tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Selasa, 28 April 2009

UMNO PAS:APA LAGI YANG NIZAR NAK BUKTIKAN

Nizar nampak gaya masih lagi tidak dapat menerima hakikat yang jawatannya sebagai MB telah gugur dan terlucut bila Sultan Perak melantik Zambry sebagai MB Perak yang baru.Sifat tidak puas hati Nizar masih lagi membara walaupun sudah beberapa kali diterangkan.

Perkara ini masih tiada penghujungnya bila Nizar masih lagi memfailkan notis usul agar Mahkamah Persekutuan mengisytiharkan Perkara 63 Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Perak tidak sah dan terbatal kerana ia bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.

Mohammad Nizar masih menyatakan dirinya Menteri Besar yang sah berdasarkan kepada Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Perak kerana beliau yang bertindak menasihati Sultan.Bagi Nizar semua orang Termasuk Baginda Sultan harus menerima nasihat dari beliau sahaja .Dan orang lain tak layak nak menasihati beliau termasuklah Baginda Sultan Perak.Sikap Nizar itu menggambarkan beliau seorang pemimpin Islam yang benar-benar sombong dan angkuh.

Nizar berada di istana ketika baginda bertitah supaya dicari titik pertemuan antara parti-parti politik berbeza, tetapi selepas itu beliau boleh mengeluarkan kenyataan tidak akan bekerjasama dengan UMNO.Tindakannya itu menunjukkan beliau bukan sahaja membelakangkan nasihat Sultan tetapi juga seorang pemimpin Islam yang angkuh dan sombong serta sanggup melihat kehancuran bangsa sendiri.

Apakah Nizar buat lupa titah Sultan bahawa perebutan kuasa tidak akan memberi manfaat kepada warga, malah rakyat biasa akan menjadi mangsa kerana terpaksa bergelut untuk memiliki keperluan hidup harian.

Sebaliknya Nizar pula beliau meminta Sultan Azlan Shah membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN).Orang melayu merasa sedih bagaimana seorang pemimpin melayu sanggup memperlekehkan ingatan Baginda yang mahu orang melayu mencari satu formula untuk mencari perdamaian.

Apakah Nizar sudah tidak mahu menganggap Sultan sebagai Payung pada seluruh rakyat negeri Perak.Dari tindak tanduk Nizar dengan membawa kes perlantikan MB ke mahkamah jelas Nizar tidak mahu lagi menerima nasihat dari Sultan.Jelas Nizar ibarat berkerat rotan dalam kemelut ini.Sayang melihat pemimpin melayu sendiri menghina Rajanya sendiri hanya kerana kuasa .Sedih melihat pemimpin melayu sendiri tidak membantu orang melayu Perak bila kuasa ditangan.Sedih melihat pemimpin melayu sendiri memberi hak orang melayu pada bangsa asing.Sedih melihat pemimpin melayu mementingkan kroni dari melihat bangsa sendiri yang merempat di tanah sendiri.

Pada Nizar ,insafilah titah Sultan yang mahu pergolakan ini berpenghujung bukan bermula....Diharap kita jangan lah jadi si tanggang dan malim kundang yang derhaka pada ibu bapanya.Diharap Nizar menerima apa yang Sultan titah ,walau ianya agak terlambat tapi ianya harus ada permulaan.

RENUNG RENUNGKAN LA.....LU PIKIR LA SENDIRI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH