tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Selasa, 7 April 2009

PAS HARUS PECAT NIZAR

Sekira nya takdir menyebelahi Nizar atau nasibnya akan tersungkur hanya akan dapat diketahui pada malam ini sebaik semua kertas undi habis dikira.Tapi sepanjang kempen di Bukit Gantang banyak diperkatakan PAS dan diri Nizar sendiri telah membenarkan puak puak(rakan-rakan karib) menggunakan ayat ayat suci Al Quran dengan sewenang wenangnya dan seluas luasnya tanpa ada sebarang rasa bersalah kepada umat Islam yang tersinggung dan terhina .

Ini diakui oleh Nga Kor Ming yang mendakwa kononnya Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat memberitahunya bahawa beliau boleh memetik ayat al-Quran walaupun beliau bukan beragama Islam.Tok guru Nik Aziz sendiri telah menjelaskan kepada saya bahawa memetik ayat Quran tidak bersalah.

Sepatutnya perkara sebegini tidak akan berlaku seandainya Nizar mahu pun PAS sendiri tidak meletakan Nga sebagai penceramah apatah lagi menyentuh perihal agama Islam .Tapi untuk meraih sokongan rakyat perkara sebegini ditolak tepi dan Pas yang mengamalkan fahaman 'halalku wa harammu' merelakan orang bukan Islam berkempen menggunakan ayat suci al-Quran walaupun perbuatan tersebut disifatkan sebagai satu penghinaan kepada umat dan ajaran Islam sebagaimana dinyatakan oleh Mufti Perak, Datuk Harussani Zakaria.

Ini lah sikap Pas yang kononnya memperjuangkan Islam dan perkara ini memang sudah dijangka kerana individu yang memperalatkan ayat suci al-Quran untuk meraih undi orang Melayu itu ialah di kalangan pemimpin DAP yang menjadi rakan kepada parti PAS.

Keengganan Pas menyatakan sokongannya secara terang-terangan kepada tindakan pemimpin DAP itu memang difahami kerana mereka tidak mahu isu itu menjejaskan sokongan pengundi Melayu kepada parti itu.Namun demikian, dengan berdiam diri dan menganggap apa yang dilakukan oleh Kor Ming itu bagus, ia merupakan satu mesej yang jelas bahawa Pas menyokong tindakan memperalatkan agama untuk kepentingan politik seperti yang dilakukan oleh Pas selama ini walaupun oleh golongan kafir.

Bagaimanapun, apa yang dilakukan oleh pemimpin DAP ini lebih teruk kerana menggunakan ayat al-Quran sedangkan mereka tidak beriman dengan kitab suci itu, apatah lagi mengakui Allah sebagai Tuhan Yang Esa.Lebih dikesalkan, ada orang Islam yang hadir pada ceramah itu bertepuk tangan dan bersorak gembira selepas Kor Ming membaca ayat al-Quran walaupun salah.

Apa yang berlaku ini sangat menyedihkan kerana belum pernah ada orang bukan Islam di negara ini berani mempersendakan Islam selama ini tetapi banyak berlaku sekarang termasuk penggunaan istilah Allah untuk merujuk kepada Tuhan penganut Kristian serta penghinaan ke atas Sultan dan Mufti Perak.Itulah pendekatan yang digunakan oleh Pas untuk meracuni pemikiran orang Islam untuk 'menghalalkan' apa saja yang dilakukan oleh parti itu dan rakannya demi survival politik mereka.

Jadi apa jua keputusan malam nanti PAS harus menolak Nizar kerana Nizar sudah banyak melakukan kesalahan besar yang tidak dapat dimaafkan oleh orang melayu.Orang melayu sudah tidak dapat menerima seorang yang telah menderhaka,membenarkan bukan beragama Islam mempersenda ayat2 suci AL QURAN dan sebagai jalan penyelesaian wajar Nizar dipecat dari PAS.Semoga PAS bersih dari sebarang penderhaka.

1 ulasan:

  1. bagusla diorg minat nak baca ayat Al-Quran...mane la tau kan kot2 diorg masuk Islam satu hari nnt...udah2 le tu, Quran tu bukan UMNO punye daaa...

    amacam sdare, Nizar menang dgn bergaya...mane hang nye calon...hahaha...lingkup...bungkus...

    Takbir...!!!

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH