tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Isnin, 13 April 2009

KERAJAAN PULAU PINANG PULA MENEKAN RAKYAT

Semasa menjadi pembangkang Guan Eng asyik mencari kesalahan kerajaan BN dengan mengatakan BN menindas rakyat.Bila sudah ada kuasa kini giliran DAP pula untuk menindas rakyat dengan menaikan tarif air dinegeri itu.

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, meminta penduduk di negeri itu mengurangkan penggunaan air sebanyak 10 peratus atau berdepan dengan kenaikan tarif air tahun depan.
Katanya, jika kerajaan negeri dipaksa menyediakan lebih banyak projek bekalan air maka pengguna terpaksa membayar bil air yang lebih tinggi.

Kaedah ini mudah, kita tidak mahu mengenakan tarif air yang lebih tinggi tetapi jika dipaksa menyediakan lebih banyak infrastruktur bekalan air, maka pengguna perlu membayar lebih," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Hari Air Sedunia 2009 di Taman Botanik di sini, hari ini.

Guan Eng berkata, kadar penggunaan air domestik pada tahap isi rumah yang tinggi ketika ini akan memaksa kerajaan membina empangan yang besar, loji rawatan air, stesen pam, dan rangkaian paip yang mungkin menelan kos berbilion ringgit.

Tahun lalu, setiap orang di negeri ini menggunakan purata 285 liter air sehari berbanding hanya 157 liter bagi setiap orang di Singapura dan 219 liter di Hong Kong," katanya.

Dalam perkembangan lain, Guan Eng berkata mesyuarat Exco negeri Isnin ini akan membincangkan mekanisme bantuan yang akan diberikan kepada warga emas berusia lebih 60 tahun di negeri itu.

Katanya, kerajaan negeri akan mengedar borang itu kepada warga emas menerusi agensi dan wakil rakyat mulai 1 Mei ini sempena Hari Pekerja bagi menilai dan memilih mereka yang layak menerima bantuan itu.

Katanya, selepas mengenal pasti bilangan warga emas, kerajaan negeri memerlukan tempoh masa setahun sebelum melaksanakan rancangan bantuan itu.

Bagaimanapun, beliau enggan mengulas bentuk bantuan yang akan disediakan kerajaan negeri.

BARU SETAHUN MEMERENTAH DAH NAK NAIK TARIF AIR BESOK LUSA NAIK APA LAGI,INI KE KERAJAAN KEBAJIKAN.LANGSUNG TIDAK MENCERMINKAN KERAJAAN MENOLONG RAKYAT SEBALIKNYA KERAJAAN MENINDAS RAKYAT.

BARU SEKARANG LIM GUAN ENG FAHAM BAGAIMANA NAK URUS KAN AIR.KITA RENUNG RENUNG KAN LAH...LU PIKIR LA SENDIRI

1 ulasan:

  1. apa lak halnya dengan tol kat sungai nyior yang dulu dilaungkan DAP & PKR yang kononnya depa nak hapus kan kalau depa perintah PP???
    Sampai sekarang tol masih dikutip. Masih bodoh kah melayu PP ni???? atau bacul??

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger