tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 19 April 2009

UMNO BN ADA LEBIH KAIN UNTUK TUTUP PAS ,PKR DAN ELIZABERT

Helah Anwar akhirnya terbongkar bila lambat menamakan penganti Fairus.Rupa nya Anwar ingin sekali lagi menguji rakyat samaada menyokongnya atau tidak.Tapi dengan kebijaksanaa PM,Tujuan Anwar menyuruh Fairus berhenti menjadi Adun Penanti rupa-rupanya ada 'cerita' di sebalik dua insiden membabitkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) kebelakangan ini.

Sikap berlengah-lengah mengemukakan calon untuk mengisi jawatan Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang dan peletakan jawatan penyandangnya, Mohammad Fairus Khairuddin semalam, menggambarkan parti itu benar-benar ketandusan pemimpin yang berkaliber untuk rakyat.

Kepimpinan PKR sengaja tidak mahu menamakan calon TKM 1 kerana sedang tercari-cari individu yang hampir atau kalau tidakpun setanding dengan Mohammad Fairus dan TKM II, P. Ramasamy.
Kalaupun tidak setanding dengan Ketua Menteri, Lim Guan Eng, PKR menganggap kewibawaan calon TKM I ini penting untuk 'menutup' isu-isu yang menyelubungi ADUN-ADUN mereka Dan pucuk dicita ulam mendatang apabila Mohammad Fairus mengosongkan kerusi ADUNnya,

Tujuan Anwar mengosongkan Dun Penanti adalah Selain mahu memulihkan imej sebilangan ADUN PKR yang 'tercalar', Anwar juga mahu menggunakan Pilihan Raya Kecil Penanti itu nanti sebagai medan untuk menghentam kerajaan. Memaklumi bahawa Penanti yang dimenangi mereka lebih 2,000 majoriti undi tahun lepas sebagai kubu kuat, Anwar dikatakan tidak gusar sebaliknya pilihan raya kecil itu dianggap muncul pada saat yang tepat untuk menyekat momentum perhatian rakyat terhadap kepimpinan baru dinamik kerajaan Datuk Seri Najib Tun Razak.

Perletakan Fairus juga menimbulkan spekulasi dimana Fairus mendakwa ada konspirasi untuk menjatuhkan beliau oleh ahli ahli PKR sendiri.Nampak gaya segala rahsia PKR akan terselongkar angkara perletakan Fairus dimana Fairus memberi tempoh seminggu pad PKR untuk membersihkan namanya.

Anwar juga sudah melakukan kesilapan besar bila membenarkan Elizabert mengekalkan kerusi Adun dan kerusi Exconya walaupun Eli sudah menyatakan untuk berhenti dari menjadi Adun dan Exco.

Ibarat kekurangan kain ,PKR ibarat tak mampu untuk menutupi segala kepincangannya.Apa lagi untuk menutupi wajah wajah eli yang boleh diibaratkan tidak cukup kain untuk menutupi sebahagian ......nya.Kenapa PAS sebagai sekutu pada PKR juga tak mampu untuk menutupi segala kemungkaran Anwar.Mungkin juga PAS sendiri kekurangan kain untuk menutupi kekurangannya dan terpaksalah merelakan Elizabert sentiasa dalam keadaan kekurangan kain.

Jadi Umno sentiasa mempunyai kain yang lebih untuk menutupi Eli dari terdedah disana sini.Inilah kelebihan Umno yang sentiasa mempunyaikan kain yang banyak bagi menutupi barang barang yang tidak bertutup ini.

Pada PKR ...tutup la yang perlu ditutup dan bukalah segala kepincangan....Pas pula kalau dah sendiri tak cukup kain jangan pula terhegeh hegeh cuba menutupi orang lain.

KITA RENUNG RENUNG KAN LAH...LU PIKIR LA SENDIRI

6 ulasan:

  1. ni apa citer ni bodoh.kalau ada masalah pendakwaan atau tuduhan seperti kata sprm maka eloklah letak jawatan.bukan macam umno ali rustam sah bersalah rasuah pencalonan tpm umno dulu tapi tak mahu letak jawatan.umno ini tak pernah berubah.patutlah dibenci rakyat.tunggulah pu13 nanti.

    BalasPadam
  2. UMNO sudah hilang akal dan tuju hala. UMNO sekarang ini hanya pandai memainkan foto wanita separuh bogel dan tad berdaya untuk berubah dan membersihkan imejnya. Baik UMNO dibubarkan saja kerana diisii Perasuah-perasuah, malah gambar perasuah terbukti masih dipakai blog ini. Ketua Pemuda UMNO yang terbukti korup pula diterima, Eli Wong yang tidak melakukan kesalahan malah dianiayai pula dibesar-besarkan. Tak malukah Kau Wahai UMNO?

    BalasPadam
  3. tak yah renung dan pikirkan.. tuan blog nih menulis tanpa melihat apa yang berlaku dalam parti dia sendiri..

    parti umno nih memang dah lebih kain selepas tutup badan chua soi lek, tutup badan skandal exco wanita dengan suami orang, kes rasuah km nya lagi..

    KM Melaka yang dah terbukti salah.. terus ditutup.. Kes TKM 1 PP yang belum tentu bersalah di hebohkan sekampung..

    Cakap tak serupa bikin..

    -Dirgahayau Tanah Airku-

    BalasPadam
  4. Saya sokong laman blog ini dan berharap dapat berjuang secara berterusan dalam memberi info dan maklumat kepada orang ramai siapa sebenarnya PKR,PAS,DAP.

    Saya Juga menyeru kepada semua blogger UMNO, ayuh mari kita bersatu dan bergabung dalam menegakan kebenaran. Kenapa Blogger meraka boleh bersatu dan kenapa tidak kita padahalnya itu merupakan kebaikan bersama.

    BalasPadam
  5. ali rustam rasuah dalam parti dan telah dihukum dalam parti,rasuah ali rustam tidak melibatkan pentabiran negeri.tapi Tkm melibatkan pentabiran dalam negeri.tolong pk....jgn totok

    BalasPadam
  6. Saya mengajak saudara beristighfar seketika dan renung kembali tujuan blog saudara yang berpandukan satu suara, satu arah dan satu AKIDAH. Akidah apakah yang saudara nak bawa kalau isu orang yang hanya dituduh melakukan penyelewangan berani meletak jawatan, wal hal pemimpin2 saudara yang telah didapati bersalah oleh badan2 bertanggung jawab masih bermaharajalela memegang jawatan dan meneruskan penyelewangan. Satu Akidah apa yang saudara perjuangkan? Najib membayar RM 500 juta pada Razak Baginda sebagai commission pembelian kapal selam, Akidah ini betul? Jangan ingat mudah saudara memperbodohkan orang Pakatan Rakyat. Hanya orang Umno seperti saudara yang confirm bodoh.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger