tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Selasa, 21 April 2009

UMNO AKAN TERIMA SEANDAINYA PAS MENOLAK HJ HADI

Terdengar bisik bisik yang mengatakan ahli PAS akan menolak HJ hadi pada pemilihan parti itu kerana satu sebab sahaja.Hj Hadi akan menerima nasib sebagaimana yang dialami oleh Tun Abdullah yang akhirnya ditolak oleh ahli akar umbi.(baca disini).Hj Hadi ditolak angkara muzakarah dengan Umno dan idea penubuhan kerajaan perpaduan yang terang terang telah ditolak oleh TGNA kerana TG beranggapan sekiranya inginkan kerajaan campuran DAP adalah pilihan utama menjai pilihan TGNA.Ini adalah disebabkan TGNA terpesona dengan DAP angkara terdengar Uztaz Nga memperdengarkan bacaan .

Dengan persidangan kawasan sedang berlangsung HJ Hadi khabarnya ditolak oleh perwakilan wilayah perekutuan yang langsung tidak mencalonkan beliau dimana Pas Wilayah langsung tidak mencalonkan sesiapa untuk jawatan tertinggi parti dalam mesyuarat agung tahunan masing-masing.

Tindakan beberapa PAS kawasan di Wilayah Persekutuan yang tidak membuat sebarang pencalonan dalam mesyuarat masing-masing bagi jawatan teratas - presiden, timbalan presiden dan tiga naib presiden untuk pemilihan parti itu Jun depan adalah satu isyarat pada TGHJ hadi agar berundur dari jawatan berkenaan sebelum disingkirkan ahli ahli parti berkenaan.

PAS kawasan Bukit Bintang misalnya tidak membuat pencalonan bagi jawatan presiden, tetapi mencadangkan calon untuk jawatan timbalan dan naib presiden. Difahamkan, kawasan tersebut dijangka membuat kejutan dengan mencalonkan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat mencabar Abdul Hadi.Kedua-dua pemimpin atasan PAS ini sering bergeser secara terbuka dalam isu kerajaan campuran dengan BN dan juga muzakarah dengan Umno.

Tanda tanda awal penolakan HJ Hadi bermula bila Setiausaha akhbar presiden PAS gagal mempertahankan jawatannya sebagai yang dipertua yang disandang selama dua penggal,Bagi saya siapa saja yang tidak sehaluan dengan pendirian PAS Pusat akan menjadi mangsa bila ahli parlimen Baling, Taib Azamudden Md Taib kalah sebagai timbalan yang dipertua kawasan.

Sebab Taib Azamudden ditolak adalah besar kemungkinan apabila Taib tidak sehaluan dengan TGNA berkenaan penggunaan perkataan ALLAH oleh kristian.Jadi sudah jelas siapa sahaja didalam PAS yang tidak sehaluan dengan TGNA akan disingkir.Begitu juga dengan nasib Nasaruddin yang masih tidak menyatakan jawatan mana yang hendak ditandinggi samaada mengekalkan kawatan timbalan atau mencabar presiden.Untuk jawatan timbalan Husam sudah jelas menyatakan ingin merampas kerusi no 2 itu.

Sebenarnya, ura-ura bahawa Husam akan bertanding jawatan kedua dalam parti itu bukanlah perkara baru, malah ia sudah kedengaran sejak awal tahun lagi, cuma Husam sendiri tidak pernah mengiya atau menafikannya. Namun begitu sudah ada khabar bahawa banyak negeri akan memberi sokongan kepada Husam.

Kedudukan Nasharudin yang dilihat seorang pemimpin yang begitu disenangi oleh banyak pihak di luar Pas akan tergugat. Nasharudin sebelum ini dilihat pemimpin masa depan Pas, malah ketika beliau memenangi jawatan Timbalan Presiden, Nasharudin dikatakan akan mampu membawa Pas menjadi sebuah parti yang diterima oleh semua peringkat masyarakat.

Tidak kisah siapa juga yang bertanding tetapi yang pasti Pas tidak mampu menyembunyikan fakta dan hakikat sebenar. Selepas timbulnya isu kewujudan puak ulama dan Erdogan - iaitu puak yang berat menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim, kini wujud pula istilah baru antara puak pro-muzakarah dengan Erdogan. Sebelum ini Pas juga pernah dibelenggu dengan isu ulama konservatif dan ulama liberal

Tidak kisahlah apa pun istilahnya apa yang pasti Pas adalah sebuah parti politik, justeru ia tidak akan terlepas daripada politiking bagi merebut kuasa dan kedudukan. Kalau Pas menganggap mereka mempunyai sikap muzakarah yang tinggi sudah pasti semua jawatan tidak akan dipertandingkan sebaliknya diberikan secara percuma kepada mereka yang difikirkan layak. Tetapi itu tidak akan mungkin berlaku kerana sejak pilihan raya umum lalu, pemimpin-pemimpin Pas merasakan parti itu sudah cukup kuat. Selain Kelantan, mereka juga memerintah Kedah dan buat seketika ‘menumpangkan’ salah seorang pemimpinnya menjadi Menteri Besar di Perak.Yang sebenarnya pemimpin PAS ni dah kemaruk kuasa.Tengok je Nizar dari tiada sekarang nak diangkat kejawatan naib presiden.kenapa Nizar yang jadi pilihan,saya rasa ramai lagi pemimpin yang lebih kanan dan berwibawa yang perlu PAS ketengahkan.Sepatutnya ahli PAS fikir dulu masak masak apakah Nizar layak dan berkemampuan,perentah negeri pun tak sampai setahun tumbang ,inikan pula di peringkat nasional.

Akhir sekali ,PASbukanlah sebuah parti yang sempurna dan tak lari dari pelbagai masaalah,masaalah yang dilakukan oleh ahli ahlinya yang taksub kepada pemimpin.Kepada TGHH Umno sedia membuka pintu seandainya PAS menghumban TG pada pemilihan parti nanti.Pada saya TGHH serasi dengan jiwa Umno yang sentiasa mementingkan perpaduan dan kedamaian .Saya harap TGHH renung renung kan lah perkara ini.Pintu Umno sentiasa terbuka buat TGHH pada bila bila sahaja.

4 ulasan:

  1. Salam kamal...

    TGHH kalau baca tulisan kau ni, mesti dia gelihati...

    Pd sudut pandangan aku pula, dah puas puak2 UMNO ni bangkit isu TGHH kafirkan UMNo, tiba2 kau pula ajak TGHH masuk UMNO.... hehehe, ketawa aku weiii. Kalau kau nak ambik Ibrahim Ali tu, aku rasa sesuai...

    BalasPadam
  2. Salam saudara;
    Rasuah,sedekah,hadiah cuba bezakan? Tak kan haram hentam,Yang halal adalah halal.Hukum,peraturan,undang-undang pun mike tak ikut.Tak ada maknanya,selagi UBN terutama pemimpin umno tak takut TUHAN.

    BalasPadam
  3. sudah 50 tahun lebih memerintah...masalah sosial +++++ ish2... al_Quran bukan stakat utk dibaca ttp di apply dlm kehidupan...hukum dlm Al-quran adalah manual bg manusia..ibarat komputer jename icer, klu nak baiki kene pakai buku manual icer, klu gune buku manual compaq???? bgtu la manusia... fikirkan lagi bg yg berakal..

    BalasPadam
  4. Bagi saya Nizar pengganti Anwar

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger