tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 7 April 2011

LAGI BERITA TERKINI VIDEO SEX ANWAR

Penggunaan lensa tertentu, penataan cahaya, format rakaman adalah antara faktor mengapa seseorang kelihatan berbeza ketika dalam sesuatu rakaman berbanding ketika ditemui secara berdepan di luar.

Ia dinyatakan beberapa pengarah perfileman, ahli sinematografi dan pakar peralatan intipan ketika mengupas persoalan yang sering ditimbulkan banyak pihak mengenai mengapa gambar dalam sesuatu rakaman dilihat berbeza dengan orang sebenar. Seorang pengarah perfileman terkemuka tempatan menyatakan, aspek nisbah pada format sesuatu rakaman boleh menjadi faktor mengapa imej rakaman menghasilkan gambar kelihatan lebih besar dan lebar berbanding hakikat sebenar.
“Apabila rakaman dibuat pada aspect ratio (aspek nisbah) 12x8 tetapi ditayangkan dalam format 16x9, ia menyebabkan sesuatu objek kelihatan lebih gempal atau besar daripada biasa. Begitu juga jika rakaman dibuat pada aspect ratio 4:3 dan disiarkan pada paparan 16:9, seseorang pelakon boleh kelihatan gempal,” katanya yang enggan namanya disiarkan.

Beliau diminta mengulas mengenai persoalan ditimbulkan berhubung kesahihan sedutan klip video didakwa mirip pemimpin pembangkang yang tersebar di laman perkongsian video YouTube sebelum ini.

Pada sidang media kelmarin, Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr Wan Azizah Ismail menyatakan jelas kelihatan susuk tubuh badan pelaku dalam video itu amat berlainan daripada susuk tubuh suaminya yang juga penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Pengarah filem itu berkata, sebenarnya tidak sukar untuk mengesahkan ketulenan video sukar kerana setiap penonton boleh mengesan penataan cahaya berbeza dan perbezaan antara satu frame dengan frame lain.
Seorang ahli sinematografi berkata, penggunaan lensa atau kanta tertentu turut menjadi faktor mengapa sesuatu imej terutama pada sesuatu objek lurus kelihatan melengkung atau bengkok apabila disiarkan.

“Andai lensa cembong digunakan seperti lensa ‘fish eye’ sesuatu objek lurus berada dekat dengan lensa, kelihatan bengkok. Ini kerana fungsi fish eye adalah untuk memastikan semua objek di suatu kawasan sempit dapat dirakam sepenuhnya

1 ulasan:

  1. penuduh orang berzina boleh dikenakan hukuman Qazaf.....zaman nabi aisyah telah difitnah sehingga tuhan telah menurunkan hukuman ini...

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH