tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 19 April 2009

PRK PENANTI: CADANGAN YANG BAIK DARI UMNO....

Idea ini pernah diperbualkan menjelang pilihanraya kecil Permatang Pauh tahun lalu.Ini bila mana Ahli Parlimen PKR kawasan itu Datin Seri Wan Azizah Ismail ‘ suka-suka’ nak letak jawatan untuk membolehkan suaminya Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding untuk ganti tempatnya.

Ada dikalangan pimpinan Barisan Nasional yang cadangkan agar ia tidak bertanding semasa pilihanraya kecil itu kerana membazirkan wang rakyat saja.

Namun ada yang tak setuju kerana bimbang ada yang mempersoalkan dari segi moral BN tak mahu letak calon.

Kini nampaknya sudah tiga kali PKR buat perangai.

Setelah Permatang Pauh,Bukit Selambau dimana wakil rakyatnya V Arumugan letak jawatan kerana sebab peribadi…dan yang terbaru Penanti kerana krisis dalaman yang melibatkan wakil rakyat dan bekas Timbalan ketua Menteri Pulau Pinang Fairus Khairuddin.

Jumaat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang diminta mengulasnya oleh para wartawan pada satu majlis di Klang mempersoalkan tindak tanduk PKR nak membazirkan wang rakyat lagi menerusi pilihanraya kecil.

Beliau melihatnya tidak lebih dari satu mainan politik parti itu.

"Sekarang ini terlalu banyak sangat politiking dalam negara. Sedangkan pada masa sekarang ini, kita perlu memberi tumpuan kepada usaha untuk memulihkan ekonomi negara di samping membela kepentingan dan kesejahteraan rakyat,”katanya.

Selain sebilangan besar masyarakat juga dikatakan sudah naik fedup dengan satu demi satu pilihanraya kecil – lebih-lebih lagi yang bersifat peribadi.

Sabtu ketika diminta mengulas hal sama semasa majlis sambutan kepulangannya sebagai Perdana Menteri ke Pahang ,Najib berkata BN mungkin tidak letak calon bertanding dalam pilihanraya kecil Penanti jika ia mendapat persetujuan sebulat suara dari semua parti komponen.

“Tak tahu lagi (sertai atau tidak) kita tengok dulu tapi saya tak ketepikan apa juga kemungkinan,” katanya.

Katanya hal berkenaan akan dibincangkan semasa Majlis Tertinggi (MT) UMNO dan Dewan Tertinggi BN yang dijadual diadakan hujung bulan ini.

Jika ia menjadi kenyataan ini bermakna ini pertama kali BN tidak menyertai satu pilihanraya kecil.

INI MERUPA KAN SATU IDEA YANG BAIK DARI UMNO DISAMPING BOLEH MENJIMATKAN DUIT RAKYAT.PEMBANGKANG NI TAHU MENGHABIS BOREH JO...TAK GUNO LANGSUNG..RENUNG RENUNG KAN LA...LU PIKIR LA SENDIRI

5 ulasan:

  1. Salam kamal..
    Kalau ada peluang BN bole menang, takkan ler ckp mcm tu... kan..

    Dulu kau ingat tak sewaktu nak lantik MB Selangor, tak silap aku nak lantik Abu Hasan Omar sbg MB. BN pun main suka2 aja letak jawatan sbb Abu Hasan Omar ketika itu MP.. Aku rasa ler kamal, kau ni pemecah belah org melayu ler. Politik UMNO katakan..

    BalasPadam
  2. MENGHABIS DUITKE MEMUDAHKAN PROSES KEADILAN UNTUK DILAKSANAKAN DAN MEMBUDAYAKAN PEMIMPIN BERSIH TIADA KONTROVERSI....JIKA TERLIBAT DENGAN SESUATU TUDUHAN WAJARLAH UNTUK MELETAK JAWATAN SUPAYA KEADILAN DAPAT DILAKSANAKAN TANPA PENGARUH PANGKAT ATAU APAPUN...........KAMI ANAK BANGSA TETAP DAHAGAKAN PEMIMPIN ULAMA PEMIMPIN YANG KUAT DIDIKAN AGAMANYA YANG BOLEH MEMACU ACUAN TERSENDIRI BERTERASKAN ISLAM SEJATI BUKANNYA BARAT SANA SINI SEPERTI SEKARANG NI KEBANYAKANNYA PERLAKSANA TEGAR ACUAN BARAT BAHASAPUN NAK KE BARAT SECARA TAK LANGSUNG PEMIKIRAN DAN BUDAYA BARAT MERESAP DALAM JIWA DAN ROH ANAK BANGSA.......

    BalasPadam
  3. Pantang berundur sebelum ajal

    BalasPadam
  4. ko ni mmg bangsat....penjilat taik umno

    BalasPadam
  5. SALAM KELANA...AKU INGAT YAN SEBENARNYE PEMECAH BELAH MELAYU ADALAH PKR DAN PAS....SEBAB NIZAR NI BERMUKA MUKA DEPAN CINA MACAM NI DEPAN MELAYU LAK MACAM NI...SAMA LA MACAM ANUAR....SAMA JE

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH