tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 30 April 2009

UMNO PAS:MEMANG WAJAR DILUCUT JAWATAN SIVAKUMAR,MENYUSAHKAN KERAJAAN DAN RAKYAT

Memang wajar Siva dilucutkan jawatannya kerana denga tingkah lakunya yang membuat sesuatu keputusan mengikut selera hati nya telah banyak menyusahkan kerajaan dan rakyat.Sudah la kurang ajar dengan Sultan dengan tidak mengikut undang undang dengan mengadakan sidang bawah pokok.Jadi satu kewajaran Siva disingkirkan


Pejabat Setiausaha Dewan Negeri Perak telah menerima satu usul untuk melucutkan V Sivakumar dari jawatan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak.

zambry abdul kadirUsul tersebut dicadangkan oleh Menteri Besar, Datuk Seri Zambry Abd Kadir dan disokong oleh ADUN Sungai Rapat, Datuk Hamidah Osman.

Menurut Setiausaha DUN Perak, Abdullah Antong Sabri, usul tersebut telah diberi notis untuk dibawa di dalam mesyuarat pertama, penggal kedua, DUN Perak ke-12 pada 7 Mei depan.

"Sekiranya usul ini diluluskan di dalam mesyuarata tersebut, maka urusan mesyuarat berikutnya ialah pemilihan Speaker DUN yang baru akan dibuat," katanya dalam surat yang dihantar kepada ADUN Perak.

SEKIRANYA USUL INI MENDAPAT KELULUSAN DEWAN ,INI AKAN MEMUDAHKAN KERJA BN YANG BANYAK TERTANGGUH ANGKARA SPEAKER YANG MEMBUAT SATU SATU KEPUTUSAN MENGIKUT SELERA HATI SENDIRI. jADI ADALAH WAJAR SPEAKER BARU DICARI DAN DILANTIK...KITA RENUNG RENUNG KAN LAH APA KERJA SIVA SELAMA INI......LU PIKIR LA SENDIRI....

2 ulasan:

  1. Saya tetap mempertahankan kenyataan bahawa Kerajaan Barisan Nasional Negeri Perak adalah sebuah kerajaan haram yang lahir lantaran hasil persundalan politik yang dipratikkan oleh sebahagian pemimpin tertinggi UMNO, Dato’ Seri Najib Razak (ketika itu timbalan presiden umno dan timbalan perdana menteri) khasnya.

    Demi menghormati perlembagaan negeri dan pentadbiran berhemah yang diamalkan oleh Pakatan Rakyat, bagi mengesahkan kerajaan BN Perak itu halal atau tidak disisi undang-undang, maka saya pasrah kepada apa sahaja keputusan mahkamah kelak.

    Persoalannya sekarang, bagaimana mungkin menteri besar (?) sebuah kerajaan yang belum disahkan kesahihan kuasa pentadbirannya (dalam kontek ini kesahihan kerajaan BN Perak dicabar di mahkamah) boleh mengeluarkan arahan dan menggunakan segala kemudahan dan kuasa seolah-olah beliau adalah menteri besar yang sah?

    Andaikata perbicaraan mahkamah dijalankan secara telus, adil dan bertanggungjawab dan mendapati bahawa kerajaan BN yang didirikan lantaran kerja-kerja persundalan politik itu didapati TIDAK SAH dan HARAM disisi undang-undang, maka dengan sendirinya bermakna segala perintah, perbelanjaan dan habuan yang dikeluarkan serta dilapah oleh pemimpin BN negeri adalah perintah HARAM, perbelanjaan HARAM dan habuan HARAM!!!

    Sekiranya ini benar-benar terjadi, maka siapakah yang perlu bertanggungjawab? Dato’ Seri Najib kah? Datuk Seri Zambry Abd Kadir kah? Sultan Perak kah? atau rakyat juga yang dipersalahkan?

    Bersandarkan kepada persoalan kepertanggungjawaban ini, saya berani menyatakan bahawa tidak mungkin mahkamah berani memutuskan kerajaan BN Perak sebagai sebuah kerajaan yang haram sekalipun cara ianya terbentuk adalah HARAM..!!!

    Saya tidak berniat mendahului keputusan mahkamah atau menghina campurtangan sultan dalam hal ini, tetapi ini adalah soal politik maka titipan saya juga bersandarkan kepada sifir politik.

    Walau kaedah haram mana sekalipun yang digunakan oleh UMNO dan Barisan Nasional, ia tetap HALAL. Apakah rakyat lupa kepada peguam Linggam dalam filem ”correct correct correct”?

    BalasPadam
  2. BN- BARISETAN NASIONAL, RAKYAT TAK MAHU MB SETAN,MEREKA MAHU MB MANUSIA...HAPRAK PUNYA UMNO

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH