BUKAN ANWAR SENDIRI.....RAKYAT NEGARA INI BUKAN LAGI BODOH UNTUK ANWAR GULA GULAKAN DENGAN BERBAGAI CERITA YANG TIDAK MASUK AKAL...TAPI YANG BODOHNYA KENAPA PAS PERCAYA SANGAT DENGAN CERITA BELIT ANWAR INI.....PAS BUKANNYA TIDAK TAHU CARA ANWAR...TAPI KERANA DISEBABKAN POLITIK PAS MENGHALALKAN APA SAHAJA CARA ANWAR BAGI MERAIH SOKONGAN POLITIK....INILAH CARA PAS.....BAGI PAS ANWAR ADALAH YANG TERBAIK DUNIA AKHIRAT......

2 ulasan:

  1. Masihkah kita ingat sebelum PRU ke 12 bilamana Samy Vellu mendesak Pak Lah untuk menghadiahkan perayaan Taipusam sebagai cuti umum di KL dan Putra Jaya pada bulan Januari 2008?.Samy Vellu dalam ucapannya kemudia telah berkata undi masyarakat India adalah untuk BN.
    Namun selepas Pak Lah menghadiahkan cuti umum masyarakat India membalasnya dengan cuka getah apabila hampir semua pemimpin2 MIC kecundang dalam PRU ke 12.Dan ini diikuti olih tempias yang terkena kepada calon2 UMNO yang bertanding dikawasan panas masyarakat India diseluruh negara.
    Ini maknanya apa?Masyarakat India diperingkat "grassroot" mahukan lebih dari itu lantas mereka menghukum UMNO dan MIC dengan keputusan PRU ke 12.Di tambah dengan peristiwa2 hitam diantara masyarakat Melayu dan India pada tahun2 sebelum itu dan juga peristiwa HINDRAF,kita melihat trend pengundian tidak akan berpihak kepada BN dalam satu jangkamasa yang lama.Lebih lebih lagi Anwar melalui PKR nya bolih menawarkan apa yang diingini olih masyarakata India melalui slogannya
    INI TANAH BUKAN MELAYU SEORANG YANG PUNYA
    INI TANAH CINA YANG PUNYA
    INI TANAH INDIA YANG PUNYA.
    DAN ANAK ANAK ORANG CINA DAN INDIA ADALAH ANAK ANAKNYA JUGA.


    PRK Ulu Selangor bukanlah berkaitan dengan emosi perkauman semata mata.Bilamana "grassroot" minta diturunkan calon UMNO malah ia lebih kepada soal strategi pilihanraya.Kekalahan calon MIC akan memalukan BN keseluruhannya dan memberikan Anwar political mileage setelah ia teruk di belasah olih para bloogers bersabit dengan isu moralnya.


    Samada calon MIC akan menang atau kalah,ia akan tetap memberi implikasi kepada keseluruhan masyarakat bumiputera Melayu dimana DSN bakal diasak untuk mengorbankan hak2 masyarakat Melayu demi undi kaum India.Ini adalah titik permulaannya.


    Nantinya bla MIC kalah Samy Vellu akan kata masyarakat India tidak memangkah BN kerana "mereka mahukan taraf bumiputra sepertimana yang diungkapkan olih kenyataan Manoharan bersabit dengan isu pemakaian songkok di persidangan DUN.Kita yang saban hari bergaul dengan grassroot masyarakat India tahu majoriti masyarakat India tidak lagi bersama MIC.Samy vellu dan pemimpin2 MIC hanya syok sendiri,mereka tidak berada dihati masyarakat India.Semua pemimpin utamanya telah tersungkur dalam PRU yang lepas.Kita menyaksikan buat julung2 kali anak2 India mengibarkan bendera PAS dalam PRU yang lepas dikawasan2 yang ditandingi olih calon2 MIC.


    Lantas aku tidak nampak apa2 kebaikan dengan meletakan calon MIC di tempat majoriti pengundi Melayu.DSN kena sedar kita bukan lagi berada dalam satiuasi PRU ke 11 atau ke 10 dimana BN akan tetap menang walaupun letak beruk bertanding.Undi orang Melayu telahpun berpecah dengan teruk gara2 perbuatan pengkianatan Anwar dan barua2nya.Orang Melayu baru nak kembali menyokong UMNO dan tiba2 DSN mensabotaj kepercayaan mereka dengan meletakan calon MIC yang telah pun mereka tolak pad PRU yang lepas.Penghijrahan pengundi2 Melayu ke kem BN sepatutnya dibalas dengan meletakan calon Melayu dan dengan meletakkan DS Muhammad Taib adalah ibarat BN menghampar permaidani merah kepada para2 pengundi Melayu yang akan kembali ini.

    Orang Melayu selalu diminta beralah dalam banyak perkara dan dipaksa untuk meminta maaf bila bercakap mengenai fakta sejarah.

    Aku merindui gaya pemerintahan Tun Mahathir

    BalasPadam
  2. Kaau perut dan hati telah gelap..semua yang umno buat halal belaka.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH