tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Isnin, 19 April 2010

PANAS DAN SENSASI:KERANA ZAID RAMAI LAGI PEMIMPIN PKR AKAN KELUAR





Tidak dinafikan kerana kecewa dengan tindakan Anwar mencalonkan Zaid akan ramai lagi pemimpin kanan PKR akan keluar parti kerana mereka menyifatkan Anwar tidak langsung mengambil kira pandangan akar umbi bagi mencari calon Hulu Selangor.Mereka menyifatkan Zaid yang baru dalam PKR dan terlalu banyak kontrovesi sebenarnya tidak layak untuk bertanding di Hulu Selangor lebih lebih lagi Zaid bukan orang Selangor.Ini kerana ramai lagi anak negeri Selangor dan yang sudah lama dalam perjuangan PKR tidak mendapat kepercayaan Anwar untuk menjadi calon di Hulu Selangor.

Semalam Timbalan Perdana Menteri, berkata 'orang besar' PKR berkenaan juga akan bakal muncul di Parlimen Hulu Selangor untuk mengumumkan keputusannya keluar parti. Ini merupakan satu bonus pada BN kerana belum lagi hari pengundian makin ramai pemimpin PKR akan meninggalkan parti itu.Selama ini mereka amat terpengaruh dengan pemimpin mereka, nampak berkarisma tetapi semua nya bohong kerana bagi mereka Anwar terlalu mementingkan diri sendiri tanpa memperdulikan masaalah rakyat.

TPM turut mengingatkan pengundi supaya tidak terpengaruh dengan dakyah pembangkang yang memburuk-burukan dasar kerajaan dengan mengaitkanya dengan pihak tertentu dari luar negara.Dakwaan pembangkang yang konsep 1Malaysia sama dengan 1Israel adalah dakwaan jahat. Kita bukan seperti yang didakwa kerana ia sebenarnya konsep penyatuan semua kaum di negara ini.

Dan sebagaimana yang telah dijanjikan Bendahari PKR Hulu Selangor, Dr Halili Rahmat hari ini mengumumkan keluar daripada PKR dan menyertai Umno.

Dr Halili Rahmat (foto:kiri) merupakan seorang pakar bedah saraf dan rapat dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana pernah menjadi doktor peribadi ketua umum PKR itu.

Sebelum ini, beliau disebut-sebut antara yang disenaraikan untuk bertanding mewakili PKR dalam pilihan raya kecil parlimen Hulu Selangor. Bagaimanapun, Anwar kemudiannya mengumumkan pemilihan penyelaras Pakatan Rakyat, Datuk Zaid Ibrahim untuk bertanding dalam pilihan raya kecil tersebut. Anak kelahiran Ulu Yam, Dr Halili pernah dua kali bertanding dalam pilihan raya umum sebelum ini pada 1999 (Hulu Selangor) dan 2004 (DUN Batang Kali), tetapi tewas kedua-duanya.

Bercakap dalam sidang akhbar dengan ditemani bekas setiausaha agung PKR, Salehuddin Hashim, beliau berkata:

"Saya menyedari akan ada yang menuduh bahawa tindakan saya ini kerana kecewa tidak terpilih sebagai calon PKR bagi pilihan raya kecil parimen Hulu selangor kali ini.

"Saya tidak pernah meminta atau menawar diri untuk dipilih menjadi calon PKR dalam pilihan raya ekcil Hulu Selangor ini, dan saya juga tidak pernah mengatakan saya menerima pelawaan untuk menjadi calon, walaupun ada pemimpin PKR yang telah mencadangkan demikian." Bercakap dalam satu sidang akhbar di Petaling Jaya hari ini, Dr Halili berkata, walaupun beliau pernah bertanding atas tiket PKR pada pilihanra amraya 1999 dan 2004, tetapi "bagi pilihan raya kecil kali ini, saya merasa berat kerana realiti di peringkat masyarakat bawahan kini sudah berubah."

"Saya juga membuat kenyataan ini pada hari ini semasa kehangatan kempen pilihan raya Hulu Selangor dengan tujuan tidak mahu nama saya digunakan oleh PKR untuk memancing undi seolah-olah pendirian saya terhadap PKR masih sama seperit di zaman Deklarasi Permatang Pauh," tambahnya. Sebagai anak jati Hulu Selangor yang masih berkampung di Ulu Yan, Dr Halili berkata amat sukar baginya untuk mempertahankan kredibiliti PKR. Beliau mendakwa, ia memandang tidak ada apa pun yang telah dibuat oleh PKR untuk kesejahteraan pengundi Hulu Selangor dalam masa dua tahun parlimen ini dikuasai oleh PKR dan Pakatan Rakyat memerintah Selangor. "Saya mengetahui dan faham bahawa allahyarham wakil rakyat sebelum ini, uzur tetapi menghairan saya kenapa PKR tidak berbuat sesuatu bagi membantu pejabat beliau untuk memberi khimdat kepada pengundi di Hulu Selangor," tambahnya. Sehubungan itu, Dr Halili berkata, terbukit yang PKR hanya sibuk merayu undi pada waktu pilihan raya sahaja tetapi mengabaikan amanah rakyat seperti yang dijanjikan masa kempen pilhanraya. "Perkara sedemikian tidak ssepatutnya berlaku dan saya diberitahu oleh orang kampung saya bahawa mereka akan memastikan ia tidak akan berlaku lagi," tambahnya.

Sebab masuk Umno

Dr Halili juga mendakwa bahawa PKR hari ini dikuasai oleh kumpulan kecil pemimpinnya yang berfikiran sempit dan memajukan ideologi-ideologi berhaluan kiri yang tidak disenangi oleh orang Melayu khususnya dan rakyat Malaysia umumnya. Sehubungan itu, beliau mendakwa bahawa sudah nyata lagi jelas, PKR bukan lagi sebuah wadah parti politik perjuangan "tetapi lebih condong kepada parti yang pentingkan kuasa, hingga tidak memperdulikan kesejahteraan rakyat walaupun diberi mandat untuk mentadbir di beberapa buah negeri." Sebaliknya, kata beliau, pada masa yang sama, kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah bersungguh-sungguh dan ikhlas untuk membawa perubahan politik untuk Umno dan BN. Ini, katanya, mendorong beliau terus membuat keputusan untuk menyertai Umno.



PADA AHLI AHLI PKR YANG MASIH LAGI BERADA DIDALAM PARTI ITU AGAR MENILAI SEMULA KENAPA ANWAR MEMILIH ORANG DARI JAUH SEDANGKAN PKR HULU SELANGOR MAMPU UNTUK MENAMPILKAN CALON YANG LEBIH BAIK DARI ZAID.INI KERANA ANWAR MAHU MENGGUNAKAN ZAID BAGI MENGHADAPI KES LIWATNYA NANTI.

KALAU PEMIMPIN BESAR PKR SUDAH KELUAR PARTI,KENAPA KITA YANG SELAMA INI DI KIANATI OLEH ANWAR YANG DIGELAR SEBAGAI RAJA PUTAR ALAM MASIH PERTAHANKANNYA.

INGAT .....HARI INI ATAU ESOK LUSA AKAN ADA LAGI PEMIMPIN PKR AKAN MENGUMUMKAN KELUAR PARTI...PADA RAKYAT HULU SELANGOR YANG MASIH PERTAHANKAN ANWAR PIKIR PIKIRKAN LAH......

2 ulasan:

  1. wa pun dengar jugak, bung anwar & famili akan msk apco_umno tinggal pkr terkonteng2..lain kali nak buat photoshop pun biarlah real adakah org yg byk duit (spt mat sembab kata) minum arak kat kedai papan..whooi lembu pun tak sanggup kena tipu

    BalasPadam
  2. hohoho
    nsb baik ko tlg ckp wahai opisboi
    upe nyo bodo tul org photoshop gambo tu....
    biase la org cmtu akal pendek huhuhu

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH